Amerikaanse camper
Amerikaanse camper
Hallo, wij hebben wel wat (twijfelachtige)intresse in een amerikaanse camper (veel plaats binnen,meer water bij enzov ,)graag positieve maar zeker ook negatieve reacties,groetjes.
Onze eerste camper was een (kleine) Amerikaan. Op Discovery Channel (Megafactories) is in twee weken tijd drie keer de documentaire vertoond over de bouw van een Winnebago. Een full size motorhome met een vloeroppervlakte van 37 vierkante meter! Tot mijn teleurstelling zag ik dat dit supermerk (met een gezag vergelijkbaar met de Europese Hymer) nog steeds door middel van nieten in elkaar wordt geschoten. Ik hou daardoor mijn twijfels over de kwaliteit (inclusief isolatie, waterdichtheid).
Grote campers vragen veel brandstof. De markt voor deze straatreuzen is in de Verenigde Staten zo goed als helemaal ingezakt. Tegenover een hoog brandstofverbruik en hoge motorrijtuigenbelasting staat dat grote campers veel leefruimte hebben. De kans op claustrofobische gevoelens is er aanzienlijk kleiner dan in een kleine Europese kampeerauto.
Campergoeroe Hans Groenendijk heeft mij eens voorgehouden dat het kopen van een camper een kwestie is van het kopen van emotie. Zo is het en zo blijft het. Voel je je er happy bij: dan gewoon doen die Amerikaan.
Groeten,
Micha
Grote campers vragen veel brandstof. De markt voor deze straatreuzen is in de Verenigde Staten zo goed als helemaal ingezakt. Tegenover een hoog brandstofverbruik en hoge motorrijtuigenbelasting staat dat grote campers veel leefruimte hebben. De kans op claustrofobische gevoelens is er aanzienlijk kleiner dan in een kleine Europese kampeerauto.
Campergoeroe Hans Groenendijk heeft mij eens voorgehouden dat het kopen van een camper een kwestie is van het kopen van emotie. Zo is het en zo blijft het. Voel je je er happy bij: dan gewoon doen die Amerikaan.
Groeten,
Micha
-
- Berichten: 4187
- Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44
Het bericht hierboven is een waarheid als een koe.
In Amerika worden volop Amerikaanse campers verkocht, al 40 jaar geleden ging iedereen daar met een camper. Persoonlijk vind ik een Amerikaanse camper, buiten de ruimte die zo'n ding biedt, helemaal niks. Ik betaal nog liever het dubbele voor een 5 jaar oude gebruikte Europese kwaliteits camper dan voor een Amerikaanse Winnebago of wat dan ook.
Kwaliteit echter betekent niks anders dan dat het product voldoet aan de verwachting, kortom dat hangt dus in dezelfde mate van de koper af als van het verkochte. Ik bewonder de mensen die helemaal wouws zijn van hun USA camper, ik zie en bedenk dan allerlei technische argumenten waar zij helemaal geen argument in zien.
In de USA rijden honderdduizenden van die dingen en de gebruikers zijn er net zo blij mee als wij met onze producten hier. Kortom Hans Groenendijk heeft helemaal gelijk!!
Leuk dat zijn naam hier eens voorbij komt, hoop hem volgend jaar weer eens te zien in Roemenie.
Groetjes,
Jeroen
In Amerika worden volop Amerikaanse campers verkocht, al 40 jaar geleden ging iedereen daar met een camper. Persoonlijk vind ik een Amerikaanse camper, buiten de ruimte die zo'n ding biedt, helemaal niks. Ik betaal nog liever het dubbele voor een 5 jaar oude gebruikte Europese kwaliteits camper dan voor een Amerikaanse Winnebago of wat dan ook.
Kwaliteit echter betekent niks anders dan dat het product voldoet aan de verwachting, kortom dat hangt dus in dezelfde mate van de koper af als van het verkochte. Ik bewonder de mensen die helemaal wouws zijn van hun USA camper, ik zie en bedenk dan allerlei technische argumenten waar zij helemaal geen argument in zien.
In de USA rijden honderdduizenden van die dingen en de gebruikers zijn er net zo blij mee als wij met onze producten hier. Kortom Hans Groenendijk heeft helemaal gelijk!!
Leuk dat zijn naam hier eens voorbij komt, hoop hem volgend jaar weer eens te zien in Roemenie.
Groetjes,
Jeroen
Hans Groenendijk heeft iets gezegd.
Wat hij gezegt heeft is al zo oud als het jaar kruik .
Heeft het zelf zeker weten ook ergens keer opgevangen.
Bij elk object is zijn uitspraak op dat moment van toepassing.
Dus naar mijn mening een oud l..l verhaal.
De enige die mee kan doen met de bouw van de amerikaanse campers.
is Niesmann+Bischoff clou dan ,,en concorde pak ik even de bekende.
En de camper die Jevig heeft is een heel ander verhaal.
Die hoef je enkel groen te spuiten kan hij zo het amerikaanse leger in.
Wat hij gezegt heeft is al zo oud als het jaar kruik .
Heeft het zelf zeker weten ook ergens keer opgevangen.
Bij elk object is zijn uitspraak op dat moment van toepassing.
Dus naar mijn mening een oud l..l verhaal.
De enige die mee kan doen met de bouw van de amerikaanse campers.
is Niesmann+Bischoff clou dan ,,en concorde pak ik even de bekende.
En de camper die Jevig heeft is een heel ander verhaal.
Die hoef je enkel groen te spuiten kan hij zo het amerikaanse leger in.
-
- Berichten: 4187
- Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44
Beste Raymond,
Ken je Hans? kennelijk niet!
Hans heeft zich ingespannen om de camper in Nederland breed geaccepteerd te krijgen, heeft er ook zijn business in gehad. Ik ken hem als iemand in wiens gezelschap je goed kan verkeren, iemand die veel van campers en het reizen met campers weet. In zijn laatste functie binnen de Bovag heeft hij veel gedaan om de camper uit de verdomhoek te houden. Hij heeft onlangs nog een lezing gehouden over de camper en de ontwikkelingen daaromtrent.
Een camper kopen is emotie, klopt! Heeft hij dat zelf verzonnen? Nee. Maakt dat het minder waar? Nee. Een auto kopen is ook emotie en maar een klein beetje ratio, een camper kopen is 99 procent emotie. Wie daar ratio's op los laat komt namelijk gelijk tot de conclusie dat ie maar beter geen camper kan kopen.
Nog bedankt dat je mijn camper wil inzetten bij de landsverdediging, ik neem het in welwillende overweging.
Groetjes,
Jeroen
Ken je Hans? kennelijk niet!
Hans heeft zich ingespannen om de camper in Nederland breed geaccepteerd te krijgen, heeft er ook zijn business in gehad. Ik ken hem als iemand in wiens gezelschap je goed kan verkeren, iemand die veel van campers en het reizen met campers weet. In zijn laatste functie binnen de Bovag heeft hij veel gedaan om de camper uit de verdomhoek te houden. Hij heeft onlangs nog een lezing gehouden over de camper en de ontwikkelingen daaromtrent.
Een camper kopen is emotie, klopt! Heeft hij dat zelf verzonnen? Nee. Maakt dat het minder waar? Nee. Een auto kopen is ook emotie en maar een klein beetje ratio, een camper kopen is 99 procent emotie. Wie daar ratio's op los laat komt namelijk gelijk tot de conclusie dat ie maar beter geen camper kan kopen.
Nog bedankt dat je mijn camper wil inzetten bij de landsverdediging, ik neem het in welwillende overweging.
Groetjes,
Jeroen
Lieve mede mensen
ik ben supper pro us motorhome,s ik heb er verschilende gehad en de volgende zal er ook een weer zijn
met het onderhoud is het iets moeilijker maar niet onmogelijk je kan bevoorbeeld niet overal terecht voor deskundige service ik zelf heb mijn garage op 200 km van mijn huis bij een echte specialist ik maak er dan ook altijd een uitstapje van .
wat jammer is dat mijn mede campervrienden oordelen over amerikanen terwijl zij zelf ze niet rijden
ik vind de europeanen maar koeketromelkes caravanekes met een motorken in gezet de dissel vervangen door een vooras en je hebt een camper uit europa
Het probleem is ontstaan dat onze goede nederlandse regering met hun regels en wetten max 3500 kg met rijbewijs b wegen belasting a volantee verzekering peperduur in de vrije natuur niet kamperen en ja hoor je mag zelfs niet overal parkeren en wat doen die brave domme holanderkes en belgen ook ze slikken het gewoon .
een kampeerwagen van 7 meter 3,20 hoog en 240 breed zijn dat geen vrachtwagen afmetingen?? volgens mij wel en dat moet allemaal onder de 3500 kg dat kan niet dus moeten we nietjes gebruiken in plaats van schroeven en kartonnen wanden watertank van 60 liter enz enz enz gewoon zielig .
nu voor belgie is de wegen taks zeer beperkt voor zware kampeerwagens dus voor belgie koop maar een grote bak
nu doe zo als ik doe rebellig en koop een amirikaantje van een meter of 10 en geniet met volle teugen op verlof met het konfort zo als thuis
lekker slapen in je eigen vaste slaapkamer lekker in bad wassen in je eigen wasmachine eten in de eet hoek en niet eerst heel de auto verbouwen van bed naar eetplaats . ik kannog wel even doorgaan hoor...
ik was met mijn zogezegd slecht geisoleerd amirikaantje op wintersport nu stonden daar in de bergen op de camping Koud koud (buiten ) en ik zie iedereen met emmerkes water lopen en met afwas naar de keuken wat was nu ze waren alle maal tot de laatste toe bevroren ja zelfs de betere europeaanen allemaal bevroren Flair hymer en de rest en ik met mijn rebels usa tje gewoon stromend water in de wagen
voor het geld moet je het niet laten ze kosten bijna niks
ik kan je wel helpen met uw aankoop
groeten
ik ben supper pro us motorhome,s ik heb er verschilende gehad en de volgende zal er ook een weer zijn
met het onderhoud is het iets moeilijker maar niet onmogelijk je kan bevoorbeeld niet overal terecht voor deskundige service ik zelf heb mijn garage op 200 km van mijn huis bij een echte specialist ik maak er dan ook altijd een uitstapje van .
wat jammer is dat mijn mede campervrienden oordelen over amerikanen terwijl zij zelf ze niet rijden
ik vind de europeanen maar koeketromelkes caravanekes met een motorken in gezet de dissel vervangen door een vooras en je hebt een camper uit europa
Het probleem is ontstaan dat onze goede nederlandse regering met hun regels en wetten max 3500 kg met rijbewijs b wegen belasting a volantee verzekering peperduur in de vrije natuur niet kamperen en ja hoor je mag zelfs niet overal parkeren en wat doen die brave domme holanderkes en belgen ook ze slikken het gewoon .
een kampeerwagen van 7 meter 3,20 hoog en 240 breed zijn dat geen vrachtwagen afmetingen?? volgens mij wel en dat moet allemaal onder de 3500 kg dat kan niet dus moeten we nietjes gebruiken in plaats van schroeven en kartonnen wanden watertank van 60 liter enz enz enz gewoon zielig .
nu voor belgie is de wegen taks zeer beperkt voor zware kampeerwagens dus voor belgie koop maar een grote bak
nu doe zo als ik doe rebellig en koop een amirikaantje van een meter of 10 en geniet met volle teugen op verlof met het konfort zo als thuis
lekker slapen in je eigen vaste slaapkamer lekker in bad wassen in je eigen wasmachine eten in de eet hoek en niet eerst heel de auto verbouwen van bed naar eetplaats . ik kannog wel even doorgaan hoor...
ik was met mijn zogezegd slecht geisoleerd amirikaantje op wintersport nu stonden daar in de bergen op de camping Koud koud (buiten ) en ik zie iedereen met emmerkes water lopen en met afwas naar de keuken wat was nu ze waren alle maal tot de laatste toe bevroren ja zelfs de betere europeaanen allemaal bevroren Flair hymer en de rest en ik met mijn rebels usa tje gewoon stromend water in de wagen
voor het geld moet je het niet laten ze kosten bijna niks
ik kan je wel helpen met uw aankoop
groeten
Groeten
damon mooi verhaal als je dat dus allemaal zie lach je je rotJervig schreef:Beste Raymond,
Ken je Hans? kennelijk niet!
Hans heeft zich ingespannen om de camper in Nederland breed geaccepteerd te krijgen, heeft er ook zijn business in gehad. Ik ken hem als iemand in wiens gezelschap je goed kan verkeren, iemand die veel van campers en het reizen met campers weet. In zijn laatste functie binnen de Bovag heeft hij veel gedaan om de camper uit de verdomhoek te houden. Hij heeft onlangs nog een lezing gehouden over de camper en de ontwikkelingen daaromtrent.
Een camper kopen is emotie, klopt! Heeft hij dat zelf verzonnen? Nee. Maakt dat het minder waar? Nee. Een auto kopen is ook emotie en maar een klein beetje ratio, een camper kopen is 99 procent emotie. Wie daar ratio's op los laat komt namelijk gelijk tot de conclusie dat ie maar beter geen camper kan kopen.
Nog bedankt dat je mijn camper wil inzetten bij de landsverdediging, ik neem het in welwillende overweging.
Groetjes,
Jeroen
Jeroen Kijk die hans is bij mij ook niets minder hoor altijd een pluim voor goede inzet.
Maar je weet toch wel hoe ik een beetje denk.
En dat is nooit slecht behalve als mensen echt slecht zijn.
En in dit geval is daar helemaal geen sprake van.
Dus Hans mag van mij ook een pluim ook.
eer die eer toe komt
Ben het trouwens met de gedachte over 99% emotie en bv ratio meer bij wagen..auto,s of andere artikelen.
Zelf ook aardig in de pr gezeten ...Me ex zat in de reclame wereld had Mars account. je weet wel die grote snoep jongen oa Vegel.
Ze werkte voor één van de top reclamebureau's
Ben niet zo dom als ik me voor die hoor
- yvonne van den berg
- Berichten: 279
- Lid geworden op: di 20 mei 2003, 19:46
- Locatie: Bakel
- Contacteer:
34 ft 7000 kg en rijbewijs B !
Wij zijn ook om........ na die Hymer en Flair,rijden wij nu in Amerika in een Amerikaanse camper van formaat touringcar !
En dat alles met rijbewijs B en geen achtelijke beperkingen van gewicht...... Daar waren ook wij ziek van. Na 16 jaar in Europa rondgetoerd te hebben zijn we nu in Amerika. En het is geweldig! De benzineprijs is nu 26 eurocent en dan maakt het niet uit als hij 1 op 6 loopt En stijgt de benzineprijs dan wacht je een paar weken en dan zakt die wel weer,wat in Nederland meestal niet het geval is.......
En dat alles met rijbewijs B en geen achtelijke beperkingen van gewicht...... Daar waren ook wij ziek van. Na 16 jaar in Europa rondgetoerd te hebben zijn we nu in Amerika. En het is geweldig! De benzineprijs is nu 26 eurocent en dan maakt het niet uit als hij 1 op 6 loopt En stijgt de benzineprijs dan wacht je een paar weken en dan zakt die wel weer,wat in Nederland meestal niet het geval is.......
-
- Berichten: 363
- Lid geworden op: do 04 dec 2008, 16:25
- Locatie: noord-brabant
amerikaanse camper
het vreemde in nederland is dat ik met mn jeep van 2000kg
een aanhanger van max 3500 kg mag trekken
dus dan met klein rijbewijs totaal 5500kg
het zou dus voor kunnen komen dat je met een auto van 3500 kg ook nog eens 3500 kg mag trekken
vreemde wetgeving????
heb geen idee wat je op een camper voor trekgewicht kunt krijgen
mn hymer heeft geen trekhaak
een aanhanger van max 3500 kg mag trekken
dus dan met klein rijbewijs totaal 5500kg
het zou dus voor kunnen komen dat je met een auto van 3500 kg ook nog eens 3500 kg mag trekken
vreemde wetgeving????
heb geen idee wat je op een camper voor trekgewicht kunt krijgen
mn hymer heeft geen trekhaak
- vanHooltje
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Helemaal goed hagasan!
voor rijbewijs B mag je een combi tot 3500 kg rijden.
Maar er hangen nog veel meer haken en ogen aan vast.
REGELGEVING, zijn ze gek op hier in nederland BAH!
grt, van Hooltje
voor rijbewijs B mag je een combi tot 3500 kg rijden.
Maar er hangen nog veel meer haken en ogen aan vast.
REGELGEVING, zijn ze gek op hier in nederland BAH!
grt, van Hooltje
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P