camper airco

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
henkvanbeele
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 30 jul 2006, 21:55
Locatie: hellevoetsluis

camper airco



Bericht door henkvanbeele »

Even voorstellen: henk van beele.Ik bezit een hymer 564 op basis van een fiat ducato 2,5 td. Ik wil nu een airco kopen die op 12 volt en 220v kan draaien.Door mijn sat schotel heb ik weinig plaats en denk er nu over om de waeco coolair ca 1000 te kopen met 12 volt aanpassing.Ik krijg nu echter veel berichten dat dit type veels te klein is voor mijn camper.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast hartelijk bedankt voor de reactie.
Henk
pjbijl
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 15:49



Bericht door pjbijl »

Hallo ik heb een LMC 630 ik heb in maart de waeco coolair ca 1000-ac op de camper gezet als we stil staan werkt hij goed is goed koud snachts maar over dag met buiten 28 grade of meer kan hij het niet bij houden.
Met rijden op 12 volt heb ik niet voldoende koude lucht in cabine.
de kinderen die zitten er vlak bij en zijn wel blij mee.
Ook heb ik hem op 2 sleur hutten gezet die zijn er erg te spreken over.
Ik heb zelf ook er veel storing hij zuigt zijn water niet weg al 2 keer pomp gewisseld.
als ik stil staat gaat het goed met rijden val hij uit door dat hij niet goed afzuigt dat gaat de leveransier nu uit zoeken volgen hem waren er geen klachten dus ik zal wel maandag uitvoering hebben.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Is zo'n cooair dan een airco?
Ik dacht dat het een luchtkoeler was.
Dat is iets heel anders!
pjbijl
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 15:49



Bericht door pjbijl »

Hij heeft koude lucht en ook de vocht uit de ruimte gaat weg en men spreek in de handleiding duidelijk over airconditioning dus alle ramen en deuren dicht houden.
En af en toe pomt hij condenswater weg.
Dus de kleinste lichtste airco.
Coolair is koude lucht maar dat komt uit alle airco's
Hij is uitgerust met een compresor met koelmiddel dus geen water verbruik
Technocamp
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 23:07

Re: camper airco



Bericht door Technocamp »

henkvanbeele schreef:Even voorstellen: henk van beele.Ik bezit een hymer 564 op basis van een fiat ducato 2,5 td. Ik wil nu een airco kopen die op 12 volt en 220v kan draaien.Door mijn sat schotel heb ik weinig plaats en denk er nu over om de waeco coolair ca 1000 te kopen met 12 volt aanpassing.Ik krijg nu echter veel berichten dat dit type veels te klein is voor mijn camper.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast hartelijk bedankt voor de reactie.
Henk
Klopt dakairco's voldoen absoluut niet, ik heb zelf gekozen voor een licht gewicht splitairco van ca 400 euro en dat koelt binnen 5 minuten in de brandende zon uw camper op temperatuur (klimat-control)
Zie advertentie waar ik het gekocht heb op marktplaats :

Ook gemerkt dat een dakairco van welke prijsklasse dan ook niet voldoet ? Het betreft hier een simpel aan te sluiten splitunit met een capaciteit van 10 x een tourcaravan. De binnenunit is prima te plaatsen, slechts de electrische bedrading aansluiten en 2 koppelingen handvast aansluiten aan de hoofdunit die in het bagage-vak/of elders geplaatst wordt. Het is zelfs mogelijk om eea op de ringverwarming aan sluiten zodat de koele lucht mooi verdeeld wordt. Het betreft hier overigens een Climat control dus temperatuur stabiel, instellen 19 graden is dan ook daadwerkelijk in de brandende zon 19 graden !!!!!! Eea is zeer geluidsarm, <31 Db,(geluid van luchtverplaatsing) Geheel is zelf aan te sluiten dankzij gevacumeerde leidingen.
Dit type heeft respect voor de zekering van de camping en laat deze ongemoeid.
Bij twijfel of 2 linkerhanden kan ik hulp bij het installeren regelen.(geringe meerprijs).

Tip : wacht niet tot de temperatuur weer gaat stijgen, voorraad is zeer beperkt, maar aanwezig zolang de advertentie zichtbaar is.


- BEZORGING GRATIS DOOR HEEL NEDERLAND, (ivm lompheid TPG)
- Referenties van gebruikers ter inzage !

Info 024-2145972
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Technocamp, het lijkt mij aardig als voor het eerst ergens een ericht achterlaat dat je je ook aan de regels van he huis houd.

Geen reclame dus. 024 is wijhe.

Overigens, in tegenstelling tot wat deze mijnheer hier verkondigd is het natuurlijk onzin dat dakairco's niet voldoen. Of een aico wel of niet voldoet heeft te maken met het vermogen ten opzichte van het formaat van de camper. De split en andere airco's zijn overigens getest in de promobil van Juli.
http://www.promobil.de/heft/juli2006.80 ... t_detail06
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:



Bericht door Peter LMC »

Mijnheer Technocamp wil zo net voor de winter nog even van zijn overtollige voorraad afkomen. :D


En net zoals Inferno schrijft; Een dakairco doet het prima.

Onze Blizzard maakt er in de volle zon met 38 gr toch maar mooi
een koelkast van in de camper.
En het geproduceerde geluid is acceptabel. Zeker aan de buitenzijde is hij bijna geruisloos. Boze buren zul je echt niet krijgen.
Technocamp
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 23:07



Bericht door Technocamp »

[quote="Peter LMC"]Mijnheer Technocamp wil zo net voor de winter nog even van zijn overtollige voorraad afkomen. :D

Antwoord hierop : er is geen voorraadvorming mede daardoor de lage prijs :-P

Wat is overigens de prijs van de Blizzard ?
Toch een kwestie van prijs /kwaliteitsverhouding, en sorry ik zal geen reclame meer maken.
Er moet me wel van het hart dat vele producten voor een camper zwaar overpriced zijn.
Zo ook de dakairco's mogelijk dat er enkele types zijn die voldoen maar mijn ervaring is helaas anders.
En kunnen die dak airco's in de winter ook verwarmen ???
Plaats reactie