Radio antenne Ducato

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
jan50
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 14 mar 2004, 15:56
Locatie: het drukke westen

Radio antenne Ducato



Bericht door jan50 »

Nog een paar zeeeeeeeeer lange weken en dan moet eindelijk onze camper binnen zijn. Ik ben al links en rechts wat aan het verzamelen van dingen die nog ingebouwd moeten worden. Eén van die dingen is natuurlijk een radio. Dat inbouwen is geen probleem, maar een anthenne!!!! Mijn vraag aan de Fiat rijders is wat voor antenne gebruiken jullie en waar zit die gemonteerd???
Wij krijgen een Adriatik 650SP. Dat is een halfintegraal.
Graag suggesties

Dank daarvoor
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Monteer een knappe spriet op het spatscherm aan de linkerkant, met de spriet zelf in een geleider langs de "a" stijl.
Laat je niet afschepen met een plakantennetje voor de binnekant, dit is troep.
Ik monteer ze zelf van Hirschmann, een kwalitatief zeer goede antenne,
de auta 360 KA, bestel nummer: 922 948-041
jan50
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 14 mar 2004, 15:56
Locatie: het drukke westen

hirschmann anthenne



Bericht door jan50 »

Frodo

Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb even op de site van Hirschmann gekeken en ook even de anthenne bekeken. Toch nog een vraag erover als het mag. De anthenne komt op de A stijl. Met de voet op het spatbord en de steun op de A stijl neem ik aan. Heb ik dan voldoende ruimte naar boven en kom ik niet in de knoop met het deel van de camper boven de voor / zij ruit?? En een andere vraag, giert deze montage niet enorm, zodat je er binnen last van hebt????
Alvast dank voor het antwoord. En inderdaad, de importeur adviseert een raam anthenne, maar daar ben ik zeker geen voorstander van, vandaar mijn vraag op de site

Met vr. gr. Jan
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Het topje van de antenne komt in uitgeschoven toestant tot met onder de overhangende opbouw van de camper, ik zelf plaats dan altijd nog en rubbertje in het geleideoog om hinderlijke trinllingen te voorkomen, van "gieren" is nagenoeg geen sprake, of je moet 140+ gaan rijden met je camper :lol:
(en mijn vermoede was dus juist, neem GEEN genoegen met zo'n zielig plakantennetje aan de binnenkant van de ruit!)
jan50
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 14 mar 2004, 15:56
Locatie: het drukke westen



Bericht door jan50 »

Thanks Frodo!!!!!! er komt gewoon een hirschmann anthenne op die jij bedoelt. !!!!!!!! en ander hoef ik al niet meer.
Nogmaals dank
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

:wink:
jo&co
Berichten: 179
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:27
Locatie: Knokke-Heist (België)



Bericht door jo&co »

Onze camperdaeler raadt een Bosh flexibele antenne aan die op het linker voorspatbord wordt gemonteerd.
Wat denk jij daarvan Frodo ?
Groetjes, Jo.

We rijden met een Dethleffs A6881.
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Opzich ook en goed alternatief, echter, deze antennes zijn molest gevoeliger, en ze zijn vaak een minder lang leven toebedeeld, ze willen nog wel eens breken bij de voet van de antenne.
Gebruikersavatar
Peter G
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 07 dec 2003, 10:42
Locatie: Lanaken (België)



Bericht door Peter G »

hallo

Ik heb achter de antennekabel zitten zoeken in de binnenverlichting maar niks gevonden waar zou die nog kunnen uitkomen want bij de radio zit er een antennekabel.
Groetjes Peter
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Die kabel achter de radio is voorbereiding, die stopt gewoon domweg ergens achter het dashboard, afhankelijk van type en bouwjaar kan deze plek verschillen.
Coral
Berichten: 2096
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 21:40



Bericht door Coral »

frodo schreef:Monteer een knappe spriet op het spatscherm aan de linkerkant, met de spriet zelf in een geleider langs de "a" stijl.
Laat je niet afschepen met een plakantennetje voor de binnekant, dit is troep.
In mijn Adriatik halfintegraal heb ik drie jaar geleden bij aankoop bewust gekozen voor een (plak)raamantenne samen met uiteraard een kwalitatief goede radio/CD speler. De antenne is geplaatst in de rechter bovenhoek van de voorruit. Ik ben er tot nu toe bijzonder tevreden over. Geen extra delen die uit steken aan de buitenkant waarvoor eerst ook nog een gat in je carosserie geboord moet worden , en een prima ontvangst waar ik niks op heb aan te merken.

Wel moet ik zeggen dat ik gekozen heb voor een raamantenne met ingebouwde signaalversterker. Misschien is dat de reden dat ik geen klachten heb.
In ieder geval , bij mijn volgende camper kies ik uit ervaring weer voor deze optie.

O ja, door steenslag heb ik helaas al twee keer de voorruit moeten laten vervangen. Hoewel het een lijmantenne is was herplaatsing daarvan geen enkel probleem.
Plaats reactie