Hevelpompje voor op de boormachine

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hoas
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 23 jan 2004, 21:18
Locatie: Veghel

Hevelpompje voor op de boormachine



Bericht door hoas »

Hallo,
Ik moet de zomerdiesel nog uit mijn camper halen. Hij zit nog helemaal vol en ik gooi die wel in mijn gewone auto nu het niet vriest.
Ik heb wel eens gelezen van eenvoudige hevelpompjes, die je op de (accu)boormachine monteert.
Wie weet waar die pompjes te koop zijn in de regio Veghel/Eindhoven.
Het aanzuigen met een slang om over te hevelen lukte me niet.
vr.gr.
Henk van den Hoogen
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

ben je mal :lol: gewoon laten zitten die diesel
als je gaat rijden en hij zou toevallig gaan vlokken kun je er altijd nog beter een paar liter benzine bij gooien als al die rompslomp met overhevelen
wat bij deze modelen niet eens meer gaat via de tankdop
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hymercamp
Berichten: 2477
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:00
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Hymercamp »

Inderdaad, de zomerdiesel gewoon laten zitten en rijden.
Pas op, benzine moet je niet meer gebruiken als "additive" bij de moderne dieselmotoren i.v.m. grote kans op schade aan je dieselpomp! Je kunt beter bij de autohandel of benzinepomp een flesje speciale additive halen waardoor het vlokken (uitvlokken oftewel parrafinevoming in je brandstof) wordt voorkomen. Het moet dan echter al wel gauw constant een graadje of vijf of meer vriezen hoor. Als je afreist naar de sneeuw heb je je tank zo alweer vervangen met "winterdiesel".
Trouwens, veel maatschappijen leveren tegenwoordig het gehele jaar door dezelfde "niet vlokvormende" diesel, grote kans dat je die in je tank hebt zitten. Kortom, niet gaan klooien met overhevelen en zo, zonde van al het werk :wink: .

Groet, Willem
Gebruikersavatar
moustache
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 17:42
Locatie: Torhout (Belgie prov.: West Vlaanderen)
Contacteer:



Bericht door moustache »

hoihoi,

ja inderdaad, gewoon laten zitten, een beetje adietief bijvoegen, en als je kan de rest bijtanken aan de pomp, met winterdiesel, zal zeker geen problemen geven

MVG
Moustache
CeesH



Bericht door CeesH »

Overigens gaat het verpompen van diesel perfect met zo'n blauw plastic 12 volts dompelpompje wat vaak gebruikt wordt als waterpompje. Niet gebruiken voor benzine!!!!!

Gebruiken wij al jaren om bij nood witte diesel in de brandstoftank van de Webasto te pompen.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06



Bericht door Navigator »

Henk,

Pompje te koop bij de Gamma.

Groetend,

Peter
Forum verlaten.
Gast



Bericht door Gast »

Dat is toch onzin , om deze diesel eruit te gooien.
Gewoon rijden.

JM
Plaats reactie