Tip! Extra sloten op camperdeuren

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Paul B.
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 0:17
Locatie: Lemmer

Tip! Extra sloten op camperdeuren



Bericht door Paul B. »

Na alle berichten over snelle inbraken in kampeerauto's ben ik op zoek gegaan naar extra sloten voor alle deuren. Die heb ik gevonden bij www.wvopzeeland.com (HEOSafe-sloten) en vandaag gekregen per post. Keurig geregeld, prima service :D . Ik heb ze meteen gemonteerd, fluitje van een cent. Alles past precies zonder hakken en boren. Dus vanaf nu geen gedoe meer met een spanband tussen de voorportieren. Ook de camperdeur is nu extra beveiligd. Echt een veilig gevoel. Niet alleen voor 's nachts maar ook als we overdag de camper ergens parkeren. Ik heb trouwens wel de HEOSafe sloten genomen met een sleutel. Wel wat duurder maar dan kunnen ze er ook niet in als ze het portierraam forceren. Echt een aanrader!
JustM

HEOsafe



Bericht door JustM »

Inderdaad, wij hebben ze al een paar jaar in gebruik, de types met extra sleutel.
Wel heb ik zelf kleine raamstickers ontworpen en aangebracht met de tekst "HEOsafe Securitylocks" om een potentiele inbreker nog meer te ontmoedigen.

Groetjes
Paul B.
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 0:17
Locatie: Lemmer

Re: HEOsafe



Bericht door Paul B. »

JustM schreef: Wel heb ik zelf kleine raamstickers ontworpen en aangebracht met de tekst "HEOsafe Securitylocks" om een potentiele inbreker nog meer te ontmoedigen.
Goed idee! Dat doe ik ook, schrikt misschien nog meer af.
Een bijkomend voordeel van de sloten is trouwens nog dat als ze toch een keer proberen in te breken en het portierslot forceren/mollen :cry: , je altijd het Heo-slot nog hebt en de portieren gewoon op slot kunnen. :D
Gebruikersavatar
wimh
Berichten: 2942
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
Locatie: Alkmaar
Contacteer:



Bericht door wimh »

Wel nog ff dit , NIET OP SLOT TIJDENS DE RIT , mocht er iets gebeuren
(hopelijk nooit) dan kunnen hulp verleners de portieren niet openen
Vertrokken
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 13:52

Re: Tip! Extra sloten op camperdeuren



Bericht door Vertrokken »

Paul B. schreef:Na alle berichten over snelle inbraken in kampeerauto's ben ik op zoek gegaan naar extra sloten voor alle deuren. Die heb ik gevonden bij www.wvopzeeland.com (HEOSafe-sloten) en vandaag gekregen per post. Keurig geregeld, prima service :D . Ik heb ze meteen gemonteerd, fluitje van een cent. Alles past precies zonder hakken en boren. Dus vanaf nu geen gedoe meer met een spanband tussen de voorportieren. Ook de camperdeur is nu extra beveiligd. Echt een veilig gevoel. Niet alleen voor 's nachts maar ook als we overdag de camper ergens parkeren. Ik heb trouwens wel de HEOSafe sloten genomen met een sleutel. Wel wat duurder maar dan kunnen ze er ook niet in als ze het portierraam forceren. Echt een aanrader!
Welk slot heb je op de camperdeur gezet,is deze van binnen en buiten af te sluiten?Was dat makkelijk te monteren?
henk
Gebruikersavatar
wimh
Berichten: 2942
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
Locatie: Alkmaar
Contacteer:



Bericht door wimh »

kijk even op onderstaande URL

http://www.wvopzeeland.com/heo%20safe.html

groet Wim
Vertrokken
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 13:52



Bericht door Vertrokken »

wimh schreef:kijk even op onderstaande URL

http://www.wvopzeeland.com/heo%20safe.html

groet Wim
Hallo Wim,
Dat type slot ken ik, maar volgens mij gebruik je dat aan de buitenkant van je camperdeur en kan je dat type slot niet aan de binnenkant afsluiten,of zie ik dat verkeerd/
henk
Gebruikersavatar
wimh
Berichten: 2942
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
Locatie: Alkmaar
Contacteer:



Bericht door wimh »

Nee hoor van binnen uit normaal te openen
Laatst gewijzigd door wimh op di 26 dec 2006, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrokken
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 13:52



Bericht door Vertrokken »

wimh schreef:dat klopt alleen van de buiten kant af te sluiten
dus s'nachts een probleem
ff via de cabine deur naar buiten deur op slot doen
weer naar binnen cabine slot sluiten enz

wel wat gedoe maar ja (lol)
Ja,dat zou kunnen ,maar als je goed gekeken hebt dan had je gezien dat we met een hymer b574 rijden,dan hebben we met het bestuurdersportier hetzelfde probleem,die heeft n.l.zo'n zelfde slot als de camperdeur.
vandaar dat ik nog steeds zoek naar een goede oplossing maar dan wel afsluitbaar van binnen en buiten
henk
die ook van buiten op slot doen??lol) :shock:
Gebruikersavatar
wimh
Berichten: 2942
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
Locatie: Alkmaar
Contacteer:



Bericht door wimh »

..
Laatst gewijzigd door wimh op di 26 dec 2006, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrokken
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 13:52



Bericht door Vertrokken »

wimh schreef:je hebt gelijk !! dat is lastiger uit het raam hangen is ook niks haha

ik zal de fabrikant eens mailen i.vm deze modellen en wie weet

groet Wim
Zet je het dan op de site wim,dan hebben anderen die een intergraal rijden er misschien ook interresse in.
Want door het raam naar binnen en buiten wordt toch wat lastig.
:oops: henk
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

wimh schreef:dat klopt alleen van de buiten kant af te sluiten
dus s'nachts een probleem
ff via de cabine deur naar buiten deur op slot doen
weer naar binnen cabine slot sluiten enz

wel wat gedoe maar ja (lol)
en niet geheel veilig.

Stel dat er brand uitbreekt, dan zit die deur op slot vanaf de buitenkant.

Er zijn ook sloten te koop die je zowel aan de binnen als buiten kant op slot kan doen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
wimh
Berichten: 2942
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
Locatie: Alkmaar
Contacteer:



Bericht door wimh »

en voor het slot binnen je sleuteljes zoeken in geval van nood ?
alle beveiligingen zijn relatief hoe ver wil je gaan ?
is geen kritiek maar ergens stopt het met het on toegangkelijk maken van je camper
Paul B.
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 0:17
Locatie: Lemmer



Bericht door Paul B. »

MonRoe schreef:
wimh schreef:dat klopt alleen van de buiten kant af te sluiten
dus s'nachts een probleem
ff via de cabine deur naar buiten deur op slot doen
weer naar binnen cabine slot sluiten enz

wel wat gedoe maar ja (lol)
en niet geheel veilig.

Stel dat er brand uitbreekt, dan zit die deur op slot vanaf de buitenkant.

Er zijn ook sloten te koop die je zowel aan de binnen als buiten kant op slot kan doen.
:arrow: Om onduidelijkheden te voorkomen: Het HEOslot op de camperdeur voorkomt het forceren aan de buitenkant van het oorspronkelijke slot. Het schuift er in feite een stukje overheen. (foto's en een handleiding staan op de genoemde website) De camperdeur is gewoon ALTIJD :!: te openen vanaf de binnenkant. Dus je zit bij brand of noodgevallen nooit opgesloten.
Plaats reactie