Voorstellen + vragen
Voorstellen + vragen
Hallo allemaal !
Woonachtig in n-h.
Gaan met de familie een camper aanschaffen met de bedoeling hem ook allemaal te gebruiken.
Het lijkt een Ford transit nugget? met hefdak te gaan worden.
Hoewel ikzelf een stevige voorkeur voor voertuigen van de VAG heb biedt die Ford toch ff meer ruimte.
Of valt dat wel mee ?
Er moeten 4 personen in kunnen slapen.
Iets wat er niet als een camper uit ziet heeft de voorkeur.
De eisen wisselen, van minimaal (niks nodig dus) tot knap comfort willen hebben.
Woonachtig in n-h.
Gaan met de familie een camper aanschaffen met de bedoeling hem ook allemaal te gebruiken.
Het lijkt een Ford transit nugget? met hefdak te gaan worden.
Hoewel ikzelf een stevige voorkeur voor voertuigen van de VAG heb biedt die Ford toch ff meer ruimte.
Of valt dat wel mee ?
Er moeten 4 personen in kunnen slapen.
Iets wat er niet als een camper uit ziet heeft de voorkeur.
De eisen wisselen, van minimaal (niks nodig dus) tot knap comfort willen hebben.
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
- Stieneke en Donald
- Berichten: 11823
- Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
- Locatie: Harderwijk
@ Hallo fam Boulangé
Veel plezier met je zoektocht naar een camper. Ik kan geen vergelijking maken met een VAG en een Ford want die bezitten we niet. Er komen vast nog antwoorden met die gegevens. Enne, welkom op dit forum van/met verslaafde camperaars!
Veel plezier met je zoektocht naar een camper. Ik kan geen vergelijking maken met een VAG en een Ford want die bezitten we niet. Er komen vast nog antwoorden met die gegevens. Enne, welkom op dit forum van/met verslaafde camperaars!
Groetjes,
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
We hebben zelf jaren een fordje met hefdak gehad en dat beviel prima!
Vooral ook het slapen op het hefbed was zeer aangenaam: veel ruimte boven het bed omdat het dak lekker ver openstaat: het tentgevoel maar dan met meer comfort.
Voordeel van de Ford t.o.v. de VW bussen is inderdaad veel meer ruimte (het bovenbed van de Ford is 1.50 breed!)
Nadeel van de benedenbank bij de Nugget is dat je de ruimte in het keukenblok gebruikt voor het bed en het gemis van een aparte WC.
Vooral de nieuwe generatie Ford's rijden als een zonnetje en zijn zeer zuinig en stil.
Succes met de zoektocht!
Jan.
Vooral ook het slapen op het hefbed was zeer aangenaam: veel ruimte boven het bed omdat het dak lekker ver openstaat: het tentgevoel maar dan met meer comfort.
Voordeel van de Ford t.o.v. de VW bussen is inderdaad veel meer ruimte (het bovenbed van de Ford is 1.50 breed!)
Nadeel van de benedenbank bij de Nugget is dat je de ruimte in het keukenblok gebruikt voor het bed en het gemis van een aparte WC.
Vooral de nieuwe generatie Ford's rijden als een zonnetje en zijn zeer zuinig en stil.
Succes met de zoektocht!
Jan.
- Rolling Rodie
- Moderator
- Berichten: 22981
- Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
- Locatie: Borger
- Contacteer:
welkom
Met vriendelijke groet,
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Welkom op het forum
http://www.nuesse-kabel.de
Wie een kuil graaft voor een ander....werkt in loondienst..
LMC Liberty 6400 Peugeot J5 2.5d 1991
Wie een kuil graaft voor een ander....werkt in loondienst..
LMC Liberty 6400 Peugeot J5 2.5d 1991
Zoals het er nu naar uit ziet gaat het een VW T4 california/Westfalia worden.
Hadden jullie niet meteen kunnen vertellen dat dit eigenlijk de enige echte buscamper is ?
Anders leek er altijd wel wat te zijn zoals :
keuken aan de achterkant (en dus geen opbergruimte)
Onhandige tafel met buis.
geen draaibare voorstoelen.
Bij Ford in de oudere bouwjaren teveel roest.
Dak wat aan de verkeerde kant scharniert.
Karige uitrusting of minder 1 geheel.
Meer gedoe met beneden ombouwen naar bed.
Bij de T4 Westfalia lijkt dat dus allemaal wel voor elkaar te zijn
Hadden jullie niet meteen kunnen vertellen dat dit eigenlijk de enige echte buscamper is ?
Anders leek er altijd wel wat te zijn zoals :
keuken aan de achterkant (en dus geen opbergruimte)
Onhandige tafel met buis.
geen draaibare voorstoelen.
Bij Ford in de oudere bouwjaren teveel roest.
Dak wat aan de verkeerde kant scharniert.
Karige uitrusting of minder 1 geheel.
Meer gedoe met beneden ombouwen naar bed.
Bij de T4 Westfalia lijkt dat dus allemaal wel voor elkaar te zijn
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
-
- Berichten: 6025
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
- Locatie: Best (NBr)
- Contacteer:
Waar wij in gaan rijden is toch wel weer een serieus slaggie kleiner hoorde hoekies schreef:Welkom
Ook wij hebben een 5.10 lange VW-bus met 4 slaapplaatsen en sta hoogte en draaibare stoelen
Wat voor motor hebben jullie ?
Veel mankementen ?
Weet je het verbruik toevallig ?
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
-
- Berichten: 6025
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
- Locatie: Best (NBr)
- Contacteer:
Er zit een 2.4 d 5 cyl motor in zonder T of I met 74 pk.
2 draaistoelen, koelkast ,standkachel,gaskookstel, zonnepaneel,gas-alarm, 2 HH-accu`s,notenhoutenlook-bord, cruise-controll, ectr.
Wij hebben er sinds 2002 zo`n 120.000 km mee gereden en hebben in die tijd inderdaad wel wat mankementen gehad zoals distributieriem gesprongen , remklauw afgebroken achter en wat kleine dingen maar als je veel rijdt slijt vlugger wat.
De bus is 40 cm langer als een normale T4 en rijdt heerlijk.
Het verbruik bij mij is 1 op 11 en dit is zonder gebruik van de cruise -controll want die zit er net op dus dat verschil weet ik niet.
Ik heb het verbruik gemeten tijdens de vakantie-trips dus met 2 pers + kleren en volle watertank en diesel-tank en 2 fietsen op de twinnyload en een fiammatas met de stoelen en tafel achter op het fietsenrek en veel eten bij dus eigenlijk met volle bepakking ( ± 2800 kg totaal)
2 draaistoelen, koelkast ,standkachel,gaskookstel, zonnepaneel,gas-alarm, 2 HH-accu`s,notenhoutenlook-bord, cruise-controll, ectr.
Wij hebben er sinds 2002 zo`n 120.000 km mee gereden en hebben in die tijd inderdaad wel wat mankementen gehad zoals distributieriem gesprongen , remklauw afgebroken achter en wat kleine dingen maar als je veel rijdt slijt vlugger wat.
De bus is 40 cm langer als een normale T4 en rijdt heerlijk.
Het verbruik bij mij is 1 op 11 en dit is zonder gebruik van de cruise -controll want die zit er net op dus dat verschil weet ik niet.
Ik heb het verbruik gemeten tijdens de vakantie-trips dus met 2 pers + kleren en volle watertank en diesel-tank en 2 fietsen op de twinnyload en een fiammatas met de stoelen en tafel achter op het fietsenrek en veel eten bij dus eigenlijk met volle bepakking ( ± 2800 kg totaal)
Laatst gewijzigd door de hoekies op za 26 feb 2011, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
-
- Berichten: 6025
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
- Locatie: Best (NBr)
- Contacteer:
Nee na het knappen van de riem hebben ze de camper naar de garage gesleept in Oischot naar een "VW-specialist"en die heeft het weer netjes opgeknapt voor ons .Boulangé schreef:Wij mogen het met dezelfde motor doen, 78pk's was het toch ?
Hebben jullie de distributie toevallig door een verkopende handelaar laten vervangen ?
Wat zijn ze luxe hé, die buscampers . . .
Ze zijn niet alleen luxe maar zitten als een prins wat je merkt als je een tijd hebt gereden en je stapt niet gebroken achter het stuur uit
Ik zou bij aankoop altijd de riem laten vervangen incl spanrollen en pomp en niet wachten op de kilometers die er voor staan al beweerd een verkoper dat het makkelijk kan, als hij knapt na de garantie zit jij met de kosten en de problemen.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Ik was nogal verbaasd dat sommige verkopers erg makkelijk deden over een nieuwe distributie, alsof het niks is.
Terwijl een grote beurt + distributie normaal al snel rond de 1000 eu zit volgens mij.
Die bussen waren ook overgespoten en met heel erg weinig km's btw
Terwijl een grote beurt + distributie normaal al snel rond de 1000 eu zit volgens mij.
Die bussen waren ook overgespoten en met heel erg weinig km's btw
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !