Water vulslang

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Je kunt wel de ramen gaan zemen of een praatje maken,maar je zult het toch in de gaten moeten houden wandt vol is vol of is ook daar een oplossing voor anders wordt die tank zo bol. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
wimh
Berichten: 2942
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
Locatie: Alkmaar
Contacteer:



Bericht door wimh »

Bij een watertank zonder overloop is van toepassing de blauwe
De blauwe Heosafe connector heeft een overloop en sluit de waterslang
toevoer af zodra de tank vol is ,
Dus: ik stond er bij en keek er naar is niet nodig (lol
Laatst gewijzigd door wimh op wo 13 apr 2005, 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

Afbeelding

Deze zijn erg handig verkrijgbaar in 25-30 en 30-40mm
omdat vaak het probleem is een koppeling op een kraan te krijgen nu niet meer dus aansluiten op de gardena koppeling en klaar.

Ik heb een stuk slang van 5mtr,en een slang van 20m oprolbaar bij ons.
Afbeelding
niet goedkoop wel ideaal
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

Kees schreef:Het stukje gardena snap ik wel maar de verlopen naar andere aansluitingen niet.

Betekent dat dat je korte stukjes slang hebt met aan een kant de gardena aansluitng en aan de andere kant b.v een schroefaansluitng?

of zie ik dat verkeerd

Kees
quote="Kees"]Het stukje gardena snap ik wel maar de verlopen naar andere aansluitingen niet.

Betekent dat dat je korte stukjes slang hebt met aan een kant de gardena aansluitng en aan de andere kant b.v een schroefaansluitng?

of zie ik dat verkeerd

Kees[/quote]
Nee hoor , het zijn verloop nippels van kunstof met buiten en binnen schroefdraad die op een grote kraanopening geschroefd kunnen worden. Ik hebze in verschillende maten van klein naar groot en anders om. Eigenlijk heb ik ze nog maar 1 keer nodig gehad. Wat betreft de vuldop: mijn camper heeft een overloop, anders kan de blauwe versie gebruikt worden, zoals wim al zei is deze zelf lozend. Ik heb in Frankrijk wel eens ruzie gehad met een bejaarde nederlander, die vond dat ik niet mijn ramen mocht wassen bij een watervulplaats terwijl iedereen ztond te wachten, hij had niet gezien dat ik ondertussen de tank ook aan het vullen was............. :D Maar ja ik zpeek ouder mensen nooit tegen, maar moest wel lachen toen ok later hoorden dat ze zich vreselijk ergerden aan al die bloembakken die hier maar her en der stonden te staan......Ze konden de camper nergens kwijt. Toen ze eindelijk weg reden werd de parkeerplek al snel gevuld door 3 italianse campers....... :shock:
Kees
Berichten: 89
Lid geworden op: di 12 aug 2003, 11:40
Locatie: Oirschot



Bericht door Kees »

oke ik snap hem helemaal.

Ik zal maar eens beginnen met een slang van een meter of 4 met gardena aansluiting + verloopjes.

Voor noodgeval hebben we ook nog een gieter. Komt helemaal goed.

hartelijk dank allemaal

kees
Gebruikersavatar
Gooff
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:45
Locatie: Huijbergen



Bericht door Gooff »

Wij gebruiken gewoon een slangetje van een meter of 3. Verder hebben we een "zuurkool ton" van een liter of 15 en een dompelpomp (12V) Is de afstand voor de slang te groot dan gaat het water in de ton en dmv dompelpomp naar de tank. Ton wordt ook gebruikt om bv de was te doen. Was in de ton, beetje water en wasmiddel (biotex).. stuk rijden ... uitspoelen enz.
Benimar Mileo 282
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten

Gooff & San
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel



Bericht door Sjef »

Frankia 530 schreef:
traveller630 schreef:Ik gebruik een speciale vuldop:
[
Ja daar heb ik ook naar gekeken maar ik schrok van de prijs.
Of is die van u toevallig goedkoper.

heb nu zelf iets gefabriceerd zodat de slang er niet uitvalt.

Zit te denken om een druk afsluiter in de slang te bouwen dat wanneer de tank vol is de slang dicht gaat. want nu wordt mijn tank opgeblazen en komt er een hele flots uit als ik de dop met slang er weer afhaal.
Hoi kost toch maar 20 €

gr Sjef
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

Ook wij hebben maar een slangetje van een meter of 2 bij ons,plus wat verloop koppelingen van gardena, en een jerrycannetje van 10 liter met een tuitje er aan.
Zo hebben we afgelopen 2 jaar nog nooit problemen ondervonden met vullen.

Had in onze vorige camper zo een 5 liter jerrycan, die je opkunt vouwen, zo een zacht kunstoffen dus.
Had hier een haakje voor gemaakt, zodat ik deze aan het regengootje boven de vulopening van onze vorige camper kon hangen.
Ging ik overdag ff naar het toilet nam ik deze jerrycan mee, vulde ik hem, en hing hem aan het haakje.
Een 5 minuutjes later was hij door de zwaarte kracht wel weer leeg gelopen, en hadden we weer 5 liter water er bij..:)
Als je dat zo 2 of 3 keer perdag doet kom je nooit zonder water te staan.. :D :lol:
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
CaroLen
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 24 dec 2003, 9:35
Locatie: Essen(be) Alfaz del Pi (es)



Bericht door CaroLen »

Verloop stukjes, slangetje etc. ik mis nog het stukje fietsbinnenband.
zie topic van febr 2004 http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... d&start=14
Afbeelding - LEONARD. Halverwege de berg is het uitzicht ook al mooi.
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

hehhe.. dat eb ik op een ander manier opgelost..:)

bij ons in eindhoven bij de campeer markt verkochten ze een stukje tuinslang van ongeveer een meter, met aan de 1ne kant een soort trechter vorming stuk rubber.
Aan de andere kant heb ik een gardena koppeling gezet.
Door de trechter vorm van het rubber, kan ik het als het ware over elke kraan steken, heb er nog een gorte slange klem omheen gedaan zodat ik hem ook kan vast schroeven op elke kraan.
Zeker bij tank stations waar ze vaak van die "fontijn" kraantjes hebben, met een druk knopje voor 1 minuutje water, en het tuutje van het kraantje zo glad als de rest van de kraan... heb ik al veel nut gehad van dat trechtertje.:)
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
concorde
Berichten: 538
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 11:14
Locatie: Heemskerk/Altea



Bericht door concorde »

PVC elleboogje gekocht bij de doe het zelf van 75 mm. Uiteinde omwikkeld met 2 stukjes fietsband voor de afdichting. Past dan precies in de vulopening van de camper. Lag al 6 jaar te knoeien 's winters in Spanje
met een trechter en heb maar twee handen. Gezien van een duitse collegacamperaar.

Nico
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder



Bericht door petra en andre »

wij hebben zo'n oprolbare platte slang mee van onbekend merk met gardena nippels.
deze slang is te koop bij de action en goedkoper dan de gardena uitvoering.
Plaats reactie