armaflex
armaflex
kan aan een paar vierkant meter armaflex komen ,is geloof vergelijkbaar met extreme.Nu heb ik op een site gelezen om de lijm erop te spuiten,is een soort bison kit.Heeft iemand hier ervaring mee of kan ik beter voor de polyurethaan lijm gaan?
Bison-kit, montagelijm gaat allemaal goed. Waar ga jij armaflex gebruiken?
Wij hebben onze plafond en vloer van onze camperbus geïsoleerd met armaflex. Wel voor de vloer extra kunsstof (polyethyleen) platen er boven op gelegd ter bescherming.
Wij zijn zeer tevreden over de isolerende werking, zowel warm/ koud als geluid. Mijn vriend had al ervaring met armaflex in de koeltechniek en scheepsbouw.
Grts Ineke
Wij hebben onze plafond en vloer van onze camperbus geïsoleerd met armaflex. Wel voor de vloer extra kunsstof (polyethyleen) platen er boven op gelegd ter bescherming.
Wij zijn zeer tevreden over de isolerende werking, zowel warm/ koud als geluid. Mijn vriend had al ervaring met armaflex in de koeltechniek en scheepsbouw.
Grts Ineke
Armaflex
Zelf ben ik ook bezig met Armaflex aan te schaffen.
Ik vraag me wel af wat nou een goede dikte isolatie zou zijn voor een camper bus (VW T3 combi).
Je hebt platen van 3, 6, 10, 13, 16, 19, 25, 32, 50 mm.
Ik zat te denken aan ergens tussen de 10 en 19 mm.
Maar weet het eignelijk niet. Iemand met meer ervaring?
Ik wil met de camper ook naar best koude streken als Noorwegen. Dus goede isolatie is wel prettig.
Hoe je het matriaal moet verlijmen op de bodem en het dak is me wel duidelijk.
Zit me wel af te vragen wat de beste plek zou zijn voor de zijwanden i.v.m. vocht.
Tegen de binnenwand/panelen aan?
Of toch tegen te buitenwand?
Ik vraag me wel af wat nou een goede dikte isolatie zou zijn voor een camper bus (VW T3 combi).
Je hebt platen van 3, 6, 10, 13, 16, 19, 25, 32, 50 mm.
Ik zat te denken aan ergens tussen de 10 en 19 mm.
Maar weet het eignelijk niet. Iemand met meer ervaring?
Ik wil met de camper ook naar best koude streken als Noorwegen. Dus goede isolatie is wel prettig.
Hoe je het matriaal moet verlijmen op de bodem en het dak is me wel duidelijk.
Zit me wel af te vragen wat de beste plek zou zijn voor de zijwanden i.v.m. vocht.
Tegen de binnenwand/panelen aan?
Of toch tegen te buitenwand?
Het zou zo kunnen dat Armaflex geëxpandeerde polyethyleen(PE) is. Het is een synthetisch rubber. (volgens de produkt folder) Wordt professioneel gebruikt in o.a. grote koelinstallatie's. Is ook vrij prijzig vanaf ongeveer 8a9 euro de m2 (9mm dik). En heeft een lambda waarde van 0.034-0.040. (Hoe LAGER de lambda-waarde, hoe beter)
Lambda waarde Xtreme 0,020-0,035. (7 euro de m2 10mm dik)
Ten opzichte van Xtreme heeft Armaflex het voordeel dat het niet brand en dat het metaal onder de isolatie minder snel wordt aangetast door roest.
http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/178 ... aarde.html
De meest efficiënte isolatiematerialen met lage lambda-waarde, zijn in volgorde (Bron, Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap, België):
■Polyisocyanuraat (PIR) = 0,023-0,032
■Polyurethaan (PUR) = 0,023-0,032
■Geëxtrudeerd polystyreen (XPS) = 0,026-0,033
■Geëxpandeerd polystyreenschuim (EPS) =0,033-0,042
■Cellenglas (CG) = 0,042-0,050
■Steenwol (MW) = 0,035-0,042
■Glaswol (MW) = 0,032-0,040
Koudebruggen blijf je houden bij een VW T3 de binnenwand zit tegen de buitenwand bij de regengoot. En die binnenwand zit in het zicht dus die kun je niet effe onderspuiten. Een koudebrug dus en de daarbij horende condensvorming. Dus je moet goed blijven ventileren tussen de binnen en buitenwand.
Gr. Perry
Lambda waarde Xtreme 0,020-0,035. (7 euro de m2 10mm dik)
Ten opzichte van Xtreme heeft Armaflex het voordeel dat het niet brand en dat het metaal onder de isolatie minder snel wordt aangetast door roest.
http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/178 ... aarde.html
De meest efficiënte isolatiematerialen met lage lambda-waarde, zijn in volgorde (Bron, Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap, België):
■Polyisocyanuraat (PIR) = 0,023-0,032
■Polyurethaan (PUR) = 0,023-0,032
■Geëxtrudeerd polystyreen (XPS) = 0,026-0,033
■Geëxpandeerd polystyreenschuim (EPS) =0,033-0,042
■Cellenglas (CG) = 0,042-0,050
■Steenwol (MW) = 0,035-0,042
■Glaswol (MW) = 0,032-0,040
Koudebruggen blijf je houden bij een VW T3 de binnenwand zit tegen de buitenwand bij de regengoot. En die binnenwand zit in het zicht dus die kun je niet effe onderspuiten. Een koudebrug dus en de daarbij horende condensvorming. Dus je moet goed blijven ventileren tussen de binnen en buitenwand.
Gr. Perry
Laatst gewijzigd door Per op do 26 mei 2011, 17:59, 2 keer totaal gewijzigd.
als je schuimplaten neemt ,zorg dan dat ze absuluut geen water opnemen,
en schuimplaten zijn heel goed te lijmen met purschuim
het makkelijkst is dan een spuitpistool met losse tubbe,s
wat dat purschuim betreft
er zijn bedrijfen die dat spul kunnen spuiten
je zou je auto bij zo,n bedrijf kunnen brengen
je moet dan wel alles heel goed afplakken
want het geeft een bende
ik heb er ook aan zitten denken ,maar nog niet geprobeerd
dus ik ben erg benieuwd naar de afloop
overleg eerst even wat voor schuim je wilt hebben ,want er zijn nogal wat soorten
ik adviseer, waterdicht schuim en onbrandbaar ,ik vind dat belangrijker dan het best isolerende schuim
en schuimplaten zijn heel goed te lijmen met purschuim
het makkelijkst is dan een spuitpistool met losse tubbe,s
wat dat purschuim betreft
er zijn bedrijfen die dat spul kunnen spuiten
je zou je auto bij zo,n bedrijf kunnen brengen
je moet dan wel alles heel goed afplakken
want het geeft een bende
ik heb er ook aan zitten denken ,maar nog niet geprobeerd
dus ik ben erg benieuwd naar de afloop
overleg eerst even wat voor schuim je wilt hebben ,want er zijn nogal wat soorten
ik adviseer, waterdicht schuim en onbrandbaar ,ik vind dat belangrijker dan het best isolerende schuim
De Timmerman die niet zingen kan
ik heb nog een tip wat betrft de koude bruggen
als je isolatie laat spuiten ,kun je het zo dik laten spuiten dat er een schaal van schuim in de hele binnenkant van de auto onstaat
om de dikte te bepalen ,kun je op kritische plaatsen een blokje schuim op het plaatwerk kunnen lijmen van de juiste dikte
op de plaatsen waar je iets moet vastschroeven ,kun je een stukl triplex laten inspuiten,wel goed vastzetten ,anders veshuift het
je wil niet weten hoe sterk pur schuim wel is
als je isolatie laat spuiten ,kun je het zo dik laten spuiten dat er een schaal van schuim in de hele binnenkant van de auto onstaat
om de dikte te bepalen ,kun je op kritische plaatsen een blokje schuim op het plaatwerk kunnen lijmen van de juiste dikte
op de plaatsen waar je iets moet vastschroeven ,kun je een stukl triplex laten inspuiten,wel goed vastzetten ,anders veshuift het
je wil niet weten hoe sterk pur schuim wel is
De Timmerman die niet zingen kan
Re: armaflex
Hallo, heeft iemand nog AF Armaflex 19mm over of kent iemand ? Ik heb 12m2 nodig.
Ge Jolanda
Ge Jolanda