LMC Liberty 6500i

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Jan B554
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 16:54

LMC Liberty 6500i

Bericht door Jan B554 » ma 01 feb 2010, 18:35

Hallo,

Wie heeft er ervaring met een LMC Liberty 6500i?
Wat zijn de sterke cq. zwakke punten en waar moet je op letten bij de aankoop van dit type?
Alle informatie over dit type camper is welkom!

Alvast bedankt en groet,
Jan

Joep en Sjaan

Bericht door Joep en Sjaan » ma 01 feb 2010, 21:25

Welkom Jan
Dat type lmc zijn zeer hoge kwaliteits campers.
Rondom zeer goed afgewerkt.
Maar je praat ook over nieuw campers van af zo 100.000 euro en meer
Je hebt ze in fiat en mercedes ..
Je hebt ook de 6900 maar dat zijn C rijbewijs campers.
voorkant en achterkant en boven zijn van dik kunststof.
zijkanten van dik aluminium.
Ook zeer stabile campers ivm bij fiat alko chassis
Torsie vering..

Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3431
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: LMC Liberty 6500i

Bericht door Wim, Kirsten en Binck » ma 01 feb 2010, 21:46

Jan B554 schreef:Hallo,

Wie heeft er ervaring met een LMC Liberty 6500i?

Jan
Welkom Jan,

Ik heb al diverse LMC's gezien van rond het bouwjaar 2000 met aluminiumrot. Dit kan je herkennen door blaasje op de plaat. Vooral de deur en onderzijde goed controleren.

LMC is een caravanbouwer, het gebruik van lichte en moderne materialen, dat vind je ook terug in de campers. Dit is een kwestie van persoonlijke smaak.

Wat zeer belangrijk is bij de 6500I is het gewicht. Het is onmogelijk om bij deze camper onder de 3500kg te blijven.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Dagelijks rijdend in een T4 TDI, als camper een Flair 7100, en een liefhebber van een VW T2

Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3240
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel

Bericht door cjoosten » ma 01 feb 2010, 21:55

Joep en Sjaan schreef:Welkom Jan
Dat type lmc zijn zeer hoge kwaliteits campers.
Torsie vering..
Ben ik niet helemaaal met je eens. Ik heb diverse Duitsers gesproken die zo'n camper hadden. Schat van ongeveer 1998. Skirts harstikke rot.

misschien zijn de latere modellen beter dat weet ik niet. Maar een met alluminium skirts zou ik heel goed controleren.
m.v.g.

Coen en Mir........iam

Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand

Gebruikersavatar
Lord Ruud
Berichten: 829
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 9:47
Locatie: Den Bosch

LMC

Bericht door Lord Ruud » di 02 feb 2010, 7:11

Wij hebben 5 jaar een 6500 LMC gehad maar dan wel een oudje 1987.
We moeten allemaal ergens beginnen ,niet waar.
Deze camper is ons als we terug kijken tot nu toe nog het beste bevallen.
Een degelijke camper waar we veel plezier van gehad hebben.
Ik weet niet of het aan LMC ligt maar inderdaad had ik wel last van alluminiumrot, vooral bij de plekken waar het stopcontakt zat en de kachel.
Hij rijdt nu nog steeds rond, dus.
Blij dat ik een Hymer rij

Je leeft maar een keer ,doe het goed want je krijgt geen tweede kans.

Joep en Sjaan

Bericht door Joep en Sjaan » di 02 feb 2010, 10:19

cjoosten schreef:
Joep en Sjaan schreef:Welkom Jan
Dat type lmc zijn zeer hoge kwaliteits campers.
Torsie vering..
Ben ik niet helemaaal met je eens. Ik heb diverse Duitsers gesproken die zo'n camper hadden. Schat van ongeveer 1998. Skirts harstikke rot.

misschien zijn de latere modellen beter dat weet ik niet. Maar een met alluminium skirts zou ik heel goed controleren.
Onzin.
Heb er vele gezien.
Omdat mijn oog er op liep ..de 6500 en de 6900 zijn de duurste types.
rot ook onzin..
Zelf heb ik er eentje staan niet van rot of wat dan ook.
Zou niet weten waar ergens water in moet lopen.
de hele construktie is water afgesloten.
en als iemand mij even zo type kan laten zien die rot is.
Wil ik dat wel zien.
Zo kan je wel over vele campers praten.
En controleren moet je alle campers.
Heb zelf een ,,Granduca,, gehad was toen een paar 2 jaar oud.
hele achterkant was verrot derde achter rem licht boven ..gaat niet goed
geen kit afgesloten. liep water in.

Ik zelf controleer wel 4 keer per jaar alle kit naden.
Nou bij de lmc zitten er niet zo veel als bij andere camper merken.
Zelf heel veel campers gehad qua merken .
De lcm 6500i is mij nog het beste bevalen.
Nog het beste van alle.
En aluminium ach wat zit er op van aluminium..
erg weinig bijna alles is dik kunststof..
Zal het zelf toch wel even weten zeg.

Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3240
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel

Bericht door cjoosten » di 02 feb 2010, 19:40

Tja Joep en Sjaan het is toch echt zo ik kan er niks anders van maken. Misschien is die van jullie altijd binnen geweest en die anderen niet ...............zou kunnen
m.v.g.

Coen en Mir........iam

Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand

Joep en Sjaan

Bericht door Joep en Sjaan » di 02 feb 2010, 20:19

cjoosten schreef:Tja Joep en Sjaan het is toch echt zo ik kan er niks anders van maken. Misschien is die van jullie altijd binnen geweest en die anderen niet ...............zou kunnen
Joost ik weet er zijn verschillende type lmc's..
van de 5900i 6500i en de 6900i waar ik over praat is de volintegraal.
het bestaat niet bij deze constructie dat je vocht schade hebt.

of je moet een schade camper hebben die niet goed hersteld is tja dan.....
Of mensen die overwinteren op zoutstranden..
Maar zo heb ik ook mercedes hymers gezien totaal verroest aan de onderkant.

En andere type lmc's die net zo zijn gebouwd als andere merken..
Maar dan praat je ook over nieuwe veel goedkopere campers....wat zeg ik goedkoop :shock: :roll: nou jaaaaa

Plaats reactie