We gaan naar Portugal!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

We gaan naar Portugal!



Bericht door Stieneke en Donald »

Hallo en goede morgen,

We gaan weer naar Portugal! Begin dit jaar zijn we in de Algarve geweest en nu zoeken we het hogerop. Ter hoogte van Guarda komen we dat land binnen en dan richting Figueira da Foz. De westkust hebben we nog niet eerder bezocht, vandaar deze keuze. Schijnt daar mooi te zijn zegt men. Vanaf deze plaats willen we langzaam zuidwaarts. E.e.a. is natuurlijk sterk afhankelijk van het weer. Als het te koud is rijden we in versneld tempo naar het zuiden van Portugal.

Met google Earth kan je zien dat de kust daar mooi is en vraag me af of je daar ook (parkeer) plaatsen hebt om te overnachten. In tegenstelling tot onze vorige reis willen we niet na een paar dagen weer doorrijden maar echt langer op een plaats blijven. Als het kan een week of drie. Die plekjes bedoel ik. Geen campings want daar houden we niet van.

We zoeken dus naar overnachtingsplekken aan de kust of wat meer landinwaarts, waar ook waterkraantjes, winkeltjes, restaurantjes, enz. zijn om langer op één plek te staan. Als je wasplaatsen weet zou ik dat ook graag willen weten. Een wasplaats zoals bv in Paderne. Ben ik nog iets vergeten? Alvast dank voor je antwoord.
Laatst gewijzigd door Stieneke en Donald op za 24 apr 2010, 19:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

Wij lezen even mee...
We hebben ook plannen in die richting.
Alle info welkom!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk



Bericht door Stieneke en Donald »

Ja, Lees maar lekker mee Jan en Simonne. Wanneer gaan jullie?

Over wasplaatsen gesproken, in Alvito moet er één zijn met in de buurt een grote parkeerplaats. De wasplaats moet hier ergens zijn: 38.25776, -7.99039 Is iemand hier al geweest en is dit de goede lokatie?
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

Als alles doorgaat wordt dat half februari ongeveer.
Ik ben al bezig om alle reisverslagen op te slaan en door te lezen.
We gaan maar een multomap maken waar we allerlei tips e.d. in kunnen bewaren, om zo tot een soort plan te komen.
Is geheel nieuw voor ons, meestal maken we geen plannen, we zien wel waar we uitkomen.
Maar gezien de afstand en de duur van deze reis, lijkt het toch wel handig om een plan de campagne te maken.
En de voorpret is ook al heel leuk! :D
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
CaroLen
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 24 dec 2003, 9:35
Locatie: Essen(be) Alfaz del Pi (es)



Bericht door CaroLen »

Jan en Simonne schreef:We gaan maar een multomap maken waar we allerlei tips e.d. in kunnen bewaren, om zo tot een soort plan te komen.
En de voorpret is ook al heel leuk! :D
gebruik nu alleen A4tjes met een nietje. scheelt gewicht.(geintje) :oops:
nog beter verkleinen naar A5. :lol: :lol:

Wij overwegen ook die route te nemen, maar dan half/eind januari, na afsluiting boekhouding en btw. Dus lezen we ook mee.
Afbeelding - LEONARD. Halverwege de berg is het uitzicht ook al mooi.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33



Bericht door Opgezegd »

Wat handige links m.b.t. Portugal:
http://www.camperlanden.nl/portugal.htm en http://www.camperpunt.nl/portugal_2009.htm Op Camperplaatsen staan ook een groot aantal links naar camperplaaten in Portugal.
Veel plezier, Portugal is en blijft leuk.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk



Bericht door Stieneke en Donald »

Ja, de voorpret is een deel van je reis! :wink: Mappen maken is een goed idee. Ook martin bedankt voor de linken. Ga er eens neuzen. Nu de overnachtingsplekken nog. :lol:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

CaroLen schreef: gebruik nu alleen A4tjes met een nietje. scheelt gewicht.(geintje) :oops:
nog beter verkleinen naar A5. :lol: :lol:

:mrgreen: :lol3:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

portugal



Bericht door bertt »

Donald,

Wij gaan hoogstwaarschijnlijk ook die kant op, maar dan in Mei-Juni. Om nu in de winter te gaan, trekt me eerlijk gezegd niet.
Wij waren aan de Oost-kust in Spanje in de winter en toen kwamen er campers uit Portugal naar die kant omdat het koud en regenachtig was.
Je moet het treffen, maar ik heb zo mijn twijfels om in februari in Portugal te zitten.
Donald, volgens mij heb je al een paar overnachtingsplaatsen. :lol:

Bert
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

Ik heb zelfs gelezen over een wasplaats met een wasvrouwtje, dat je was voor je doet voor een paar euries...
Ik ga verschrikkelijk hard zoeken :D .

p.s. :oops: dat was op jullie website... hihi. In Castro Marim. (zie je wel, dat ik goed lees?)
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk



Bericht door Stieneke en Donald »

@ Bertt,

Bertt, afgelopen winter was het weer in Portugal bar slecht hoorden we. Veel camperaars vluchtten toen naar Marokko en dus ook naar oost Spanje hoorden we later. Wij kwamen half febr aan en toen was het weer omgeslagen. Temperaturen van boven de 20°! :wink: En ja, ik heb al een paar overnachtingsplaatsen maar hoe meer hoe beter zou ik zeggen. Jammer dat jullie later gaan want dan zijn we al terug in NL. :lol: Misschien volgend jaar.

@Jan en Simonne,
Dat wasvrouwtje is in Castro Marim. Leuk mens hoor. Twee personen douchen, water tanken, toilet legen en de was doen kostte ons welgeteld € 0,26! Ongeloveloos zoiets. (Coördinaten op omze site te zien.) Er is in Castro Marim een nieuwe camperplaats, heb je dat meegekregen? Niet ver van de oude PP bij het stadion.

@ Martin,
Veel info op je site Martin. Mooi dat je er coördinaten bij hebt. Dat is dan voor onze TT. :wink:

Vraagje nog. Kan ik onze dampgastank makkelijk zelf vullen in Portugal?
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33



Bericht door Opgezegd »

Stieneke en Donald schreef:
@ Martin,
Veel info op je site Martin. Mooi dat je er coördinaten bij hebt. Dat is dan voor onze TT. :wink:

Vraagje nog. Kan ik onze dampgastank makkelijk zelf vullen in Portugal?
Geen idee of je er LPG kunt tanken, maar ik dacht van wel. Ik heb zelf van de week ook twee LPG flessen aangeschaft dus ben benieuwd of dat kan. Maar ik ga er wel van uit. De websites probeer ik nog aan te vullen ,heb nog erg veel links liggen. Dus voor je gaat weer ff kijken.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

Hier een LPG site met veel stations ook in Portugal

http://www.lpginfosite.nl/index.html

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:



Bericht door Bob Diesel »

Stieneke en DonaldBertt, schreef:@
@Jan en Simonne,
Dat wasvrouwtje is in Castro Marim. Leuk mens hoor. Twee personen douchen, water tanken, toilet legen en de was doen kostte ons welgeteld € 0,26! Ongeloveloos zoiets. (Coördinaten op omze site te zien.) Er is in Castro Marim een nieuwe camperplaats, heb je dat meegekregen? Niet ver van de oude PP bij het stadion.



Vraagje nog. Kan ik onze dampgastank makkelijk zelf vullen in Portugal?
Niet vergeten het vrouwtje ook gewoon een fooi te geven ,zijn er veel die dat vergeten :wink:

Gas tanken kan o.a als je in Villa Real S/A richting Tavira rijd,net buiten de stad bij de z.g Blauwe olifant(wasstraat) aan de achterzijde is de lpg pomp ,hier worden ook gewone gasflessen gevuld


Om ff in de stemming te komen

http://www.youtube.com/watch?v=E9z_ZBBAbGI
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie