Moet een oldtimer ook de roettest bij de APK ondergaan?
Moet een oldtimer ook de roettest bij de APK ondergaan?
Moet een oldtimer ook de roettest bij de apk ondergaan?
Of je nou een nieuwe of een goed onderhouden auto hebt,
ik gruwel elke keer als ze bij de apk m'n diesel onbelast plankgas
trappen.
Ik vind het echt zo'n poging van de regering om je
motorblok te vermoorden, in de hoop dat je daardoor zulke kosten
krijgt, dat het autorijden je te duur wordt, en ze je daarmee
uit de auto krijgen.
Je gaat oude mensen toch ook niet 1x per jaar plankgas
op een lopende band laten rennen, en kijken of hun uitstoot
nog aan de eisen voldoet?
( als een regeringsfuntionaris dit zou lezen zou ie denken:
'' goh, dat zou wel eens de oplossing van het vergrijzingsprobleem
kunnen zijn.'')
Je zou haast gaan denken dat ze tegenwoordig een hekel hebben
aan alles wat grijs is.
grijze bejaarden.......grijze kentekens........
Of je nou een nieuwe of een goed onderhouden auto hebt,
ik gruwel elke keer als ze bij de apk m'n diesel onbelast plankgas
trappen.
Ik vind het echt zo'n poging van de regering om je
motorblok te vermoorden, in de hoop dat je daardoor zulke kosten
krijgt, dat het autorijden je te duur wordt, en ze je daarmee
uit de auto krijgen.
Je gaat oude mensen toch ook niet 1x per jaar plankgas
op een lopende band laten rennen, en kijken of hun uitstoot
nog aan de eisen voldoet?
( als een regeringsfuntionaris dit zou lezen zou ie denken:
'' goh, dat zou wel eens de oplossing van het vergrijzingsprobleem
kunnen zijn.'')
Je zou haast gaan denken dat ze tegenwoordig een hekel hebben
aan alles wat grijs is.
grijze bejaarden.......grijze kentekens........
De meeste (of alle?) Dieselmotoren hebben een toerenbegrenzer dus die trap je niet zo eenvoudig over zijn toeren.... en mocht het daar onverhoopt toch gebeuren dan was dat vroeger of later bij jouzelf zeker ook wel gebeurt met alle gevolgen. voor de veiligheid voor het verkeer.
ooit gehoord dat een motor is opgeblazen tijdens de APK?.. nou dan
Joost.
ooit gehoord dat een motor is opgeblazen tijdens de APK?.. nou dan
Joost.
Alleen diesel-auto's vanaf bouwjaar 1980 moeten bij de APk (helaas) een roetmeting ondergaan, dus alles voor 1980 niet!
En helaas, wij hadden een Mazda 2200 diesel die de roetmeting niet overleefde, maar hartstikke vastliep en zodoende naar de knoppen was, met dank aan de idioten die dit bedacht hebben.
En helaas, wij hadden een Mazda 2200 diesel die de roetmeting niet overleefde, maar hartstikke vastliep en zodoende naar de knoppen was, met dank aan de idioten die dit bedacht hebben.
Daar wil ik dan toch even op reageren Joost.Joost schreef:
ooit gehoord dat een motor is opgeblazen tijdens de APK?.. nou dan
Joost.
Dit hebben we wel degelijk meegemaakt, echter is het vaak terug te voeren op achterstallig onderhoud aan de motor, met name de distributie.
Er word altijd voor gewaarschuwd, en de aansprakelijkheid bij schade aan de motor tijdens de roettest wordt niet voor niets gemeld!
ja, ik heb wel eens van opgeblazen motoren tijdens de apkJoost schreef:De meeste (of alle?) Dieselmotoren hebben een toerenbegrenzer dus die trap je niet zo eenvoudig over zijn toeren.... en mocht het daar onverhoopt toch gebeuren dan was dat vroeger of later bij jouzelf zeker ook wel gebeurt met alle gevolgen. voor de veiligheid voor het verkeer.
ooit gehoord dat een motor is opgeblazen tijdens de APK?.. nou dan
Joost.
gehoord.. zo dan.
Het heeft er niks mee te maken, maar ik heb zelfs een dieselmotor
achterste-voren zien draaien.
Aanzuigen door de uitlaat, en uitblazen door het luchtfilter!
ik wil maar zeggen, ''alles kan fout gaan'', dus waarom niet
tijdens zo'n roetmeting?
Ik denk dat geen een motorfabrikant is, die zegt
'' ja, een motorblok 1x per jaar onbelast op z'n staart trappen
is erg gezond.''
sterker nog: je moet een papier tekenen dat je het apkstation niet aansprakelijk kunt stellen als de roettest vekeerd afloopt.frodo schreef:Daar wil ik dan toch even op reageren Joost.Joost schreef:
ooit gehoord dat een motor is opgeblazen tijdens de APK?.. nou dan
Joost.
Dit hebben we wel degelijk meegemaakt, echter is het vaak terug te voeren op achterstallig onderhoud aan de motor, met name de distributie.
Er word altijd voor gewaarschuwd, en de aansprakelijkheid bij schade aan de motor tijdens de roettest wordt niet voor niets gemeld!
teken je niet, keuren ze gewoon niet.
Helemaal te gek dat je dat weet, die bus die ik op het oog heb isBakker Gerard schreef:Alleen diesel-auto's vanaf bouwjaar 1980 moeten bij de APk (helaas) een roetmeting ondergaan, dus alles voor 1980 niet!
van 79', dus hoeft ie geen jaarlijkse marteling meer op de apk-slachtbank
te ondergaan.
goeie vekoopslogan eigenlijk
te koop:
oldtimer
wegenbelasting en jaarlijkse roetmeet-moordpoging-vrij
Jaarlijks worden door ons 2 diesels voor roetmeting/keuring bij garages aangeboden. Wij hebben nog nooit een papier moeten ondertekenen, is zelfs nooit om gevraagd, en toch worden ze gekeurd.Anonymous schreef:sterker nog: je moet een papier tekenen dat je het apkstation niet aansprakelijk kunt stellen als de roettest vekeerd afloopt.frodo schreef:Daar wil ik dan toch even op reageren Joost.Joost schreef:
ooit gehoord dat een motor is opgeblazen tijdens de APK?.. nou dan
Joost.
Dit hebben we wel degelijk meegemaakt, echter is het vaak terug te voeren op achterstallig onderhoud aan de motor, met name de distributie.
Er word altijd voor gewaarschuwd, en de aansprakelijkheid bij schade aan de motor tijdens de roettest wordt niet voor niets gemeld!
teken je niet, keuren ze gewoon niet.
Zou het komen dat de garage de diesels ook jaarlijks onderhoud??
gr. Anneke.
-
- Berichten: 905
- Lid geworden op: zo 23 nov 2003, 22:33
- Locatie: Ottersum