Vreemde reactie?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Theo en Marian
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 14:06
Locatie: Het Land van Maas en Waal (Gld)

Vreemde reactie?



Bericht door Theo en Marian »

Een kennis van mij wil ook een camper kopen. Nu heeft hij een mooie camper gezien : http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... -6970.html

Hij heeft de adverteerder een mailtje gestuurd en krijgt het onderstaande antwoord.

Wat denken jullie hiervan?
( ps niet allemaal bieden he!)

Beste,

Ik ben oorspronkelijk van het Verenigd Koninkrijk zodat verkies ik in het Engels te bespreken me gelieve te vertellen of is het O.K. met u omdat ik niet goed in het sprekende Dutch ben.
You can translate my emails at : www.translate.google.com . You can write me in Dutch if you can't speak English and I'll translate your emails too...

First of all I want to thank you for your interest to buy my camper! My brother (who lived in Netherlands) died and left me his camper( I am the legal owner now). I have tried to sell it here in United Kingdom but with no success because the camper has left steering wheel. So, I have decided to sell it in Netherlands since it's still registered there (has Dutch plates).
This camper is in perfect condition and has been well maintained. It has no accident and is fully paid. It has 110.000 km on board. I have dropped my price to 8000 euro because this is an urgent sale. I am a Sergeant in British Army and I will be deployed in mission very soon.

Due this situation I have decided to use the Moneybookers Escrow Service for this sale. The camper is located in their warehouse in United Kingdom (ready for delivery to a buyer). I will offer a 14 days period to inspect the camper from the moment you receive it, before I will have your money. I think this is more than fair for the both of us. The shipping will be free for you because my wife works at TransCargo and she has a free transport/year.

If you agree with my price, I need your FULL NAME AND ADDRESS, so I can inform Moneybookers that I have a buyer! I will forward your details to Moneybookers and then you will receive an invoice from them. You will receive inspection reports and everything to proof that the camper is as described. Like this you'll be able to talk with them directly and ask all you want to know.

I'm waiting for your reply with the requested details and with any other questions that you may have....

Respectfully,
Sgt. Chris Schouten
Iedereen is met niets begonnen.
Hymer B 678 2013 , 3.0 liter, 188 Pk , EP-levelsystem, trekhaak, 2 x 110Ah HH, 2 x zp, 1500 W Victron.
---------------------------------------------
johnj
Berichten: 58
Lid geworden op: di 26 feb 2008, 22:54
Locatie: Schiedam

te mooi om waar te zijn



Bericht door johnj »

volgens mij waarschuwt marktplaats hiervoor, als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dit hoogst waarschijnlijk ook zo...
The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant.
We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Oplichters, boeven, tuig!!!!
Vergeten, nooit meer aan denken en op zoek gaan naar een andere camper.

Gr,
Stef.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07



Bericht door durisotti »

Apart verhaal, ik zou even verder kijken.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Die oplichters vonden de eerste advertentie met een vraagprijs van €4400,- toch wel iets te laag dus hebben ze de prijs nu verhoogd.

Zie ook het onderstaande topic.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... arktplaats
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:



Bericht door Rolling Rodie »

je mag het geld ook naar mij overmaken,ik lever voor dat geld precies het zelfde :wink:
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
M.Bas
Berichten: 78
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 21:34



Bericht door M.Bas »

so I can inform Moneybookers
Ik zou zo hard mogelijk wegrennen als ik jou was :lol:
Gebruikersavatar
Theo en Marian
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 14:06
Locatie: Het Land van Maas en Waal (Gld)



Bericht door Theo en Marian »

Ik heb alle binnengekomen info naar mijn kennis door gestuurd.

Hij ziet van de " koop " af

bedankt voor alle informatie

Theo
Iedereen is met niets begonnen.
Hymer B 678 2013 , 3.0 liter, 188 Pk , EP-levelsystem, trekhaak, 2 x 110Ah HH, 2 x zp, 1500 W Victron.
---------------------------------------------
Hans Regeling
Berichten: 588
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 12:10
Locatie: Gelderland



Bericht door Hans Regeling »

Vertel je kennis gelijk even dat dit de wijze is waarop Nigeriaanse oplichters allerlei waren aan de man brengen. Auto's, campers, fototoestellen, computers enz enz enz. Laat jouw kennis als hij ooit weer zo'n soort brief krijgt antwoorden dat hij eerst even wil komen kijken voor hij betaald zeker weten dat hij nooit meer wat hoort van de verkoper. Overigens wordt deze truc al jaren toegepast in deze vorm.
Op een iets andere wijze wordt geboden en ingekocht op site's met een aanbod in gebruikte artikelen.
hymer B644G
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Ik heb hem maar even bij de marktplaats redactie gemeld, wie weet houd er iemand geld door in de zak.
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem



Bericht door Kees2 »

Rolling Rodie schreef:je mag het geld ook naar mij overmaken,ik lever voor dat geld precies het zelfde :wink:
ik denk dat ze dan nog meer krijgen, :!:
ik neem aan dat jij ze nog hartelijk bedankt voor de bijdrage. :wink: :D :D
en misschien mogen ze ook nog wel een kippetje komen eten. :wink:
Gebruikersavatar
angela36nl
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:11
Locatie: veghel



Bericht door angela36nl »

Wij zagen de advertentie ook en dachten al meteen die prijs kan niet kloppen dat is te goedkoop.Ik dacht ik mail even en vraag wat de juiste prijs is,ik kreeg precies hetzelfde antwoord als je kennis.Toen we de eerste paar zinnen zagen wisten we al genoeg.
JHV
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 19:58



Bericht door JHV »

Ik had net een mailtje willen sturen omdat ik familie in de GB wel wilde laten kijken naar de camper :wink: . Doch kom er net achter dat de advertentie verwijderd is om 10.00 uur.
Blijkbaar toch ..................................?
johan
Moveo Ergo Sum
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

En zo doen ze het met motoren, auto's, boten etc... ik ben benieuwd hoeveel mensen daarmee 'in de boot' gaan... 8)
Plaats reactie