Camper kopen in Duitsland?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
sarah
Berichten: 75
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:20

Camper kopen in Duitsland?



Bericht door sarah »

Wie heeft er ervaring met het kopen van een nieuwe of gebruikte camper in Duitsland ?
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

wat wil je weten over een gebruikte
voor een nieuwe heb ik nog geen geld over
maar gebruikt al div x gedaan
roept u maar :lol: :lol:
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
wim 2
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 11:01



Bericht door wim 2 »

Ik heb al verschillende malen gelezen dat het niet zo heel erg veel scheelt of je hier in Nederland of in Duitsland een camper koopt.
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere



Bericht door sampdoria »

Ik denk dat dat er sterk vanaf hangt wat je zoekt... :roll:
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle



Bericht door mariët »

wim 2 schreef:Ik heb al verschillende malen gelezen dat het niet zo heel erg veel scheelt of je hier in Nederland of in Duitsland een camper koopt.
Nou, het ligt er nogal aan wat je veel vindt..
Wij hebben onze Frankia in Duitsland gekocht (1,5 jaar oud) en het scheelde aan het eind van de rit (dus na BPM en andere kosten) toch nog een kleine tienduizend euro. Voor ons was (en is) dat veel.
Een eventuele volgende camper komt wat ons betreft wel weer uit Duitsland.

Het maakt natuurlijk wel een bak verschil of je iets in te ruilen hebt, bij koop in Duitsland zul je particulier van je 'oude' camper af moeten, dat kan tegenvallen.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
willeme 1



Bericht door willeme 1 »

heb net een ingevoerd, een gebruikte
kosten vallen erg mee 140 euro voor kentekenkeuring en apk daar kwamen de kosten van de kentekenplaten nog overheen a 48 euro
via de mail aanvragen keuring bij rdw kun je aangeven een eendagskenteken te willen
in duitsland kun je een 5 daags kenteken krijgen of met een autoambulance
verzekeren via chassisnummer kon ik bij mijn verzekeraar te callandsoog

onze was een oude uit 1988 een hobby en de prijs was redelijk goedkoop in vergelijking met hier in nederland

mvg appie
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere



Bericht door sampdoria »

En de BPM ? :oops: :oops:
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
Gebruikersavatar
ici
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 17 nov 2006, 15:31
Locatie: Twente
Contacteer:



Bericht door ici »

Ls.

Kijk hier maar!!!. Of het echt scheelt.

Hier jun je ook overnachten en inruilen.

www.rhumetal.de

succ6

Ici
Denkt aleer gij doende zijt, en doende denk dan nog.
willeme 1



Bericht door willeme 1 »

sampdoria schreef:En de BPM ? :oops: :oops:
na 19 jaar en 7 maanden is het voertuig BPM vrij, mijne is 1988 = vrij
na 100 maanden tot 19,7 jaar betaal je 10 %

mvg appie
Manus
Berichten: 148
Lid geworden op: di 13 mar 2007, 18:31
Locatie: Dronten



Bericht door Manus »

Wie heeft er ervaring met het kopen van een nieuwe of gebruikte camper in Duitsland ?
We blijven on-topic..... :D

Hallo Sarah,

Het kopen van een camper in Duitsland kán voordeliger zijn.

Wanneer je echter weinig tot geen ervaring hebt met ( het kopen ) van een camper is kopen in Duitsland af te raden.

Voor bijvoorbeeld garantie ( als daar al sprake van is ) zal je altijd weer terug moeten naar het bedrijf waar je de camper hebt gekocht. In een land als Duitsland kan en dergelijke trip ettelijke honderden kilometers beslaan. Geen aantrekkelijke gedachte lijkt mij.
Bij het kopen van een camper wat dichter over de grens is relatief weinig voordeel te behalen. De bedrijven is het grensgebied hebben hun prijzen in negatieve zin afgestemd op de kopende Nederlanders.

Daarnaast is het ( bijna ) onmogelijk om de staat van een camper te bepalen vanaf de foto's die op internet te vinden zijn. De kans is dus vrij groot dat je denkt een geschikte camper te hebben gevonden maar dat deze in de praktijk blijkt tegen te vallen.

Ga eerst 's bepalen wat je graag zou willen, vergelijk op je gemak de prijzen, en huur bij twijfel.

Groet,

Manus
The only failure in life, is the failure to try....
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere



Bericht door sampdoria »

Je hebt gelijk,Manus,
Maar in de berekening van Willeme1 kwam ik geen BPM tegen,
nou klopt dat ook wel in zijn verhaal.
Maar als je dit met een nieuwere camper over het hoofd ziet,
ga je toch voor enkele duizenden euro´s "het schip in", vandaar :P
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: Camper kopen in Duitsland?



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

sarah schreef:Wie heeft er ervaring met het kopen van een nieuwe of gebruikte camper in Duitsland ?
Wij (ik),

Eerst bepalen wat je wilt. In ons geval was het een Flair 7100.
Daarna alle folders ed doorspitten en er achter zien te komen waar de zwakke punten van een camper zitten.
Daarna heb ik van september 2007 tot de aankoop van onze huidige camper (febr 2008) alle advertenties bijgehouden van alleen dit type in zowel Nederland , Duitsland en Belgie.
Van de site www.mobile.de kreeg ik een mail wanneer een flair 7100 is toegevoegd.
In februari kwam om vrijdag 1700 een mail binnen, op zaterdag om 8.00 was ik op weg naar Koln, na 3 uur bezichtiging de camper gekocht van een particulier. (dit had ook in een kwartier kunnen zijn). Camper in nieuw staat, alle boekjes, fabriekskeuringen, eerste eigenaar, enz
Resumé als je weet wat je wilt kan het eenvoudig zijn.
Omdat ik de camper van een particulier heb gekocht is het prijsverschil tov Nederland enorm dus het is zeker de moeite waard om je te verdiepen in de prijzen in Duitsland.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere



Bericht door sampdoria »

Dat is ook ongeveer ons verhaal (alleen een 8000)
Wij hebben gewoon gegoogled op Flair 8000 en toen kwam er
een advertentie tevoorschijn in een hause-an-hause blad met
daarin een Flair tegen een aantrekkelijke prijs.
Maar ik kan alleen maar onderstrepen wat Wim zegt:
Goed weten wat je wilt en als je dan een heeeeele boel advertenties
en campers hebt bekeken, weet je wat iets waard is..
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis



Bericht door de Guust »

het hangt echt af van wat je zoekt, die wij hebben een Hymer B644G van 1997 ga je in duitsland NIET goedkoper vinden, alleen duurder, heb alles afgezocht, uiteindelijk in NL gevonden voor een prijs waar je in duitsland nog niet eens over kan praten zonder voor gek weggezet te worden.

je moet gewoon geduld en mazzel hebben, en dan komt de goeie echt wel.

je zal echter met duitlsnd ook rekening moeten houden met alle bijkomende kosten, reiskosten, eventueel overnachtingen, dat vergeten veel mensen, kijk ga je naar keulen dan is het allemaal niet zo moeilijk, maar ga je ver duitsland in, dan zal je toch een overnachting moeten incalculeren, dan de eerste is natuurlijk meestal niet de goeie, soms zal je meerdre keren naar duitsland moeten, dus wat gaat er dan aanhet eind van de streep overnblijven, en dat zal op een jonge gebruikte genoeg zijn, maar als je over een camper van 1999 of zo praat, dank ik dat het niet echt loont.

wat wel een feit is dat je veel meer keuze hebt, maar der staat genoeg bagger tussen, maar dat heb je hier ook.

en garantie, hangt ook veel van het bedrijf af, ik heb er nog bij een gestaan die adverteren met garantie, maar als je daar staat dan is het gewoon garantie tot de stoep, en dan zeker niet meer zeuren, je kreeg dan wel een korting van toch zeker 100,-- en dat was dan ook een bedrijf die veel campers in NL verkoopt.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Plaats reactie