Ophanging fietsen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
mikeanber
Berichten: 550
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Ophanging fietsen



Bericht door mikeanber »

Hallo allen
Wie kent deze fiets ophanging ziet er niet stabiel er uit
:cheers:
Bijlagen
IMG_3496.jpeg
IMG_3496.jpeg (49.18 KiB) 402 keer bekeken
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1324
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Ophanging fietsen



Bericht door joske501 »

Beste,

Op de foto is het niet goed te zien hoe de fiets bevestiging is gemaakt.
T.o.v. de andere fietsrekken heeft dit het voordeel dat het fietsengewicht verdeeld is over beide deuren, bij de meest gangbare fietsrekken hangen beide fietsen op de rechterdeur. Bij het dicht slaan van de deur gaan de fietsen ook erg schudden, en na een tijd verzakken de bevestigingen omdat de fietsen bij de linker deur vrijdragend zijn.
Eigenlijk zie ik alleen maar voordelen bij het fietsrek op foto, of ze gemakkelijk op te hangen zijn weet ik niet.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ophanging fietsen



Bericht door AadenAnke »

Ik heb er vorig jaar bij zo één staan kijken in Kranenburg! Hangend aan het stuur. Het zag er inderdaad niet erg stevig uit. Bij het openen van de deur met fiets erop ging het nog wel maar bij het sluiten slingerde het behoorlijk ondanks dat de fiets werd vastgehouden en het sluiten zeer behoedzaam ging. Zag er niet uit alsof het gemaakt was waar het voor gebruikt werd meer als een opberg systeem voor thuis

Gr Aad
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1073
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Ophanging fietsen



Bericht door Hein123 »

Dit type drager is ook meer voor mountainbikes.
Een goede mountainbike weegt zo'n 10 Kg
Met club toerritten heb ik ze wel vaker gezien.
https://woof-rax.com/the-rax/
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Ophanging fietsen



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Aan onze eerst Camper (Bedford, zie onder) hadden we een vaste beugel aan de (bestonden toen nog) dakgoot geschroefd. Hingen de fietsen met 4 klemmen (Ski drager klemmen!, 2 per stuur) aan de beugel. Het zadel steunde tegen een (afneembare voor openen onderdeuren) onder beugel, welke met 2 vleugelschtoeven op de deurschanieren zaten.
Praktische waarde was, dat zonder fietsen het binnen de achterbumperbleef.
Ophangen ging heel eenvoudig, maar we waren toen nog eind 20ers :thumbup: (en e-bikes bestonden nog niet)

Maar ik denk dat het anno nu, zonder extra verlichtingsbalk, een rood/wit gestreepte 'lengte'-plaat en/of een witte kentkenplaat, het vraagt om problemen.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Plaats reactie