Nieuwe campereigenaar :)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1735
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door Sandor Gora »

En herhaal die lijst van Camper-T liever niet iedere keer. Dat maakt dit topic saai. Dank!
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Camper-T
Berichten: 1183
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door Camper-T »

Ik ben het met je eens Sander, het kan een saai topic worden als Aldorean mijn ideeën-lijstje als referentie in het hele topic gaat gebruiken maar aan de andere kant is hij volledig onbekend in camperland en heeft tot op heden nog niemand echt inhoudelijke reacties gegeven die hem sturen.
TS zit vol met vele vragen en ideeën en het is misschien menselijk dat hij deze liefst ineens en allemaal volledig duidelijk beantwoordt wil hebben.

@Aldorean: misschien weet je ook nog niet helemaal hoe je met je project binnen een forum terecht moet. Dus zoals ik al schreef, is het misschien handig om je steeds te focussen op 1 onderwerp en hier eerst binnen dit forum op te gaan zoeken. Veel van je vragen kunnen topics zijn die hier al veelvuldig besproken zijn en waarop je in kunt haken. En mocht je deze niet vinden dan kun je per onderdeel altijd een nieuw topic openen.
Het hele camperproject van vele onderdelen alleen in dit topic behandelen is niet te doen en wordt onoverzichtelijk. Dus kijk hier eerst eens rond.
Zoals hier boven geschreven, als je te veel ineens oppakt en het overzicht niet houdt dan kan het geld er met bakken uitgaan en komt niet terug.


Al lezende in de verschillende topics binnen dit forum zullen veel zaken je duidelijk worden, zoals dat er geen standaard winkels of dealers zijn die alle oude camperonderdelen verkopen. Een camper bestaat uit 2 onderdelen: 1 het motorische deel met onderstel en 2 de camperopbouw zelf.
Het motorische deel met onderstel zijn standaard producties van een voertuigfabrikant zoals Fiat, Mercedes, etc. Net als bij auto’s zijn hier gewoon vervangende onderdelen voor. De camperopbouw is een ander verhaal, dit zijn camperfabrikant-eigen ontwerpen, vol met maatwerk meubeldelen en specifieke onderdelen die onderhevig zijn aan de tijd, de trends en de technologische vooruitgang. Gelukkig vind je in een camper ook veel standaard producten van merken/toeleveranciers die jaren vasthouden aan hun product maar veel materiaal is jaren verder niet meer te krijgen.
Hierdoor zal je voor specifieke onderdelen soms op zoek moeten naar donorcampers, campersloperijen, of zelf iets moeten verzinnen wat past.
Met bijvoorbeeld oude scharnieren of sluitingen kun je soms geluk hebben en nog wat vinden, maar het is dus ook goed mogelijk dat je scharnieren niet meer gaat vinden en deze zelf moet repareren, of compleet moet vervangen voor een nieuwe versie die ook past. Ook hier: zoek eerst eens binnen dit forum of je meer info kunt vinden, of start anders per onderwerp een nieuw topic met hierin je vraag/zoektocht.

Als je zover bent en de camper in bezit hebt, ga dan per onderwerp van start, zoek naar informatie binnen dit forum, of open een nieuw topic met hierin gelijk zo veel mogelijk informatie en duidelijke foto’s. Er zitten hier ook Dethleffs campereigenaars en veel zaken zijn in campers min of meer het zelfde dus je hebt altijd een goede kans dat forumleden je verder kunnen helpen of kunnen adviseren.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Aldorean
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 mar 2024, 8:37

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door Aldorean »

Sandor Gora schreef:
zo 10 mar 2024, 8:04
En herhaal die lijst van Camper-T liever niet iedere keer. Dat maakt dit topic saai. Dank!
Mijn excuus, ik wilde dit niet bewerkstelligen maar dacht dat ik op die manier juist duidelijk was.

Wat betreft Camper T, het heeft mij al erg geholpen wat u heeft geschreven.
In mijn enthousiasme ( en adhd ) is soms een lijstje lastig maar ik ga ervoor.
Als hij er is ga ik beginnen bij wassen, en alle hoekjes en gaatjes schoonmaken en gewoon rustig kijken en observeren.
Vanuit daar verder.

Dank voor de hulp zover.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80430
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door Dafluc »

Ik heb de lijst twee keer verwijderd. Was inderdaad wat veel van het goede. En de zijspanrijders kunnen elkaar een pb sturen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 872
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door cor heku »

En "ZOEKEN" doe je in de rechterbovenhoek.
vul, in het zoekvakje, een wens in en misschien gaat die in vervulling.
cor
Aldorean
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 mar 2024, 8:37

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door Aldorean »

De camper is in bezit. En gaat ook weer weg. Helaas hebben we na aankoop ( onwetendheid en geen goede voorbereiding) moeten constateren dat de vloer en zijwanden rot zijn.

5000 euro weggegooid helaas.

Het word weer 5 jaar sparen om dat gat te dichten. Gelukkig is het maar geld en ben ik gezond. Enorm in tranen echt enorm in tranen. Maarja.

Ik heb gewoon geen kennis en nu ik aan het schoonmaken en poetsen was vond ik alle gebreken maar geen plek om het op te knappen op deze schaal helaas. En twee linkerhanden.

Bedankt voor het meedenken. De vorige mensen hebben er vier jaar mee rondgereisd en altijd buiten gehad en dat heeft zijn tol geëist helaas
isoplus
Berichten: 6395
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door isoplus »

Pech voor je en jammer van die 5000,00 euro helaas zijn campers in die prijsklasse vaak gaar. Niet iedereen hier zal dat met mij eens zijn maar er passeert er hier jaarlijks wel minstens een waarbij je moet constateren dat slechts de verkoper er voordeel bij had.
Jij bent zo eerlijk ons dat te vertellen dat waardeer ik wel! Je kunt er beter een zoeken die een duidelijke geschiedenis heeft en de winters binnen doorgebracht heeft.
Of koop om te starten een overzichtelijk busje, daar is de roest tenminste aan de buitenkant meestal goed zichtbaar, hoewel daar ook ontzettend mee geknoeid kan zijn.
Succes!
Aldorean
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 mar 2024, 8:37

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door Aldorean »

Het busje was mijn eerste keus. Maar vanwege gebrek aan timmerhandjes dat niet gedurft.
Had ik maar.........we hebben die gedachte allemaal wel eens gehad. Had ik maar.......
Te snel, te impulsief, ff net voor een heel zware operatie op emotie gekocht en niet met het hoofd stom.

Het blok schijnt voor velen nog erg waardevol want onverwoestbaar en 190k gelopen dus nog goed voor veel kms. Die gaat dus uiteindelijk wel de verkoop in om nog iets te verdienen.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6404
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door rongreven »

Zet de hele camper te koop, eerlijke omschrijving er bij en kijk wat het je oplevert.
Iedere €1000,00 meer is een jaar minder sparen.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1603
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door tranny »

inderdaad.
Probeer z.s.m. of je er een frisse APK op kunt krijgen (dat kan al 2 maand voor verloop met behoud van datum) en dan in z'n geheel in de verkoop.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door seth_space »

Er zijn voldoende mensen op zoek naar kluscampers.
Die hebben vaak de ruimte, tijd en geld om zoiets uit te voeren.
Inderdaad een gewoon eerlijke advertentie zetten en hopen op een behoorlijke prijs. Fotos naken vaak veel duidelijk. Wat voor jou heel serieus lijkt kan voor een ander heel repareerbaar zijn
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Aldorean
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 mar 2024, 8:37

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door Aldorean »

Iemand heeft aangaande de verkoop van de camper mij een mail gestuurd.

Geen prive bericht maar een email.
Die mail kan ik nergens meer vinden.
Kan diegene mij een privé bericht sturen ajb
markprinsen
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 27 okt 2021, 14:36

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door markprinsen »

Ik zou toch eens proberen of de verkoper hem terug kan nemen. Eventueel met een kleine 'korting' voor de tijd dat je de camper hebt gehad. Ik weet niet hoe de verkoopadvertentie er uit zag en of de verkoper melding heeft gemaakt van de defecten maar het is altijd een poging waard.
Aldorean
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 mar 2024, 8:37

Re: Nieuwe campereigenaar :)



Bericht door Aldorean »

Op dit moment zijn we daar nog mee bezig.
Vanavond horen ze mijn tegenbod. Ze hebben al een bod gedaan om hem terug te nemen.
Plaats reactie