Tóch een Fiat Ducati

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6345
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Tóch een Fiat Ducati



Bericht door Bas vd laar »

Vaak maken mensen de fout een Ducato een Ducati te noemen, soms ligt het aan de autocorrect.
Een Ducati is uiteraard een merk motorfiets, geen model van Fiat.

Maar nu heb ik toch een ECHTE Fiat Ducati gevonden :-B

Hier heeft, 33 jaar geleden, iemand bij de RDW liggen slapen.

Ducati.png
Ducati.png (93.56 KiB) 799 keer bekeken
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2482
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Fiat Ducati



Bericht door rob2 »

Die werkt er vast nog steeds :lol3:

Onlangs een Volvo 240 uit Zweden geïmporteerd.
Nu is het ineens een andere uitvoering met een automatische versnellingsbak geworden…
Daar kwam ik achter toen ik hem moest verzekeren, vast ook ergens een typfout gemaakt.
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15367
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Tóch een Fiat Ducati



Bericht door Hoofdnoorman »

Bas,
Die man zat natuurlijk nog te dromen van de TT in Assen een paar weken eerder. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6410
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Tóch een Fiat Ducati



Bericht door rongreven »

Ach, ze maken ook een puzzel van een Pössl door een Possel op het kenteken te zetten. :mrgreen:
Groet, Ron Greven
kampertjes
Berichten: 1202
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Tóch een Fiat Ducati



Bericht door kampertjes »

Mijn Globecar staat als Poesl….
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6410
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Tóch een Fiat Ducati



Bericht door rongreven »

Laatste 3 letters vergeten, ief? ::)
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Tóch een Fiat Ducati



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Tja, RDW. Nam in 2015 mijn Honda Deauville 650 me terug vanaf Madeira. Daar in 2005 nieuw gekocht, dus eerste eigenaar.
Met de boot naar Lissabon laten transporteren en vanaf daar in een week naar NL terug getoerd. Was 'ooit' van plan deze tocht ook weer terug naar Madeira te maken, maar helaas, mijn teruglopende mobiliteit staat dat niet meer toe.

Dus in 2019 maar ingevoerd in Nederland. Langs RDW om het Portugese kenteken te wisselen voor een NL exemplaar.
Alle papieren mee plus nog wat aanvullende documentatie van zowel de Portugese als de NL importeur (overbodig, zat gewoon een EU type goedkeuring op)
2005-12 Deauville 6.JPG
2005-12 Deauville 6.JPG (211.37 KiB) 464 keer bekeken
Maar nu de 'Hik' van het RDW. Dit Honda model wordt voor de EU markt geproduceerd bij het Spaans Montesa. Dus staat op de EU-type goedkeuring sticker; frame nummer, ed en sluit af met "Made bij Montesa SA, Spain". De RDW man maakte daar een fototje van en de gegevens tikte hij in de computer.
Kon nog net voorkomen, dat de RDW man als merk "Montesa" invoerde. Moest de man, ondanks de rijkelijk aanwezige HONDA emblemen, echt overtuigen, dat het GEEN Montesa Deauville was :thumbdown: :thumbdown:
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Tóch een Fiat Ducati



Bericht door henk en lila »

Mijn in Italië door HM op kenteken gezette Honda CRF230 heet dan wel weer terecht HM CRF230. (met een origineel Honda instructie boekje erbij).
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1605
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Tóch een Fiat Ducati



Bericht door tranny »

Die typfautjes bij RDW zijn soms best wel leuk... ik heb vroeger een tijdje een Buick Gran Sport als hobby auto gereden, maar op het kentekenbewijs stond deze keurig vermeldt als Buick Transport. :-B

Maar soms is het ook maar net wat men werkelijk als het merk bepaalt: de fabrikant of het embleempje wat men er op plakt.
Als je bijvoorbeeld van een origineel in Duitsland of Oostenrijk geregistreerde Renault Espace I/II/III of Renault Avantime de papieren pakt zal je daar meestal als merk Matra op vermeld zien staan i.p.v. Renault, terwijl dezelfde serie in Nederland altijd wel gewoon als merk Renault op kenteken staan.
(ontwerp en productie lag inderdaad ook volledig bij Matra, Renault bemoeide zich er alleen een beetje mee vanaf de zijlijn met hun normen en eisen)
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie