Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
marrcel
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 17 nov 2021, 10:26

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door marrcel »

Een 5x2.6 luifel van een gekregen 5x5 tarp gemaakt.
Nu hebben we ook een zijwand erin. De zijwand kan aan beide kanten worden geplaatst door het verschuiven van de pees.
68981206-95fb-4868-affe-2d50349ef521.jpeg
68981206-95fb-4868-affe-2d50349ef521.jpeg (264.13 KiB) 1150 keer bekeken
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2216
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DucatoDolf »

Wat gaaf, dit zoek ik ook. Zijwand mistte we enorm bij veel zon.
Gebruikersavatar
philipr
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 22:56
Locatie: Creil (Noordoostpolder)

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door philipr »

Ik had de wens meer werklicht te hebben aan de achterkant van de camper.
Daarom een 120 graden scene light ingebouwd en aangesloten op de bestaande interieur verlichting zodat deze mooi aangaat bij het openen van de deur en tevens ook uit te schakelen is dmv deze bestaande interieur verlichting.
20230822_162422_resized.jpg
20230822_162422_resized.jpg (116 KiB) 1023 keer bekeken
20230822_162433_resized.jpg
20230822_162433_resized.jpg (130.88 KiB) 1023 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Philip

Knaus Boxstar Freeway 630 / Fiat Ducato 250 2.3L/150 Pk
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Arie55 »

Kabel gelegd voor de extra zonnepanelen. Bleek toch een klus te zijn van enkele uren. Had water meegenomen, zodat ik niet zou uitdrogen. Dat was een goede zet. Ook de ventilator aanzetten die er nog lag.
Moet de kabels en laadregelaars nog aansluiten. Ik was natuurlijk! weer veel vergeten mee te nemen. En uiteraard gingen er ook andere dingen stuk, die helemaal niks met de kabel aanleg te maken hadden. Zucht!! Pas gemaakte (geprintte) bergluikhandel is weer stuk. Ik vermoed omdat ze zo snel leverden, dat de printlagen niet goed hechten. Een snelle print heeft dit tot gevolg.
Een ander dingetje, de houder van de TT hing op half7. Die had ik zelf een keer gemaakt met een eigen printer. Wist ik veel, dat PLA een onbruikbaar materiaal in de camper zou zijn. Dat wordt weer vanouds metalen beugels en bouten en moeren. Er moet een schip aanlegt kunnen worden, zo stevig!

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Zijspan
Berichten: 2602
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zijspan »

De camper met stofzuiger gedaan, dat is de eerste klus, morgen met de spons.
Dan begint de vrouw met wat er meegaat, voorlopig nog niet maar beetje op tijd ermee beginnen.
Zaterdag eens wassen en alles proef draaien.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
borretje
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 7:15

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door borretje »

Eigenlijk laten doen: de fenders van onze weinsberg laten vastzetten volgens de voorschriften van Knaus. De officiële terugroepactie moet nog komen maar omdat we morgen weer vertrekken ben ik blij dat het niet meer wet tape vastzit.

Verstuurd vanaf mijn SM-P610 met Tapatalk

Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jheeck »

Voor een van de laatste keren uit de stalling gehaald. Ik breng 'm nog twee keer terug na de komende geplande weekendjes en half oktober mag 'ie mee naar de eigen oprit van ons volgende huis. Zo blij dat we daar een passende stek voor hebben gevonden.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Apk erop met flying colors
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
peterpan
Berichten: 7
Lid geworden op: di 25 apr 2023, 22:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door peterpan »

Gisteren de camper uit de stalling gehaald, morgen inruimen en wegen. Zaterdag de 1e proefdag en waarschijnlijk gelijk de laatste van het jaar :-B.

Daarnaast inventariseren wat ik nog vernieuwd wil hebben en offertes opvragen.
Gr,
Peter

Burstner Nexxo T685 2014
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Vandaag een tijd met Hockey gespeeld. Beest was erg lief ondanks zijn baas de hoofdnoorman Rudy zich bezig hield met de reparatie van onze Oyster sateliet systeem. Daarmee bezig had Rudy even geen tijd voor die mooie hond.
Nadat wij Deventer hebben bekeken en oude minder gezonde vrienden hadden opgezocht werden we door Hockey weer enthousiast begroet bij terugkomst in het semi Noorse woonhuis.
Rudy had ondertussen onze Oyster een totale revisie gegeven en nieuwe software in onze ontvanger geladen. Ja we kregen zelfs een demonstratie van het weer goed werken van de Oyster. Natuurlijk zijn wij reuze blij met het resultaat gedaan door de vakman. :bow:
Sorry, dit is niet aan de camper gedaan maar aan onderdeel van de camper gedaan. ik hoop dat ik niet ondeugend offtopic ben.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1603
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door tranny »

Vol gepakt met 2e hands zonnepanelen van 165x100 cm, is best wel even puzzelen met die lompe dingen maar het is uiteindelijk gelukt.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2649
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jan- »

Arie55 schreef:
wo 23 aug 2023, 23:04
Een ander dingetje, de houder van de TT hing op half7. Die had ik zelf een keer gemaakt met een eigen printer. Wist ik veel, dat PLA een onbruikbaar materiaal in de camper zou zijn. Dat wordt weer vanouds metalen beugels en bouten en moeren. Er moet een schip aanlegt kunnen worden, zo stevig!

Arie
Ik heb er gewoon 1 gekocht voor maar 1 euro. En met tiewraps zit deze nu zo vast als een huis. viewtopic.php?p=2291552#p2291552
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3067
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rijschoollucassen »

In 't weekend weer ingepakt en nog even wat familie bij langs. Na de F1 nog een paar uurtjes rijden en dan een week of zeven door de Balkan landen.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 872
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door cor heku »

Van een stuk stofzuigerslang en een bochtje 45 graden, een afvalwaterverlengstuk gemaakt.
Hoef ik niet meer zo nauwkeurig te mikken boven de put met de camper.
cor
SAM_8878min.JPG.jpg
SAM_8878min.JPG.jpg (95.05 KiB) 245 keer bekeken
SAM_8877min.JPG.jpg
SAM_8877min.JPG.jpg (106.51 KiB) 245 keer bekeken
Plaats reactie