probleem Huawei B818

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

probleem Huawei B818



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
Ik heb een wifi station aangeschaft van Huawei en ben daar mee aan het klungelen.
Ik heb hem een plekje gegeven in de camper en rechtstreeks op de HH accu van 12 v aangesloten.
Hij doet het dan wel, dan niet. Ik dacht lange tijd dat het aan het telefoonkaartje lag, ander kaartje gekocht bij Aldi, zelfde probleem.
Ik heb het hele spul naar een expert gebracht, die heeft de instellingen gecontroleerd etc, hij moet het nu goed doen.
Thuis in de camper aangesloten: nog niet goed. :bang: nu Hij geeft steeds aan: geen internet.
Dus als ik op mijn telefoon kijk bij instellingen, ziet hij de Huawei ( die inmiddels Euramobiel heet) maar staat er in kleine rode lettertjes onder geen internet. Omdat ik het toch wel meer dan zat was heb ik hem weer uit de camper gehaald, hier op de kast gezet en aangesloten op 220 met de bijbehorende adapter: hij doet het (tot nu toe)
Het zal toch niet waar zijn dat de Huawei niet goed deed omdat ie niet genoeg stroom kreeg of verkeerde Watts of weet ik het? en dus alleen op die adapter kan draaien? Weet iemand het? Ik meet in de camper 13,4V bij het stekkertje dat in de Huawei moet.
Groet Louis
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: probleem Huawei B818



Bericht door jheeck »

Hoe dik en hoe lang is je aansluitsnoertje? Lijkt dat een beetje op het snoertje van de ac-voeding?

Wat gebeurt er als je 'm in de camper op de beoogde locatie -met een verlengsnoer oid- aan z'n 230v voeding hangt?
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: probleem Huawei B818



Bericht door Duco »

Dus hij doet het wel maar je hebt geen internet?

Of gaan er helemaal geen lampjes branden?

Of hij het wel of niet doet hangt niet van je simkaart af maar van de voeding.

Of je wel of geen internet hebt is een combinatie van simkaart en instellingen.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: probleem Huawei B818



Bericht door Dorsthorst »

aanvulling: lampje voeding etc branden allemaal, als hij geen wifi afgeeft brand het onderste lampje oranje.
Als hij het wel doet zoals nu in kantoor, dus wel een wifi signaal afgeeft brand het onderste lampje blauw.
Er staat bij het onderste lampje: mode
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

probleem Huawei B818



Bericht door Duco »

Oke, dus geen stroom probleem. Maar geen netwerk in de camper. Doet de sim het in een telefoon wel op de locatie van de camper?

Soms kan het even duren voor het netwerk gevonden is.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22963
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: probleem Huawei B818



Bericht door PaulBng »

Waar staat ie in welke camper?

Als je hem vanaf je mobi ziet doet ie het wel.

"geen internet".... Staat ie in een stalen kooi en kan niet met de paal praten? (Kooi van Faraday)
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: probleem Huawei B818



Bericht door Dorsthorst »

Gewoon een kunsstof camper, ( zie foto) mobiele telefoon doet gewoon normaal op die plek.
Hij staat nu hier op kantoor tussen dikke muren, beton plafond dus veel slechter als in de camper en hij doet het nu prima.
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: probleem Huawei B818



Bericht door Schovie »

Voordat ik een 12V stabilisator had aangesloten gaf de B818 wel een paar keer per dag geen verbinding meer. Kon waarschijnlijk niet tegen het hoge voltage van de accu. Nu geen last meer. Ik weet dat andere hier geen problemen mee hebben, maar je weet maar nooit.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4592
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: probleem Huawei B818



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dorsthorst schreef:
wo 16 aug 2023, 16:13
hier op de kast gezet en aangesloten op 220 met de bijbehorende adapter: hij doet het (tot nu toe)

Groet Louis
Als het op deze wijze blijft werken, dan weet je zeker dat er iets niet goed is met je accu spanning.
Dan zul je het daarin moeten zoeken.

Theo
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: probleem Huawei B818



Bericht door seth_space »

En hem uitproberen op de omvormer in de camper?
(Als je die een hebt)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
pwhooftman
Berichten: 1832
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: probleem Huawei B818



Bericht door pwhooftman »

Óf, er is een stoorzender in de buurt. Ooit eens maanden gezocht naar de oorzaak van slechte gps ontvangst, bleek het chinese beeldschermpje van de achteruitrijcamera (die constant aanstond) een enorme hoeveelheid storing uit te zenden.
camperbrabo
Berichten: 106
Lid geworden op: za 11 feb 2023, 17:32

Re: probleem Huawei B818



Bericht door camperbrabo »

Ik zou het op 220v in de camper uitproberen, via verlengkabel of omvormer. Als ie het dan doet ligt het aan de 12v voeding, die is dan niet goed, te weinig of te hoog, denk eerder te weinig. Bij mij werkt ie op 220v goed in de camper, op 12v usb valt ie telkens weg. usb poort geeft bij mij te weinig amp.
Carthago chic c-line 5.0 2012
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: probleem Huawei B818



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
Ik heb de Huawei inmiddels aangesloten op de omvormer van de camper en hem op precies dezelfde plek in de camper laten zitten, zo kan ik beide mogelijkheden van de storing testen.
Hij doet het tot nu toe normaal, ik ben vrijwel zeker dat de stroom aansluiting op de huishoudbatterij de oorzaak van het probleem is.
De kabel er naar toe is dik genoeg (die fout heb ik in een ver verleden al eens gemaakt met de omvormer :wink: ).
Ik zal dus waarschijnlijk een stabilisator moeten plaatsen, zoals hier al een keer langs kwam. ( Schovie)
Graag welk merk/model hiervoor te gebruiken ?
Ik wil hem niet achter de omvormer hebben, daar heb ik een ouderwetse eierwekker op gezet zodat ik hem max een uur aan kan zetten, dan schakelt hij uit, bovendien kost dat volgens mij veel stroom.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: probleem Huawei B818



Bericht door jheeck »

Ik heb deze voor mijn Huawei B535 zitten: 8-40V Naar 12V 10A Dc Dc Converter Reducer Regulator Spanningsstabilisator Step-Up Down Type 120 W Daygreen Ce Rohs 8-40V Naar 12V 10AMP, die is wat overgedimensioneerd maar dat heb ik expres zo gedaan om 'm zonder te verwachten koelingsproblemen achterin een kastje te kunnen bouwen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Plaats reactie