Ervaringen met koelkast Hyckes Hyfridge 85?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door MonRoe »

Wij hebben in mei de Hyckes Hycooler 40 gekocht, waren toen net binnen in de winkel in Schijndel. Wij gebruiken deze in de Jeep en na 4 weken gebruik in Frankrijk bevalt die ons goed. De box blijft goed koud, is makkelijk te bedienen met de app, verbruikt niet veel stroom van de accu van de auto. Heeft ook een beveiliging.
Ja borrelen doet die af en toe, maar niet hinderlijk. In de camper hadden we ook een compressor koelkast en die maakte ook af en toe geluidjes.

Voor het geld zijn wij erg tevreden.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
geerinck
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 04 apr 2016, 22:24

Re: Ervaringen met Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door geerinck »

Het zal je keus niet zijn, maar ik heb 27 jaar een Vitrifrigo in mijn caravan gehad en toen die naar de schroot ging, werkte de ijskast nog steeds.
Ik ben nu aan het camperen en onmiddellijk de absurptie koelkast er uit gegooid en terug een Vertifrigo gekocht, deze keer een zonder ingebouwde compressor, de compressors staat nu in garage met een vaste verbinding die is bijgeleverd.
De verbinding was juist lang genoeg.
Ik dacht met die warme nachten van tegenwoordig, de warmte van de electro motor buiten te houden.
De meeste warmte komt van de motor, de warmte van de condensor stelt niet veel voor.
Belangrijk is als je in de zomer naar het zuiden gaat, iedere week in de avond alles er even uit en snel ontdooien.
Dit ontdooien gaat heel snel, de kast gaat al een keer meer open als thuis.
Het verbruik bij mij zit rond de 57 Watt en naar gelang de buiten temp draait hij 1/3 of 2/3.
Hij is wel iets duurder, maar nog niet de duurste, past perfect in de opening van de oude.
Heel belangrijk hij moet niet horizontaal staan, gemaakt voor op de kotter.
De nieuwe is van binnen noch het zelfde als 33 jaar geleden, alleen zit er nu een led lichtje in.
Degelijkheid troef.
strooien
Berichten: 135
Lid geworden op: wo 25 dec 2019, 20:55

Re: Ervaringen met Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door strooien »

Ik heb ook de 90liter versie prima koelkastje doet wat hij moet doen en zeer goed van prijs mvg Guy
Burnerchief
Berichten: 398
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 19:26
Locatie: Waar mijn camper staat

Re: Ervaringen met koelkast Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door Burnerchief »

Was ook wel benieuwd naar de ervaringen met het 85L model ik heb hetzelfde als ts en de 85L zou de ideale vervanging zijn ook of er in dat model 1,5 liter flessen in de deur passen dat is wel een vereiste.
Ik repareer alles met en zonder stekker

Onze woning een Hymer Camper op basis Fiat 290 14 2,5d van 1991

Volg ons op https://lnkd.in/d7jHX3T
Code 2021

Navigeer met een ipad pro cellulair met Magic Earth (offline)

Genietend van het Pensioen!
Gebruikersavatar
Willem 310
Berichten: 239
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 16:59

Re: Ervaringen met koelkast Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door Willem 310 »

hier ook een Vitrifrigo 12 volt compressor koelkast van 150 liter met vriesvak, werkt al een aantal jaren naar volle tevredenheid, zit een Danfoss BD50 compressor in en trekt gemiddeld 5 ampere.
Wel de koelventilator verwijderd / uitgeschakeld vanwege het geluid, alles wordt lauwwarm (compressor etc) dus hij kan prima zonder ventilator.
Sta nooit aan de paal, dus altijd op stroom van de zon (660 WP), vanaf April to Oktober staat hij constant aan.
Burnerchief
Berichten: 398
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 19:26
Locatie: Waar mijn camper staat

Re: Ervaringen met koelkast Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door Burnerchief »

Ik heb de hyckes besteld komt eind september binnen ik zal mijn ervaringen met inbouw en gebruik delen in dit topic.
Hij wordt gratis verzonden binnen de EU.
Volgens de importeur passen er 1,5 liter flessen in de deur 🥰
Ik repareer alles met en zonder stekker

Onze woning een Hymer Camper op basis Fiat 290 14 2,5d van 1991

Volg ons op https://lnkd.in/d7jHX3T
Code 2021

Navigeer met een ipad pro cellulair met Magic Earth (offline)

Genietend van het Pensioen!
Gebruikersavatar
Whatever
Berichten: 142
Lid geworden op: do 21 sep 2023, 17:05
Locatie: Groene Hart

Re: Ervaringen met koelkast Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door Whatever »

En?
'Life doesn’t come from a store. It starts in nature'
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 808
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Ervaringen met koelkast Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door PJD »

ik gebruik nu de 65 liter van CN Comfort nu 3 maanden, prima koelkast alleen 1 nadeel die mij tegenvalt, er kunnen in de 65 liter op bijna geen enkele manier de 1.5 liter drankflessen waardoor de koelruimte te klein is, en in de deur zitten twee vakjes voor blikjes en ander klein spul, de verkleint ook de inhoud van de koelruimte.
Nu wil ik hem gaan vervangen voor de 85 liter variant, ruimte heb ik er voor, wat zijn nu de ervaringen met de indeling er van, kunnen er makkelijk 1,5 liter flessen in de deur en hoe bevalt de rest, koel eigenschappen geloof ik wel, de 65 liter doet dit voortreffelijk, vriezer vond ik minder, wat ik er in had gezet was ontdooit, maar kan ook aan de instelling hebben gelegen, heb hem er ook snel na de test uitgehaald en bleek de vriezer op 12 graden onder nul te staan, het minimale.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10213
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Ervaringen met koelkast Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door Peter LMC »

Wat is de klimaart klasse van je huidige koelkast?
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 808
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Ervaringen met koelkast Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door PJD »

Geen idee, boeit me eigenlijk ook weinig dat die niet vriest, gebruik ik niet.
Koelt als een malle, maar gaat mij om de indeling, en nergens kun je hem effe bekijken hoe die ingedeeld in kwa ruimte.

Dat is nu het enige punt wat me tegenvalt, die 1.5 liter flessen gebruiken teveel ruimte waardoor de rest een beetje onbruikbaar word of je telkens aan het herschikken bent als je de fles pakt en terug wilt leggen.
myway
Berichten: 15543
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Ervaringen met koelkast Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door myway »

Bij de Wit staan ze gewoon in de winkel dus vergelijk mogelijk.
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 808
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Ervaringen met koelkast Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door PJD »

Die stonden er de vorige keer niet, en om nog een keer naar schijndel te rijden om te vergelijken weet ik eigenlijk nog weinig, moet ik de koelkast inhoud meenemen, de 65 leek ook prima tot de koelkast gevuld werd en je tegen wat dingetjes aan loopt, ik heb dus meer aan gebruikers ervaringen.

Trouwens, de Wit en Obelink, hebben die wat met elkaar gemeen of plaatsen ze elkaars revieuws, bij 1 heb ik.van ene Jan precies dezelfde revieuw gelezen.
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 206
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: Ervaringen met koelkast Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door Becosemsaida »

Ik heb een Hyckes 85L sinds een tijdje in mijn camper zitten en geen enkel probleem. Verbruikt 3.5-5A TOTDAT hij op temp is daarna slaat die alleen maar aan als het nodig is.

Nadeel, als de temp. via de app insteld moet je het op de "koel" gedeelte doen want als je het op het "vries" gedeelte doet slaat die veel te vroeg af.
Ik had een eletrolux 3-way hier voor en deze is toch een stukje kleiner, de 90L vanwege hoogte past er niet in (onder het gasstel) dus ik had wat ruimte over. Daar heb ik alles van geisoleerd maar had beter het "gat" vol met koelkast.

Voordeel: geen gerommel met gas meer, leuk als het werkt maar zodra het problemen geeft....... Alles wat met eletrolux of campers te maken heeft is zo duur dat het beter is om een 12V compressor te kopen, tenminste dat is wat ik hier in PT tot de conclusie ben gekomen.

Als je inderdaad kan kijken voor je koopt is dat natuurlijk beter, kan je zelf meten en waarderen wat er in je camper komt.

Geen spijt van tot nu, omdat de zomers hier "warmtjes" zijn en in de camper is het altijd snel heet moet ik nog even testen of die het wel aankan. Er is een thread over extra fans, die heb ik geinstaleerd, maar de "gurus" hier zeggen dat het niet nodig is. We zullen het wel zien......

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 808
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Ervaringen met koelkast Hyckes Hyfridge 85?



Bericht door PJD »

Dank je Beco, nu nog de belangrijkste vraag voor mij, passen die 1.5 liter flessen in de deur
Plaats reactie