Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
Ah Mijn reactie was niet bedoeld op die van jou Bas. Ik heb gereageerd maar heb jouw reactie over het hoofd gezien of je plaatste hem tegelijk met mijn reactie?
Nee nee, ik denk dat ik verkeerde aannames maak of onduidelijk ben in mijn bewoording en ik wil zeker niet mister “wiseguy” uithangen
Even voor de duidelijkheid:
- hij start ‘s morgens, geen probleem. Ik hoef niets op druk te brengen. Heb ik ook nog niet gedaan.
- als we een stuk gereden hebben slaat hij SOMS niet aan. Nu drie keer gebeurd. In alle gevallen heb ik gewoon doorgestart en daarna sloeg hij weer aan. Bij de ene keer duurde dat zeker 20 seconden, bij de andere keer na vijf keer rondgaan
Ik heb naar allerlei leidingen gekeken maar kon op het eerste oog geen scheurtjes of zo ontdekken maar ja dat hoeft maar klein te zijn….
Nee nee, ik denk dat ik verkeerde aannames maak of onduidelijk ben in mijn bewoording en ik wil zeker niet mister “wiseguy” uithangen
Even voor de duidelijkheid:
- hij start ‘s morgens, geen probleem. Ik hoef niets op druk te brengen. Heb ik ook nog niet gedaan.
- als we een stuk gereden hebben slaat hij SOMS niet aan. Nu drie keer gebeurd. In alle gevallen heb ik gewoon doorgestart en daarna sloeg hij weer aan. Bij de ene keer duurde dat zeker 20 seconden, bij de andere keer na vijf keer rondgaan
Ik heb naar allerlei leidingen gekeken maar kon op het eerste oog geen scheurtjes of zo ontdekken maar ja dat hoeft maar klein te zijn….
1989 Hymer B644 Peugeot J5 2.5 TDi
Voorheen -> 1991 Hymer B544 Peugeot J5 2.5 TD
Voorheen -> 1991 Hymer B544 Peugeot J5 2.5 TD
- Bas vd laar
- Berichten: 6340
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
Ok, nu is het duidelijker.
Je zei in de eerste post dat het op te lossen was met op het pompje drukken namelijk, daar kwam de verwarring door.
Blijf het raar vinden dat ie in de ochtend wel goed start, je zou zeggen dat er na lange tijd meer lucht in het systeem zit dan na korte tijd.
Je zei in de eerste post dat het op te lossen was met op het pompje drukken namelijk, daar kwam de verwarring door.
Blijf het raar vinden dat ie in de ochtend wel goed start, je zou zeggen dat er na lange tijd meer lucht in het systeem zit dan na korte tijd.
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
De garage waar we even langs geweest zijn, vertelde dat het op te lossen is door het handpompje te gebruiken maar dat hebben we dus nog niet gedaan.
Zou het ook iets kunnen zijn wat temperatuur-gevonden is? Kort rijden, minder koeling? Ik zeg maar wat…
Zou het ook iets kunnen zijn wat temperatuur-gevonden is? Kort rijden, minder koeling? Ik zeg maar wat…
1989 Hymer B644 Peugeot J5 2.5 TDi
Voorheen -> 1991 Hymer B544 Peugeot J5 2.5 TD
Voorheen -> 1991 Hymer B544 Peugeot J5 2.5 TD
- Bas vd laar
- Berichten: 6340
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
Nee, maar dat kun je zelf ook wel bedenken.
Hij slaat niet aan, dat betekent dat hij niet gloeit of dat hij geen diesel krijgt ( maar eerst lucht bijvoorbeeld )
Als de motor nog warm is hoef je niet eens te gloeien, dan start ie sowieso wel.
Hij slaat niet aan, dat betekent dat hij niet gloeit of dat hij geen diesel krijgt ( maar eerst lucht bijvoorbeeld )
Als de motor nog warm is hoef je niet eens te gloeien, dan start ie sowieso wel.
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
UPDATE:
vanmorgen bij een garage geweest:
- gloeien. Starten. Lopen.
- vuil water geleegd. Aantal malen verzet daarbij: geen startprobleem.
- kwartiertje rijden naar garage waarvan de helft snelweg
- camper geparkeerd en twee maal verzet. Geen startprobleem
De garage had het erg druk en wees ons op het grote filter onder de handpomp. Het stekkertje dat daar aan zit, was slecht (draadje los). We hebben dat ter plekke vervangen (PS: waar dient dat stekkertje voor?).
- vol goede moed terug gereden naar de camping, zelfde weg terug
- camper op z’n plaats gezet
- half uurtje gewacht
- gloeien. Starten. Niet lopen.
- na drie keer proberen slaat hij weer aan
Voegt dit iets toe aan het mysterie? Of maakt het juist meer duidelijk…
vanmorgen bij een garage geweest:
- gloeien. Starten. Lopen.
- vuil water geleegd. Aantal malen verzet daarbij: geen startprobleem.
- kwartiertje rijden naar garage waarvan de helft snelweg
- camper geparkeerd en twee maal verzet. Geen startprobleem
De garage had het erg druk en wees ons op het grote filter onder de handpomp. Het stekkertje dat daar aan zit, was slecht (draadje los). We hebben dat ter plekke vervangen (PS: waar dient dat stekkertje voor?).
- vol goede moed terug gereden naar de camping, zelfde weg terug
- camper op z’n plaats gezet
- half uurtje gewacht
- gloeien. Starten. Niet lopen.
- na drie keer proberen slaat hij weer aan
Voegt dit iets toe aan het mysterie? Of maakt het juist meer duidelijk…
1989 Hymer B644 Peugeot J5 2.5 TDi
Voorheen -> 1991 Hymer B544 Peugeot J5 2.5 TD
Voorheen -> 1991 Hymer B544 Peugeot J5 2.5 TD
- Bas vd laar
- Berichten: 6340
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
Dat stekkertje is een watersensor, als er water in je dieselfilter zit, dan gaat er een lampje op je dashboard aan.
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
UPDATE
Zojuist weer even gestart. Weer een half uurtje later;
- gloeien. Starten. Niet aanslaan
- nogmaals proberen met doorstarten. Aanslaan
- motor 20 Seconden laten draaien. Uitgezet
Een minuut later:
- gloeien. Starten. Niet aanslaan
- nogmaals proberen met doorstarten. Aanslaan
- motor 20 seconden laten draaien. Uitgezet
Een minuut later:
- gloeien. Starten. Aanslaan
Lijkt mij dat als de motor eenmaal zo kort gedraaid heeft, er dan geen lucht meer in het systeem zit? Kan het dan in het contact slot zitten eventueel?
Zojuist weer even gestart. Weer een half uurtje later;
- gloeien. Starten. Niet aanslaan
- nogmaals proberen met doorstarten. Aanslaan
- motor 20 Seconden laten draaien. Uitgezet
Een minuut later:
- gloeien. Starten. Niet aanslaan
- nogmaals proberen met doorstarten. Aanslaan
- motor 20 seconden laten draaien. Uitgezet
Een minuut later:
- gloeien. Starten. Aanslaan
Lijkt mij dat als de motor eenmaal zo kort gedraaid heeft, er dan geen lucht meer in het systeem zit? Kan het dan in het contact slot zitten eventueel?
1989 Hymer B644 Peugeot J5 2.5 TDi
Voorheen -> 1991 Hymer B544 Peugeot J5 2.5 TD
Voorheen -> 1991 Hymer B544 Peugeot J5 2.5 TD
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
niet starten= de startmotor draait niet??, dan kan het het slot wezen, een bekend probleem bij de j5 maar als de startmotor draait is het wat anders
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
@jos
Startmotor gaat rond. Iedere keer.
Als ie start is er geen rook.
Bas’ aanname is logisch: er komt geen brandstof.
Maar waarom niet?
“Sticky” (plakkende) stopklep? De garage heeft getest of er stroom op staat en dat staat er…
Startmotor gaat rond. Iedere keer.
Als ie start is er geen rook.
Bas’ aanname is logisch: er komt geen brandstof.
Maar waarom niet?
“Sticky” (plakkende) stopklep? De garage heeft getest of er stroom op staat en dat staat er…
1989 Hymer B644 Peugeot J5 2.5 TDi
Voorheen -> 1991 Hymer B544 Peugeot J5 2.5 TD
Voorheen -> 1991 Hymer B544 Peugeot J5 2.5 TD
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
ook als ie niet start?
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
Dat denk ik niet dat ze dat geprobeerd hebben.
De eerst volgende keer dat ie niet start, ga ik dat dus zelf testen. Moet er dan al stroom op staan op t moment dat je het contact aan zet?
Als er geen stroom is, wat is dan de oorzaak?
De eerst volgende keer dat ie niet start, ga ik dat dus zelf testen. Moet er dan al stroom op staan op t moment dat je het contact aan zet?
Als er geen stroom is, wat is dan de oorzaak?
1989 Hymer B644 Peugeot J5 2.5 TDi
Voorheen -> 1991 Hymer B544 Peugeot J5 2.5 TD
Voorheen -> 1991 Hymer B544 Peugeot J5 2.5 TD
- ducati 900
- Berichten: 7495
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
Zou het kontaktdeel, de schakelaar achter het kontaktslot kunnen zijn.
Ben.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
- dethleffsi6810
- Berichten: 248
- Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
- Locatie: brabant-valkenswaard
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
ik weet niet of bij dit type nog een voorverwarming van de diesel tegen het spruitstuk zit, deze gaven in het verleden ook nog weleens problemen,
en werden vaak tussenuit gehaald. ook omdat je aangeeft dat je vooral warm problemen hebt met starten.
en werden vaak tussenuit gehaald. ook omdat je aangeeft dat je vooral warm problemen hebt met starten.
Theo
Re: Startprobleem Hymer/Peugeot 2.5TD (1989)
mijn geheugen word er niet beter op , maar ik dacht dat dat bij dat type peugeot/citroen er niet op zat
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything