Reinigen Thule-Omnivent 12 volt met ventilator

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Reinigen Thule-Omnivent 12 volt met ventilator



Bericht door mariët »

Goedenavond en de allerbeste wensen,
wat moet ik losdraaien (schroefjes aan de onderkant?) als ik de Thule-Omnivent 12 volt met ventilator wil reinigen. Het horretje is vies en de ventilator ook.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Reinigen Thule-Omnivent 12 volt met ventilator.



Bericht door Marco Polo »

Horretje kan je aan de bovenzijde eruit halen.
2 delen die onder een paar nokjes klem zitten.
De 2 delen kan je dan voorzichtig in een sopje schoonmaken.

De plastic plaat aan de onderzijde maak je los met de 4 schroeven.
Plaat kan je dan schoonmaken.
Schoepenwiel heb ik nooit eruit gehaald maar die kan je dan redelijk makkelijk met een vochtige doek schoonmaken.

Bij ons zit er een verduistering onder en bij 2 schroeven is het wat lastiger bijkomen door de rand van de verduistering.
Maar het lukt best met een standaard schroevendraaier.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Reinigen Thule-Omnivent 12 volt met ventilator



Bericht door mariët »

Zoals zo vaak zagen we ertegenop om eraan te beginnen. Zoals net zo vaak bleek het in de praktijk geweldig mee te vallen. Schroefjes aan de onderkant losgedraaid, de onderkant eraf (schoonmaken), het schoepenwiel kon ook losgedraaid worden (onbeschrijflijk vies in 5 jaar :mrgreen: ) en zo konden we bij de 'netjes' die ook te vies voor woorden waren. Het schoepenwiel kon in het sop, de netjes met een doekje en een oude tandenborstel schoongemaakt en het werd weer licht in de slaapkamer en de keuken.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Plaats reactie