EP levelsysteem: touchscreen werkt niet meer

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
leenjose
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 14:28
Locatie: Steenbergen (Nbr)

EP levelsysteem: touchscreen werkt niet meer



Bericht door leenjose »

Wij hebben een EP levelsysteem met touchscreen.
Nu hebben we een storing met de airbag gehad en heeft men bij een Fiat professional garage in het systeem spanningsloos moeten maken om een nieuwe module hiervoor te plaatsen.
Dit is afgelopen dinsdag (13-09) gebeurt en daarna werkte het systeem nog prima, nu (zaterdag 17-09) willen we gaan verplaatsen en de poten laten intrekken en kom ik erachter dat het touchscreen helemaal niets meer doet.
Ook met de aan/uit knop aan de achterzijde gebeurt er niets.
De poten trokken nog wel in door de handrem eraf te halen.
Het touchscreen zit normaal altijd in de houder dus wordt mijns inziens altijd onder stroom gehouden.

Mijn vraag, kan het zijn dat door het volledig spanningsloos maken er iets gereset dient te worden en kan ik dat zelf?
Of zit er ergens een zekering voor de touchscreen die mogelijk gesprongen is?
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: EP touchscreen werkt niet meer



Bericht door jheeck »

Als 'ie helemaal niet meer reageert zou het kunnen zijn dat het accu'tje van het touchscreen leeg is en niet meer wordt geladen, dat wordt dan wel even zoeken naar de voedingsdraad en een eventuele zekering. Ik vrees dat dat een bezoekje aan de inbouwer wordt want hoe de bedrading loopt is niet 100% standaard. Op welke pinnen in de houder je e.e.a. zou kunnen nameten staat ook niet in de handleiding.

Je kunt de levelset wel -deels- blijven gebruiken, op deze Engelstalige pagina staat beschreven hoe de noodbediening in de houder van het touchscreen werkt.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
leenjose
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 14:28
Locatie: Steenbergen (Nbr)

Re: EP levelsysteem: touchscreen werkt niet meer



Bericht door leenjose »

Hoi Jurjen,

Dank voor deze informatie we hebben de poten op deze manier omhoog kunnen zetten staan we in ieder geval vlak :thumbup:
Ik ga maandag naar een dealer om te kijken of ze er iets aan kunnen doen.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: EP levelsysteem: touchscreen werkt niet meer



Bericht door juanv »

Hallo,

De afstandsbediening zit in een houder , maar wel zonder voeding, dus moet je om de X tijd het batterijtje in de afstandsbediening vernieuwen.

Ik heb het al eens meegemaakt, dat het systeem niet meer reageerde, de oplossing is vrij eenvoudig nl. :
als je pomp unit bekijkt zitten er enkele electriciteits fiches aan verbonden, één ervan is lichtgrijs, deze haal je eens los, waardoor alles ( inclusief printplaten) van de EP zonder stroom komt te staan.
Vervolgens plaats je deze fiche opnieuw zoals ze zat, hierdoor wordt het hele systeem gereset en werk alles terug zoals voorheen.

Succes ermee

Grtz

Juanv
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: EP levelsysteem: touchscreen werkt niet meer



Bericht door jheeck »

Het touchscreen waar wij het hier over hebben heeft een oplaadbare interne batterij die in de houder weer wordt bijgeladen.
Touchscreen-bediening.jpg
Touchscreen-bediening.jpg (6.89 KiB) 1082 keer bekeken
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
leenjose
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 14:28
Locatie: Steenbergen (Nbr)

Re: EP levelsysteem: touchscreen werkt niet meer



Bericht door leenjose »

Klopt Jurjen ik heb zo’n touchscreen, wel al bericht van E&P gekregen dit ga ik eerst proberen ik zal jullie op de hoogte houden of dit de oplossing is/was. Tevens heeft men het hier ook over de noodbediening waar jij mij eerder al mee geholpen hebt.
Zie hieronder het bericht:

Goedemorgen Leen,

Het lijkt erop dat het touchpanel is vast gelopen.
Laat deze voor een dag of twee, drie. Uit de houder liggen en doe hem dan weer in de houder. Als hij nog niet aan gaat er nog even uit laten. Gaat hij wel aan, dan kan het systeem via het paneel wel weer gebruikt worden.

Maar in de wallmount zitten twee gaatjes (noodbediening) waar je het systeem nog wel gewoon kan blijven gebruiken staan een pijltje poten in en poten uit op.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: EP levelsysteem: touchscreen werkt niet meer



Bericht door jheeck »

Ah, even wachten op een herstart, dat kan inderdaad helpen.

Dat type reset heb ik met de mijne ook eens moeten doen maar daarna is 'ie door/bij de dealer omgeruild, was vorig najaar een bekend issue. Kennelijk is van de vervangende touchscreen de software wat nieuwer en zelf updaten kan (nog) niet bij die dingen.

Duimen dat dit je probleem verhelpt.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
leenjose
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 14:28
Locatie: Steenbergen (Nbr)

Re: EP levelsysteem: touchscreen werkt niet meer



Bericht door leenjose »

Het advies van E&P was inderdaad de oplossing alles werkt weer :D wij zijn weer gelukkig.
Iedereen bedankt weer voor de hulp en mat name Jurjen die mij op het juiste spoor zette :thumbup:
Plaats reactie