Hoe goed is je dealer?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door dieseltje+ »

Schrijf het op en richt je eventueel aan de fabrikant maar altijd met een kopie aan de dealer.
Die vind ik wat trickie, strikt genomen (tenzij anders overeen gekomen) heb je met de dealer te maken en de dealer met de fabrikant. Pas op met op welke stoel je gaat zitten met zoiets.
Wat bijzonder is dat je die mankementen bij oplevering niet hebt opgemerkt, dat kan natuurlijk gebeuren bij hele kleine dingen, maar scheef afgehangen kastdeurtjes en slecht sluitende deuren zal je toch direct opmerken.
:thumbup:
Al is een pannenkoek nog zo plat...heeft altijd 2 kanten :wink: Uiteraard ligt er een functie bij de dealer qua controle, zo ook bij de koper op moment van afleveren.
Contact opnemen met de dealer, afspraak maken en samen om de tafel voor een oplossing.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6798
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door evdoetelaar+larana »

Opleveringsgebreken zijn er altijd. Het is niet handig om op basis van enkele opleveringsgebreken al meteen de verstandhouding onder druk te zetten. Er is ook zoiets nog als een garantietermijn. Garantiepunten worden vaak pas tijdens het gebruik duidelijk En ook van garantiepunten wil je / verwacht je dat je dealer die goed oplost. Gewoon nu alle gebreken goed documenteren en bespreken met de dealer.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door WimZ »

isoplus schreef:
do 30 sep 2021, 9:52
....... en het hele circus opnieuw te doorlopen, te veel stress is slecht voor een mens.
Dus wind je niet op, zie het als ......
Dat laatste advies klinkt wel leuk en zeg je makkelijk maar net ervoor schrijf je al dat het teveel stress is, dus zelf lukte je het ook niet ;-)
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5717
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door Camperic »

louisvanhal schreef:
wo 29 sep 2021, 21:50
Ik zou heel graag meningen en ervaringen van jullie zien, dus laat maar zien.
Begrijpelijk dat je dat niet verwacht en het dus tegen valt.
Ik mis de reactie van de dealer, want ik neem aan dat je die daar op hebt aangesproken.
Antwoord op de topictitel is wat mij betreft ook daarvan afhankelijk!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
isoplus
Berichten: 6396
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door isoplus »

WimZ schreef:
do 30 sep 2021, 10:32
isoplus schreef:
do 30 sep 2021, 9:52
....... en het hele circus opnieuw te doorlopen, te veel stress is slecht voor een mens.
Dus wind je niet op, zie het als ......
Dat laatste advies klinkt wel leuk en zeg je makkelijk maar net ervoor schrijf je al dat het teveel stress is, dus zelf lukte je het ook niet ;-)
Ts vroeg ervaringen en advies, niets meer en niets minder.
Zelf vind ik dat het mij bij de vorige nieuwe camper aardig gelukt is, en ja dat geeft veel stress en omdat te begrijpen zou ik je een verhandeling moeten geven van de problemen tijdens de eerste 2 jaar. Daar is verder niemand mee geholpen.
De reden waarom ik geen nieuwe camper kocht is mijn leeftijd, ook dat kun je lezen.
Verder heeft een discussie niet zoveel zin, het gaat over ervaringen en advies.

De fabrikant benaderen doe je pas als je er met de dealer niet uitkomt en dat was bij ons het geval, speciaal omdat de dealer steeds naar de fabrikant verwees om zich in te dekken.
In ons geval hielp dat wel, tenslotte kregen we een gedeelte van de kosten na 2 jaar terug.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door jaap van duijn »

Ja dat is een vraag waar je alle kanten mee kan gaan.
De een loopt hoog weg de ander vervloekt deze dealer.
Ik denk - heb het zelf ook wel gehad - dat je aan het einde van de dag weer door de zelfde deur moet.
Je kocht iets en blijkt niet conform.
Dan doet dealer er wat mee, ben ik van overtuigd, maar in hoeverre controleerde hij zijn mensen, de monteurs dus.
Want die moeten het werk uitvoeren.
Ben je bij "klein" bedrijf dan loopt de baas zelf rond en mee en heeft of maakt tijd om een en ander te controleren / aan te passen.
Ook ik had een lijstje wat goed afgewerkt werd alleen enkele zaken slecht en verkeerd, het kook punt bereikt en weer terug, na enige tijd weer spullen nodig en je zit met garantie en vochtmeting etc, dus maar eens bal op gegooid en gezegd wat gebeurd is, is achter ons nu gaat het goed hoop ik.
Ben nooit te laat met betalen, doe dat direct.
Maar verwacht goed werk.
Krijg ik mijn dakluik niet open na plaatsen van zonnepaneel, eens kijken op dak, blijkt 4 mm teveel naar binnen en raakt het luik.
Dealer gebeld en foto gestuurd, man zit in zak en as, hoe kan zijn "knecht" zo stom zijn, maar het gebeurde.
Zelf 4 nieuw gaatje voor de parkers geboord, nadat dealer akkoord was en er geen schade paneel of dak of houder kon ontstaan en luik gaat open, zonnepaneel werkt en hoefde geen rit van 50km heen en terug te maken.

Dus ja wat is goed en 90% van mijn zaken koop ik toch bij hem, tot nu toe alle uitbreidingen dus. Maar zit ik zonder een flex toilet blauw spul koop ik het bij de boeren bond in Brabant waar ik ben :).

Jaap
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door beatrix18 »

Mijn dealer is prima, mijn vorigen ook trouwens.
Of dit toeval is....???
Bij mijn laatste drie, niet helemaal nieuwe, campertjes niet één klacht gehad.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
jpdejong
Berichten: 303
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:41
Locatie: weeze, nabij goch duitsland

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door jpdejong »

Hoi.

Bij aflevering in 2016 ook wat problemen gehad het afleveren van onze possl in duitsland.
Tablet houder defect(via fiatdealer)
De gratis starterkit er niet bij(kabeltrommel enzo)
Geen duo gas regelaar(van fabriekaf)

Vond het ook wel vreemd dat er bijna geen diesel in de tank zat. Kon net de pomp halen.

Niet besteld maar was er wel bij:
matras en plank om 3de bed te maken
Leerstuurwiel
Accu boormachine en wat handgereedschap
(Dit laatste maar terug gegeven, waren gebruikt)😁

Alles op gelost, maarja kost toch extra tijd..

Korting op de bruto prijs was 5%. Dus dan houden ze er zelf genoeg aan over. Bij problemen met het fiat gedeelde moest je naar de fiatdealer.

Gr jan-peter
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door jaap van duijn »

@Beatrix18,

Dan ben je een gelukkig mens, zoals wij dit ook zijn, alles is opgelost en ik blijf denken waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Als we dat netjes opstellen en met elkaar regelen komt het goed toch.
Hoeveel zaken eindigen voor de kanton rechter heb ik geen weet van, kan het mij wel indenken maar onbekend terrein.

Jaap
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 473
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door SkiRon »

Ze worden zeldzaam, goede bedrijven waar kwalitieit nog hoog in het vaandel staat.....
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door hurktoilet »

Dafluc schreef:
do 30 sep 2021, 9:41
Frits U schreef:
wo 29 sep 2021, 21:56
Is dit forum wel geschikt om de hier de uitten?
Ik denk dat Facebook daar beter voor geschikt is
Tot zover gaat dat prima hier. Geen namen noemen wil niet zeggen dat je geen advies of reactie kunt geven. Prima reacties zover :thumbup:
FB is een content-uitvreter die uit is op gratis content, ongeacht de inhoud (tenzij het te frivool is naar Amerikaanse puriteinse normen), waar de nuance nog minder dan op de rest van Internet telt. Maar het heeft helaas al veel serieuze internetfora kapot gemaakt doordat iedereen denkt het antwoord wel op FB te vinden. Ben (ook al kan ook ik niet om FB heen) zielsblij dat camperforum nog altijd springlevend is.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door jaap van duijn »

@Hurktoilet,

En FB heb ik niet evenzo als linkedin.
Ik vind dit forum, camperforum en Duitse "Ducatoforum.de" juist voor de fiat genoeg.
Is al genoeg ellende op de wereld :).
Echtgenote leest wel op FB die camper wetenswaadigheden, maar dat is voor mij een stap te laag of hoe leg ik dat uit.

Jaap
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door Lambiek »

Wat een vervelend gedoe....
Afspraak maken, bij dealer

Die paar klachten....2 dagen later opgelost
Zo bijzonder is het lijstje toch niet ??????

Resumé
Ik noem even wat zaken: lak beschadiging, scheve kastdeurtjes en lade, kitresten, plekken op de buitenwand, slecht sluitend gasluik, lege dieseltank.
.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13441
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoe goed is je dealer?



Bericht door hathi »

Juist Lambiek,weinig bijzonders ,ja bij de huidige nieuwe Camper,bijna een lot uit de loterij,als het je niet overkomt,en je moet iemand ook de tijd geven,om het op te lossen,en dat kun je niet afmeten,aan de uitgegeven Euro’s
Hans
Plaats reactie