cargo schreef:Dan heb je wel echt geluk !
Tegen alle logica in betaal je voor de Zwitserse snelwegen met een plus 3.5tonner minder dan het vignet ! Je kan dan immers per dag betalen: in ons geval vorige weken betaalden we een 3.8 tonner voor twee dagen. De min 3.5 tonner betaalt een vignet voor een gans jaar.
groeten
Robert
Hallo Robert,
Mag ik je vragen wat het kostte?
En hoe vindt dan de berekening plaats (het totaal gewicht van de wagen)?
Moet je deze kosten aan de grens voldoen en bij welk loket?, of kan je dit in Belgie al regelen?
Met vriendelijke groet,
Joop[/quote]
Kijk het gaat als volgt:
- Zw. douane vraagt of je een vignet wil kopen. Ze bedoelen dan het vignet min 3.5 ton van 40SFr ( ongeveer 26 euro ). Ze hebben dat in het hokje bij zich liggen en je hoeft er zelfs niet voor uit te stappen
- Als je zegt: dit voertuig weegt meer dan 3.5 ton dan vragen ze je de camper even op de parking te plaatsen, en je gaat naar het bureel binnen aan een loket ( "Kassa" ) met de gegevens van je camper (document waarop nummerplaat en gewicht staat )
- deze man vraagt voor hoeveel dagen je wil rijden in Zw. ( maximum is 10 )
- mijn medereiziger betaalde voor twee dagen (1 dag heen en nadien 1 terug ) en ik meen dat hij 5.5 euro betaalde
- je krijgt nu een document waarop je de data invult waarop je op de Zw snelwegen onderweg bent.
P.S.:
- op één dag rij je makkelijk door Zwitserland op weg naar Italië. Tenminste als je in de ochtend of voormiddag er aan begint !
- door werken in Basel, kan je deze stad beter mijden. Veel sneller is de overgang in Rheinfelden. Ook aan de grens waar jij dan toch even administratief werk hebt is het daar vrij kalm. Je kan best in Mulhouse de Rijn oversteken en de Duitse snelwegen tot Rheinfelden volgen.
groeten
Robert