De weg naar Italie met de auto

Algemene campervragen en -opmerkingen.
cargo
Berichten: 451
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 23:24
Locatie: Lommel (B)



Bericht door cargo »

caspervl schreef:

Maar hoe is de route door belgie? kan je daar een beetje doorrijden of zijn er nog veel werkzaamheden? Ik ga 's nachts door Belgie heen.

Alvast mijn dank
Hoi Caspervl,

Het heeft even geduurd maar toch gevonden. :roll:
De actuele info in belgie kan je vinden op www.E411-E25.be , er zijn inderdaad nog werkzaam heden bezig.
Succes en alvast fijne vakantie. 8)

Groet, Joop
EuraMobil_John
Berichten: 818
Lid geworden op: ma 07 feb 2005, 22:30
Locatie: Zuidwesthoek

cg



Bericht door EuraMobil_John »

let op in Zwitserland......... er kunnen rotsblokken op de weg vallen. Zie teletekst vandaag............. 2doden op snelweg richting st. Gotthard tunnel.

Het zou je maar gebeuren. :(
Een dag nie gelache is een dag nie geleefd.

(zonder euramobil is niet lache)
cargo
Berichten: 451
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 23:24
Locatie: Lommel (B)



Bericht door cargo »

Dan heb je wel echt geluk !
Tegen alle logica in betaal je voor de Zwitserse snelwegen met een plus 3.5tonner minder dan het vignet ! Je kan dan immers per dag betalen: in ons geval vorige weken betaalden we een 3.8 tonner voor twee dagen. De min 3.5 tonner betaalt een vignet voor een gans jaar.

groeten

Robert[/quote]


Hallo Robert,

Mag ik je vragen wat het kostte? :oops:
En hoe vindt dan de berekening plaats (het totaal gewicht van de wagen)?
Moet je deze kosten aan de grens voldoen en bij welk loket?, of kan je dit in Belgie al regelen?

Met vriendelijke groet,

Joop
caspervl
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 22:58
Locatie: Diemen



Bericht door caspervl »

@ cargo:

Bedankt! toch mooi zo een forum dat je op zo een vraag en antwoord krijgt. Nu weet ik dat 1 snelweg in belgie uit beton platen bestaat en zeer vervelend is om te rijden ik weet alleen niet meer welke...
Het is toch niet toevallig de E411/A4 brussel > luxemburg die ik wil rijden toch?
robert
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 7:55
Locatie: Lummen - België



Bericht door robert »

cargo schreef:Dan heb je wel echt geluk !
Tegen alle logica in betaal je voor de Zwitserse snelwegen met een plus 3.5tonner minder dan het vignet ! Je kan dan immers per dag betalen: in ons geval vorige weken betaalden we een 3.8 tonner voor twee dagen. De min 3.5 tonner betaalt een vignet voor een gans jaar.

groeten

Robert

Hallo Robert,

Mag ik je vragen wat het kostte? :oops:
En hoe vindt dan de berekening plaats (het totaal gewicht van de wagen)?
Moet je deze kosten aan de grens voldoen en bij welk loket?, of kan je dit in Belgie al regelen?

Met vriendelijke groet,

Joop[/quote]

Kijk het gaat als volgt:

- Zw. douane vraagt of je een vignet wil kopen. Ze bedoelen dan het vignet min 3.5 ton van 40SFr ( ongeveer 26 euro ). Ze hebben dat in het hokje bij zich liggen en je hoeft er zelfs niet voor uit te stappen
- Als je zegt: dit voertuig weegt meer dan 3.5 ton dan vragen ze je de camper even op de parking te plaatsen, en je gaat naar het bureel binnen aan een loket ( "Kassa" ) met de gegevens van je camper (document waarop nummerplaat en gewicht staat )
- deze man vraagt voor hoeveel dagen je wil rijden in Zw. ( maximum is 10 )
- mijn medereiziger betaalde voor twee dagen (1 dag heen en nadien 1 terug ) en ik meen dat hij 5.5 euro betaalde
- je krijgt nu een document waarop je de data invult waarop je op de Zw snelwegen onderweg bent.

P.S.:
- op één dag rij je makkelijk door Zwitserland op weg naar Italië. Tenminste als je in de ochtend of voormiddag er aan begint !
- door werken in Basel, kan je deze stad beter mijden. Veel sneller is de overgang in Rheinfelden. Ook aan de grens waar jij dan toch even administratief werk hebt is het daar vrij kalm. Je kan best in Mulhouse de Rijn oversteken en de Duitse snelwegen tot Rheinfelden volgen.

groeten

Robert
rob7
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 20:21
Locatie: noord nederland

door zwitserland



Bericht door rob7 »

in zwitserland koop je een 10 dagen kaart voor boven de 3,5 ton kosten 25 frank en een jaar geldig. zelf dagen invullen. moet voor elk gebruik van de weg dus op alle wegen!!!
is echt veel goedkoper dan door oostenrijk, dit kost ongeveer 100 euro op en neer, via de brenner, voordeel is wel dat je met een tol kastje nergens hoeft te wachten en bij het brenner tol station onder het genot van piepjes door kan rijden.
langs de file personen auto en lichte campers <3,5 ton.
Plaats reactie