Ons Jumper L3H2 multifunctionele camperproject

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
JeanHup
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 20:15

Ons Jumper L3H2 multifunctionele camperproject



Bericht door JeanHup »

We hebben deze week een Citroen Jumper L3H2 uit 2015 uit België gekocht. Dit is 'm:

Afbeelding

Het idee is om hem (voorlopig) op grijs kenteken te zetten en van een multifunctioneel en uitneembaar camperinterieur te voorzien. De camper moet geschikt zijn voor ons gezin van 3 personen. Later willen we hem eventueel laten omkeuren naar camper en de stoelenopstelling wat aanpassen (als onze dochter wat groter is en niet meer zo lekker op de bijrijdersbank zit).
We hebben al heel wat campers bekeken en getest. We hebben de volgende eisen gesteld aan ontwerp/inrichting:
- langsbedden achterin (geen gekruip over elkaar heen :wink: )
- kinderbed over voorstoelen (als ze daar te groot voor wordt wil ze toch niet meer met ons camperen)
- camper moet er zo onopvallend mogelijk uit zien
- 12V bekabeling en verlichting zo flexibel mogelijk (railsysteem wellicht), 230V nauwelijks nodig
- bedden opklapbaar of hefbaar voor transport van 3 fietsen
- keuken (gedeeltelijk) uitneembaar voor gebruik in bustent
- kleine 12V compressorkoelkast uitschuifbaar/uitneembaar
- accu en stroomvoorziening uitneembaar
- plek voor portapotti

Verwarming en warmwatervoorziening moet ik me nog wat in gaan verdiepen.
Ik wil ook nog gaan onderzoeken of aan de achterkant van de bus (onder de opklapbare bedden) een stuk vloer omgetoverd kan worden in een douche/spoelbak. Lijkt me ideaal als je wat moet wassen (vieze wandelschoenen) of als nooddouche. Daarvoor zal ik de bodem eerst eens goed moeten bekijken aan de achterkant.

Vanmiddag aan de slag met de locatie voor meubels en ramen uittekenen en basismateriaal bestellen (ontdreuningsmatten, isolatiemateriaal, ramen, dakluiken etc).

Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop en als je tips hebt: laat het hier gerust weten.

Groet, Jean
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Ons Jumper L3H2 multifunctionele camperproject



Bericht door Navigator »

Mooie bus, maar ik ben toch een beetje benieuwd want ik kom dit steeds vaker tegen: 'camper moet er zo onopvallend mogelijk uit zien'

Waarom?
Forum verlaten.
JeanHup
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 20:15

Re: Ons Jumper L3H2 multifunctionele camperproject



Bericht door JeanHup »

Voor ons mag hij er zo onopvallend mogelijk uitzien omdat ik hem ook als bedrijfsbus wil gebruiken. Daarnaast vind ik de meeste striping op campers erg trendgevoelig en daardoor na een paar jaar alweer lelijk.
JeanHup
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 20:15

Re: Ons Jumper L3H2 multifunctionele camperproject



Bericht door JeanHup »

Voor de boordstroomvoorziening en solarcharger heb ik voor een all-in-one 'powerstation' gekozen. Zie mijn andere post hierover.

Zo'n mobiel all-in-one systeem kan ik ook weer eruit halen indien ergens anders voor nodig (werk op locatie, picknick etc.). Daarnaast bespaart het me een hoop tijd bij het uitzoeken en inbouwen van laad/regel/omvormapparatuur.

Afbeelding
Plaats reactie