Gewicht

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Gewicht



Bericht door Antonis »

Die theoretische boete is dan nog niet zo erg maar stel dat je moet uitladen tot die 3500 en je bent 300 te zwaar. Wat ga je dan achterlaten.
Ton
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Gewicht



Bericht door Peter12 »

Iedereen behalve mezelf :-B :-B :-B

Zonder gekheid, het ligt er vooral aan hoe je campert en waar naartoe. Daar moet ik een afweging in maken. Tevens zal de camper vervangen worden door een kleiner exemplaar als de kinderen niet meer mee willen. Dus 4.000 zal het moeten worden. Zoals eerder hier aangehaald geeft dat een stuk rust. Zelfs met de gedachte in het achterhoofd dat de camper al sinds 1997 op een max gewicht van 3200 kg staat en er voor de vorige eigenaren geen enkele aanleiding blijkt geweest te zijn dit te veranderen, ondanks een max laadvermogen van slechts 20 kg bovenop t rijklaar gewicht.
Pleasure is the path of joy
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Gewicht



Bericht door willemzon »

Marco Polo schreef:
za 27 jun 2020, 8:51
Onze wagen is gebouwd in Duitsland voor 4250kg.
Bij registratie voor eerste aflevering is hij door de NL dealer op 3500kg gezet.
Neem dus aan dat dit voor RDW geen probleem zal zijn.
Voor 59€ per keer kunnen we eventueel heen en weer switchen.
(Wat we de afgelopen 4 jaar nog nooit gedaan hebben; staat sinds eind 2016 weer op zijn technisch max. van 4,25ton).
Helemaal met al jou opmerkingen in dit topic eens.
Ik wil, als ik mijn c1 heb, mijn camper ook op 4250 kg zetten, dat kan hij technisch hebben.
Het kenteken daarop laten zetten is dat een adm kwestie, of moet je ook nog met de camper naar een keuringstation.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Gewicht



Bericht door Marco Polo »

Administratief.

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... estaureren

Was een formulier downloaden en opsturen en het geld overmaken.
(Prijs is weer iets hoger geworden zie ik nu: €59,20).

https://www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/pdf/ ... enauto.pdf

5 jaar geleden was het een kwestie van een week dat de kentekencard in de bus lag.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Gewicht



Bericht door willemzon »

Gelijk met de juiste link er bij. Wat een service.
Bedankt.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Gewicht



Bericht door seth_space »

Antonis schreef:
za 27 jun 2020, 13:25
Die theoretische boete is dan nog niet zo erg maar stel dat je moet uitladen tot die 3500 en je bent 300 te zwaar. Wat ga je dan achterlaten.
twee opties.. drank en water en voedsel of de passagiers met taxi verder laten gaan. Probleem opgelost.
Dat is in de praktijk vaak druk maken om niets.. ( of spookverhalen zoals er zo veel rondgaan over allelei onderwerpen.
Ik heb gezien de vele beperkingen en extra kosten van meer dan 3500KG bewust gekozen om onder dat gewicht te blijven. Maar ieder maakt die keuzes voor zichzelf.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Gewicht



Bericht door willemzon »

Ik vraag mij af of je er dan onder blijft, maar net wat je zegt, iedereen moet dat voor zich zelf weten.
Ik wil gewoon meenemen wat ik wil meenemen.
Daarom ben Ik bezig met mijn c1.
Tijdens de weegmomenten van de nkc zaten toch veel mensen er een paar 100 kg boven en dan red je het niet met alle voedsel er uit doen en water weg laten lopen en dan ook nog je partner met een taxi op laten halen.
Natuurlijk hoe vaak wordt je gewogen ik rij nu 10 jaar camper, ik ben nog nooit aan de kant gezet en dat zullen er velen met mij zijn.

Dat is hetzelfde als bijv. met een lekke band. Ik heb in die 10 jaar 1 keer een klapband gehad en ik was toen wel blij met mijn reserveband mijn vorige camper. Ik heb nu geen reserveband maar een reperatiesetje, maar dat zit mij toch niet lekker. Ik wil gewoon een extra band mee kunnen nemen zonder aan het gewicht te moeten denken.

Ik wil met een camper van compleet onafhankelijk zijn
Niet van gewicht, daarom c1
Niet van Stroom, daarom zonnepanelen en 2e accu
Niet van gas, daarom lpg
Daarom ook een extra toiletcassette bij ons


Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Gewicht



Bericht door Peter12 »

Vandaag netjes het document binnen gekregen en een nieuwe sticker (die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb, er staat hetzelfde op als op het typeplaatje van Fiat). Nu nog het RDW gebeuren op gaan starten.
Pleasure is the path of joy
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Gewicht



Bericht door willemzon »

Hoi Peter, moet je naar een keuringsstation.
Ik benieuwd wat ze gaan doen en wat je dat gaat kosten.
Vr groet willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Gewicht



Bericht door tonic »

Plak die nieuwe sticker alvast maar in je voertuig. Deze is nodig bij de keuring. Het oude plaatje is afgegeven door Fiat en de opwaardering gaat op de naam van Hymer. Dus het Hymer plaatje moet aanwezig zijn.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Gewicht



Bericht door Gino608D »

Peter12 schreef:
wo 01 jul 2020, 13:01
Vandaag netjes het document binnen gekregen en een nieuwe sticker (die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb, er staat hetzelfde op als op het typeplaatje van Fiat). Nu nog het RDW gebeuren op gaan starten.
Had je dan niet met het bestaande plaatje langs de RDW kunnen gaan? Daar stond alles toch al goed op.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Gewicht



Bericht door tonic »

Even terug lezen. Staat al eerder uitgelegd
isoplus
Berichten: 6383
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Gewicht



Bericht door isoplus »

Als het goed is heb je van Hymer een nieuw plaatje in stickervorm.
Dit moet op de plaats van het oude Hymerplaatje aan de bakboordzijde naast de toegangsdeur van de woonruimte. Hymer stuurt een transparant kunststof beschermingsplaatje mee, dat moet weer over de nieuwe sticker.
Ik had er mee gewacht tot ik bij de keuring was in Arnhem en aan de beambte gevraagd hoe hij het wou hebben, hij vond alles best.
Het originele Fiatplaatje moet gewoon blijven zitten waar het nu zit en daar moet je niets aan wijzigen.
Ik meen dat ik een paar jaar geleden 90 euro moest betalen.
De oude Hymersticker verwijderen is naar werk, ik deed het voorzichtig met een föhn.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Gewicht



Bericht door Gino608D »

Dan zal ik slecht kunnen lezen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Plaats reactie