Buigende vloer: zowel boven- als onderkant

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door EasyBee »

Ik denk dat frank_h het bij het rechte eind heeft. Dat het de overgang van de Fiat Ducato vloer naar het AL-KO deel is.
Bij ons zit daar ook een voelbare maar nog niet zichtbare lijn in de vloer.
Ik volg dit topic, want onze vloer veert ook al jaren onder mijn gewicht, niet dat van mijn vrouw.
Het is precies op de zelfde plekken als waar jij het over hebt.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Bij mij zijn de platen echt los van elkaar tussen de douche en de keuken en van de koelkast naar buiten. Tussen de keuken en het vaste bed achterin voelt de vloer goed aan nu, de andere delen ben ik nog aan het behandelen. Vanochtend was wat er geknoeid is in ieder geval zo goed als uitgehard. Gelukkig is er (nog) niets aan de hand in het zitgedeelte, waar de twee langsbanken staan. Ik vermoed, omdat de tafel daar in het midden stat en we dus eerder geneigd zijn op de bank door te schuiven of maar kort er doorheen te stappen, waar je bij de keukwn natuurlijk langer staat en het meest loopt van dat punt naar buiten.
Laatst gewijzigd door Peter12 op wo 20 mei 2020, 8:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Gobert schreef:
di 19 mei 2020, 22:07
Is dat spul bij jou zwart?
Ik ken Epoxy niet anders dan een soort van transparant gelig.
Hij is transparant. Het zwarte is van de polymax die ik er eerder heb gebruikt om de rvs hoekprofielen vast te kitten, zodat die niet alleen aan rvs dakschroeven vast zitten.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Vanavond de laatste epoxy erin gedaan. Alleen nog een klein lekje op de naad langs het plakband, dus dank voor de tip, het werkte voor de rest van de naad. Vinyl is ook gekocht, dus de grote uitdaging kan gaan beginnen. Eerst als de epoxy is uitgehard alle gaatjes dicht maken, daarna met onder andere een rol behang de vloer exact namaken en dan begint de grootste uitdaging: vinyl snijden in 1 keer goed :wtf: dan erin leggen en dan pas de lijm met een lijm kam aanbrengen, zodat ik zeker weet dat ik geen lijm elders in de camper krijg waar die niet hoort. (Eerst links en dan rechts, zodat ik de ruimte houd om te lopen en nog wat perfect te schuiven.

Kitten wil ik met op kleur gebrachte kit doen, die kwam ik hier op tegen, iemand ervaring mee of een beter/goedkoper adres?:

https://www.kitbestellen.nl/ottoseal-s51-310-ml

Iemand nog andere tips, dingen waarmee ik rekening moet houden?
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door ducati 900 »

Ik heb het vinyl los gelegd en dat ligt al 15 jaar goed.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Vertrokken2 »

@Peter12

Ik koop mijn kitten altijd bij www.werkenmetmerken.nl.
Www.ecotools.nl is ook een prima adres. Komen vnl zzp’ers. Ook voor boortjes, freesjes, schuurpapier e.d.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

ducati 900 schreef:
wo 20 mei 2020, 20:52
Ik heb het vinyl los gelegd en dat ligt al 15 jaar goed.

Ben.
Gaat dat ook goed met de tafel? Die staat bij mij los in de camper tussen de banken. Ik ben er vbang voor dat als ik niet lijm dat ik dan zo de vinyl naar de knoppen trek met die tafel
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Gobert schreef:
wo 20 mei 2020, 20:58
@Peter12

Ik koop mijn kitten altijd bij www.werkenmetmerken.nl.
Www.ecotools.nl is ook een prima adres. Komen vnl zzp’ers. Ook voor boortjes, freesjes, schuurpapier e.d.
Helaas geen kit op kleur. Dat vind ik wel zo mooi als afwerking, omdat alles in de camper blijft, dus ik leg de vinyl langs de kastjes, banken enz.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Weer een stapje verder. Alle gaten gedicht met houtvuller en ook de scheuren daarmee dichtgesmeerd. Nu wachten totdat de houtvuller droog is en dan kan ik gaan schuren, zodat de vinyl overal weer vlak is.
(Er is wat epoxy geknoeid op de vinyl, waardoor die niet overal vlak is en met schuren maak ik de vinyl een beetje ruwer voor de hechting met de lijm)
Bijlagen
IMG_3787.jpg
IMG_3787.jpg (88.58 KiB) 296 keer bekeken
IMG_3785.jpg
IMG_3785.jpg (84.85 KiB) 296 keer bekeken
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door ducati 900 »

Gaat goed, ook bij de tafel, die steeds moet schuiven om er het bed van te maken.
Er ligt wel ondertapijt onder en geen oud vinyl, misschien dat het daar bij jouw fout kan gaan.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Bas vd laar »

Vorige week nieuw vinyl in mijn Hymer gelegd, uit 1 stuk.
Ligt er ook gewoon los in, lijmen is nergens voor nodig, en als je hem ooit wil verkopen dan is hij direct weer in originele staat.
Dat gaat bij jou al niet meer omdat je de vloer hebt lopen schuren.

Omdat ik geen tapijtlegger ben en het er toch strak in wilde hebben heb ik eerst een hoop A4 tjes aan elkaar geplakt en een mal gemaakt van de vloer, daarna op het vinyl gelegd en uitgesneden. Het paste perfect gelukkig.
Bijlagen
IMG_3089.JPG
IMG_3089.JPG (73.02 KiB) 227 keer bekeken
IMG_3081.JPG
IMG_3081.JPG (37.17 KiB) 227 keer bekeken
IMG_3078.JPG
IMG_3078.JPG (28.46 KiB) 227 keer bekeken
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Bas vd laar »

Ik begrijp niet waarom de foto er zo op komt te staan. Ook als ik hem draai op mijn laptop komt hij er hier verkeerd op.
Bijlagen
IMG_3090.JPG
IMG_3090.JPG (55.5 KiB) 223 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bas vd laar op za 23 mei 2020, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Will »

Ik had er gelijk van die meubel stopjes in geslagen voor stevigheid dat heb ik van het youtube kanaal afgekeken dan hoeft er ook geen opvuller in.
Maar zo ziet er toch ook keurig uit en de vloerbedekking heb ik vast gelijmd aan de kanten en hoeken, wel 24 laten liggen voordat je gaat lijmen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Gisteren de mal gemaakt en het vinyl gesneden. Daarna in de camper gelegd om volledig pas te maken (heb iets meer hoekjes en afrondingen helaas). Alleen bij het goed leggen door mijn rug gegaan, dus geen kans om het af te maken. Orgen een nieuwe poging en dan kijken als ie helemaal goed ligt of ik alles lijm of alleen inderdaad alle hoeken. Spul heb ik toch. Wat betreft origineel zie ik de reden niet voor. Het vinyl was oud, smerig, beschadigd van onder andere sigarettenpeuken, gordelgaten en nog wat dingen. De vloer was zweverig, platen los, dus met het injecteren is die sowieso niet meer origineel. Zeker niet aan de achterkant waar ik alles heb vernieuwd.
Pleasure is the path of joy
Plaats reactie