Hoofdnoorman weer bezig

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door ducati 900 »

Ringetje onder het scharnier?

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
JanJD
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 15:37
Locatie: Utrecht-West

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door JanJD »

Maar goed dat je dit niet op het lijstje had staan, anders had je dit nog zo mogelijk nog per-ongeluk als gedaan afgevinkt :-B
En inderdaad, ik heb ook een zeker perfectionisme in mij (zeker voor werk dat ik zelf gedaan heb) en zou ook de grijze baan aanpassen :thumbup:. Dit lijkt mij ook goed mogelijk, succes ermee!
Wel opmerkelijk dat je nu ondanks dat je, naar eigen zeggen, nog moet beginnen toch al meer dan 80 berichten in dit draadje hebt :lolno:
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

ducati 900 schreef:
wo 13 mei 2020, 11:25
Ringetje onder het scharnier?

Ben.
Neen, want dan moet ik de 4 andere banen aanpassen i.p.v. alleen de bovenste baan. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Even een paar dagen pauze, mensen.

Ik moet met een camper van een ander forumlid aan het werk.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door marcel-m »

Je bent toch echt een muggenzifter Rudy.
Als je het zelf pas na enkele dagen ziet dan ziet een ander het zeker niet.
Persoonlijk zou ik het natuurlijk ook onmiddellijk bijwerken , niet iedereen hoeft te weten dat ook ik wel eens een foutje maak.
Natuurlijk zal ik dat nooit toegeven :-B :-B :-B :-B
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door jansloos »

Niks muggengedoe.
Zo hoort t.

Aan de details herkent men de meester.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Toen ik mijn bedrijf nog had, voerde ik natuurlijk ook werkzaamheden uit voor klanten. Zeker, ik heb ook veel fouten gemaakt. Soms werden deze niet door de klant in dank afgenomen.
Als ik echter weet heb van een fout, moet dit gemaakt worden. Ook als het voor mijzelf is.
En soms, kan ik zelfs genoegen nemen met een iets mindere afwerking, maar dan moet dat wel een bewuste keuze zijn.

Ik heb, in mijn leven, heel wat keren 's avonds naar een klant gereden omdat ik plotseling twijfelde of ik iets wel/niet had vastgezet. Daar heb ik mij nooit voor geschaamd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door PaulBng »

Dat laatste hoort ook zo.

Vorige week, onderhoudsbeurt voor de bolide.

Ik werd de volgende ochtend gebeld of ik even langs wilde komen. Mijn auto was de laatste voor onderhoud. De volgende ochtend vonden ze een steeksleutel op een oliekan. Procedure: steeksleutel op de kan als er aan de olie verversing wordt gewerkt.
Dat ze daar de sleutel vonden zou kunnen betekenen dat de carter dop niet was aangedraaid.
Dat was wel zo. Maar dat ze het wilden zeker stellen..
En dat heb ik ze ook verteld.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Zo, de andere camper is even een paar dagen weg dus nu tijd voor mijn eigen camper.

Vanmiddag de accu's geplaatst en even gekoppeld.
De accu's staan al vast. In de + pool en de - pool komen twee RVS draadeinden. Zie pijlen.
Nu komt er een afdekplaat overheen, deze ben ik aan het lakken. Door de gaten komen messing bussen. Er steekt een mm boven de plaat uit. Op de plaat komen alle aansluitingen. Op de polen een stukje 50 mm² naar de shunt, de B2B, de benodigde zekeringen en twee LFP 220 Volt laders à 10 Amp.
Mocht er wat aan de hand wezen, is het een paar moertjes losdraaien en de hele santekraam is er uit te nemen.

Afbeelding

Voor de goede orde, vanaf de shunt en alle koppelbruggen komt 50 mm². Deze komt op de eerste poolklem. Daarna gaat het verder met 35 mm². Immers na de eerste accu is al 33% van de belasting weg.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Peter LMC »

Welke accu's (merk/type) zijn dit Rudy. :?:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Van de Chinees, 100 Ah.
Zijn prima in orde, ik heb ze vorig jaar oktober gekocht.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 591
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Geert Huizing »

Ziet er netjes uit Rudy :thumbup:
Groet,
Geert
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Zo, tussen alle andere narigheid door(later meer hierover), alles in de camper aangesloten en daar is alle elektra weer in orde. Nog wel even de Epsolar instellen op de LiFePo4 accu's dus de zonnepanelen zijn nog uitgeschakeld.
Morgen alleen nog even de laadkabel voor de B2B aansluiten op de accu onder de motorkap. Uh, de kabel ligt al wel binnen onder het dashboard, maar moet ook nog even doorgevoerd worden.
Het hele paneel kan er uit genomen worden door alleen maar de twee polen los te nemen.

Afbeelding

Eigenlijk zou ik mij moeten schamen. :-B De gele B+ verklikkerdraad heb ik door het relaisvoetje van het scheidingsrelais gehaald en terug gestoken langs een relais aansluiting. Ik had net alles, aan de originele plaat (onder de bijrijders stoel) perfect klaar en geen zin om dit weer los te trekken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Een paar jaar geleden dus twee van deze grote bakken onder de camper getimmerd. Het bevalt prima, maar ik kom uit de werktuigbouw en heb dus het luik recht uitgezaagd. Gevolg is dat ik regelmatig het luik niet er uit kan krijgen omdat er steentjes en vuil in de naden gaat zitten. Nu komt zondag de andere camper weer terug voor de vervolg reparatie maar kan ik, in de verloren uurtjes even de "stompe" luiken ietwat scheef afschaven. Gelijk even de bovenfrees vlak onder de rand en borstelprofiel er in. Ik mag dan aannemen dat alles wat beter open kan gaan.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie