Camperverzekering op naam?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camper-verzekering op naam.



Bericht door Cee Pee »

Zolang je open kaart naar de verzekeraar speelt en de zaak schriftelijk laat bevestiging kan er veel en hoeft er helemaal geen probleem te zijn als er een keer schade geclaimd moet worden.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Camper-verzekering op naam.



Bericht door FrS »

HallieRiek schreef:
do 21 mei 2020, 10:31
Geacht Camperforum,

Mijn vraag is het volgende. Ik heb mijn Camper uitgebreid verzekerd bij Unive. Daar betaal ik een redelijke lage premie voor. Nu heb ik de Camper aan mijn zoon gegeven en deze staat dus nu op zijn naam.(wegenbelasting etc.) Kan de verzekering dan toch nog op mijn naam blijven? Dat zouden wij heel graag willen, gezien de lage premie die betaald wordt.

In afwachting en met een vriendelijke groet,

Hallie van der Veen
h.vdveen@kpnmail.nl
dit kan niet. Lage premie is voor hem niet mogelijk i.v.m. schade vrije jaren.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Camper-verzekering op naam.



Bericht door gsm »

Hoezo niet ?
Verzekering blijft op naam van de vader Hallie staan en regelmatige rijder is de zoon.
Even met Univé bellen of nog beter mailen dan heb je het zwart op wit wat er mogelijk is.
Zoals gezegd lukt het wel bij ons tussen mijn vrouw en onze dochter
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Camperverzekering op naam?



Bericht door Kubo »

Het is vrij gebruikelijk dat een gezin een auto deelt. Verzekeraars staan het daarom vaak wel toe als een partner op zijn naam de auto van de ander verzekert. Je moet dan wel op hetzelfde adres wonen. Dit kan bijvoorbeeld premievoordeel opleveren als een van beiden een leeftijdstoeslag moet betalen.
(Bron:Consumentenbond)
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Camperverzekering op naam?



Bericht door Dutch Traveler »

Hier staat dus duidelijk dat het niet mag.

www.geld.nl/autoverzekering/service/aut ... aam-ouders

Als je het eerlijk speelt en doorgeeft dat je zoon de regelmatige bestuurder is,
betaalt hij dus net zoveel premie als dat hij de auto op zijn eigen naam zet.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Camperverzekering op naam?



Bericht door Kubo »

Ik denk dat je dit artikel bedoelt. :wink:
https://www.geld.nl/autoverzekering/ser ... verzekeren
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Camperverzekering op naam?



Bericht door Camperic »

Afhankelijk van de leeftijd van je zoon zou je hem via de ANWB mee kunnen laten liften op jouw schadevrije jaren, waarbij hij bovendien ook zelf schadevrije jaren opbouwt. Voor personenauto in ieder geval, maar voor camper ook neem ik aan. Nadeel is wel dat een eventuele schade ten koste gaat van jouw opgebouwde bonus.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Camperverzekering op naam?



Bericht door marjasjaak »

Toen wij onze (zelfbouw) bus kochten heeft ie nog een tijd op naam van de garage gestaan, dat scheelde bpm.
Het was toen onmogelijk om een verzekering af te sluiten, dus auto op de ene naam en verzekering op een andere naam wordt niet gedaan.
Om de lage premie te behouden zou de camper weer op naam van de vorige eigenaar gezet moeten worden. De vaste kosten zouden dan door zoon betaald kunnen worden.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camperverzekering op naam?



Bericht door hathi »

Wat een rompslomp,en waarom ?....je schrijft goedkope verzekering,maar is dat wel zo ? Een goedkope verzekering kan alleen ontstaan door opgebouwde no claim,en die is van jouw,en niet overdraagbaar,en daar komt nog bij dat je zoon in jouw beoogd geval nooit enig, no claim op bouwt,dus op korte termijn mss goedkoop.maar niet op lange termijn ,en als jouw iets overkomt ?
Hans
Gebruikersavatar
Snowbird
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 04 nov 2005, 7:58
Locatie: Amersfoort

Re: Camperverzekering op naam?



Bericht door Snowbird »

Er zijn ook maatschappijen, die de schadevrije jaren van de personenauto overnemen voor de camper.
Misschien eens informeren bij diverse maatschappijen of dit een optie is

Groet
Jan Willem
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Camper-verzekering op naam.



Bericht door FrS »

gsm schreef:
do 21 mei 2020, 16:24
Hoezo niet ?
Verzekering blijft op naam van de vader Hallie staan en regelmatige rijder is de zoon.
Even met Univé bellen of nog beter mailen dan heb je het zwart op wit wat er mogelijk is.
Zoals gezegd lukt het wel bij ons tussen mijn vrouw en onze dochter
camper staat niet op naam van de vader en verzekering wel??
deze week een uitspraak van de rechter, auto in brand - total loss- blijkt de auto op naam van zijn broer te staan. Jammer dan niet verzekerd = uitspraak verzekering hoeft niet uit te keren. (nu hebben ze daar een hekel aan, premie innen niet)
Plaats reactie