Welke behandeling bij verf afbladderen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gjvonk »

@gsm, qua prijs kan ik me dat goed voorstellen. Ik zou nog eens even doorzoeken. Maak ook de afweging maken of echt alles moet, of dat je ook kunt volstaan met delen: de foto is van de boegplaat. Waar de ronding stopt en het dakvlak met de ribbels start, zit een kitnaad. Zo zijn in feite bijna alle panelen 'begrensd'. Helpt het om eens nauwkeuriger te kijken welke delen echt moeten en wat (nog?) niet nodig is...En 'two-tone' is misschien ook een optie?

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk



Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door Kroppie »

henk en lila schreef:
do 21 mei 2020, 17:03
Ik laat het bij mij voorlopig lekker zitten. Ik zit meestal achter het stuur en dan zie ik het niet. Zeker niet voor 4000 euro.
zo denk ik er ook over mooiigheid, in de camper zie ik het niet en als ik bij de camper zit zit ik met me rug naar de camper zie ik het ook niet. :wink: , probleemloos rijden is me veel meer waard

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gsm »

@gjvonk, we hebben al het e.e.a. overwogen en zijn tot conclusie gekomen dat het of zelf bijwerken of overspuiten wordt.
Wrappen of zo iets doen we niet want garantie krijgen we daar niet op want de verf blijft los komen
Daardoor zien we ook bijwerken niet zo zitten want dan is het straks een bonte koe maar anderzijds is het wel veel goedkoper dan helemaal over spuiten en om die keuze definitief te gaan maken ben ik bezig met prijsopgaven te krijgen.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gjvonk »

@gsm: eens met je conclusie dat wrappen bij een loslatende lak is geen optie is. Maar delen laten schuren en opnieuw laten spuiten ipv de hele bus kan m.i. wel. Dan blijf je wel gebonden aan de huidige kleur.

Want: als ik zoek op foto's van loslatende lak zie ik steeds foto's voorbij komen van boegplaat (de gebogen plaat boven de voorruit), motorkap en de dakranden. Van deuren of zijkanten heb ik nog geen foto gevonden. Vandaar mijn suggestie om alleen de noodzakelijke delen aan te pakken. Dat moet aanzienlijk in prijs schelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk


Buscamper fan
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gsm »

Ik heb ook nog geen foto´s gezien van bladderen van de zijwanden of de achterdeuren, hoofdzakelijk liggende delen.
Maar alleen dat laten spuiten wat toch altijd nog wel ±€500-€600 gaat kosten vind ik teveel en dan doen we het zelf.
En als het dan op een bonte koe gaat lijken dan kunnen we het altijd nog laten spuiten
Voor alsnog is het nu laten over spuiten in een metallic kleur behalve het dak die willen we wit houden of zelf de plekken bijwerken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gjvonk »

Hmmm...Ik weet natuurlijk niet hoe oud je camper is. Maar als je die 500-600 in verhouding zet tot de huidige marktwaarde van je camper met een professioneel bijgewerkte laklaag en je zou dat vergelijken met een hobby matig bijgewerkt laklaag, is het dan nog steeds voordeliger om het zelf te doen? Of ben je van plan om de camper 'op te rijden' en er nog minstens 10 of 15 jaar mee te doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gsm »

De bus is 9 jaar oud en ja in principe rij ik hem af want hij bevalt ons erg goed maar ik kan niet in de toekomst kijken :wink: :D
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gjvonk »

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik toch voor de spuiter kiezen gezien de verbinding tussen kosten en marktwaarde.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Aloys op vr 22 mei 2020, 8:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever niet quoten wanneer dat niet nodig is.
Buscamper fan
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door juanv »

Het is toch al eeuwen gekend , dat de gierigheid er steeds terug in slaagt om de wijsheid te bedotten !!!! :bang:
Doe dus maar geen verdere moeite.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gsm »

Ik snap dat echt niet waarom je zo reageert juanv, ik overweeg spuiten wat de duurste oplossing is.
Anders had ik hem al bijgewerkt want verf heb ik in huis.
En is offertes aanvragen gierigheid ? Ik beslist niet bij de eerste de beste offerte. Dat noem ik wijsheid.
Maar inderdaad doe vooral geen moeite.

@gjvonk, bedankt voor je adviezen
Als je de camper wil afrijden is de marktwaarde minder van belang maar wel het mooi hebben van de camper
Dat alles moet dan niet uit zuinigheid maar uit gevoelswaarde betaalbaar zijn. Daarom meerdere offertes vragen en dan pas beslissen.
Helaas komen de offertes niet zo snel als ik gedacht had, uitvraag is nu 4 dagen de deur uit maar ja met de corona tijd en hemelvaartsdag kan het wel eens langer duren dan ik verwacht. Nog maar even afwachten
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door appellover »

Zie dat je ook gepensioneerd bent.
Misschien voor jou raar idee maar wie weet.
Ik zou het volgende doen:
In najaar (okt.) naar Portugal naar camping Canelas ( heb ik 10 jaar overwinterd) .
Wij hadden daar adres omg. Silves die heel goed en voordelig spuit en plaatwerk deed .
Elk jaar waren er wel Hollanders die deuken,deukjes of krassen hadden en werd daar keurig gerepareerd,vakwerk hoor.
Eigen risico was hoger bedrag dan reperatie daar.
Elk najaar als die Hollanders kwamen werden we met open armen ontvangen want wij hoefden geen bon voor de verzekering,kontant betalen.
Gelukkig kon een van ons goed Portugees en die regelde het,vond hij leuk en trots dat hij de taal sprak.
Ging toen om personenauto,maar met camper kun je voor 25€ per nacht huisje huren op de camping als paar dagen je camper kwijt bent.
Verwacht dat het daar veel goedkoper is dan in Nederland,maar wel eindje rijden.
(Wij hadden daar de caravan op jaarplaats staan.)
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gjvonk »

Dank Appellover; die tip ga ik onthouden!

@gsm: wil je toch in NL, ga dan gewoon met camper en al bij wat kleinere schadeherstellers / spuiters langs, laten zien, oordeel van de vakman en vragen wat het cash / zonder bon kost...kan ook enorm schelen. Informeer ook eens bij kennissen in je omgeving naar dit soort bedrijven. In Vlaardingen weet ik er nog wel een.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gsm »

@Ron, Portugal wist ik niet maar wel Marokko en Polen. Wel iets om te onthouden :bow:
Wel heb je dan het zelfde vraagstuk als wanneer ik hem hier door 2 personen laat doen : garantie
Op dit moment kost het me nu hier ±€2000 schuren en ±€2500 spuiten = ±€4500
Ik heb voor mijzelf en grens bepaald en daar zit deze prijs nog boven dus nog even de andere offertes afwachten

@gjvonk, onze staat nog geschorst in de stalling en komt er pas uit als ik me daar prettig bij voel. Als ik de beelden van gisteren weer zag zal dat nog wel even zo blijven, we hebben dit jaar al afgeschreven en dus mooi tijd om klusjes te doen aan de camper waaronder laten spuiten of bijwerken.
Ik heb daarom om een indicatie gevraagd van de kosten en als dat aantrekkelijk is haal ik hem uit de schorsing en rij ik er langs en vanaf juni kan ik dan gelijk de APK laten doen en hopelijk er toch nog even er op uit.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gsm »

Vandaag de camper uit de stalling gehaald en thuis gewassen en oeps meer plekken voornamelijk op het dak en in de goten.
Met de waterslang spoot ik op één plek zo de verf er af dus geen hogedrukspuit maar gewoon de slang met een spuitstuk er op.
Het dak zag er nog wel redelijk goed uit en wilde dat niet laten overspuiten maar ga nu twijfelen. Als dat ook wordt gespoten dan wordt het waarschijnlijk geen metallic maar gewone verf maar maandag ga ik naar de spuiter voor advies en dat zal ik laten weten.
Net even geteld maar het zijn inmiddels ruim 30 plekken en plekjes waarvan er enkele op de stijlen naast de voorruit en de rest op het dak.
combine_images.jpg
combine_images.jpg (87.44 KiB) 214 keer bekeken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie