Welke behandeling bij verf afbladderen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Behandeling bij verf afbladderen



Bericht door Premiumliner »

Bob Diesel schreef:
za 16 mei 2020, 11:35
gsm schreef:
vr 15 mei 2020, 14:11
Ik ben zeker niet lui :wink: :-B maar er is een buurvrouw die de BOA al belt als die voor de deur staat laat staan als die langer dan 72 uur voor de deur staat want dan heeft de BOA een handvat om haar in het gelijk te stellen. Tot op heden zijn al haar argumenten afgewezen en dat wil ik zo houden.
ff hier op inhaken, of topic

Als het iedere x dezelfde :?: is die klaagt
vraag de boa om aangifte tegen haar te doen wegens lastig vallen
door steeds de boa,s naar jou te sturen ,terwijl je gewoon aan de voorschriften houd :?: :idea: :idea:

Jij doet dus niets verkeerd ,, en toch moet je steeds met ze in gesprek, want ze reageren op de klacht
de klaagster valt jou ,via de boa ,lastig ,, , dus , omdraaien ,, ze moet stoppen :idea:
gsm schreef:
za 16 mei 2020, 11:41
Dank zij jouw inbreng hierover heb ik inderdaad een klacht tegen haar ingediend en daarna hebben ze met haar gepraat en sindsdien nemen ze de meldingen wel aan en komen even door de straat fietsen (dus ze zijn langs geweest) en laten het verder rusten, ondernemen geen actie meer tegen mij
Maar ga ik uitbundig werken en laat ik hem langer dan 72 uur staan dan heeft zij een handvat en kan de boa niets anders doen dan mij daarover aan te spreken en dat wil ik voorkomen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Begrijp ik nou goed dat deze klacht binnen 6-7 minuten is behandeld? :D
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door appellover »

Ze vragen voor het schuren dus 3500€,nou dan kun je je wel voorstellen wat een klus dat is .
Wordt meestal gedaan door leerling ,rotwerk.
Heb half jaar stage gelopen bij spuiterij Maas in Amsterdam (1965)en moest ook altijd die rotklussen doen,er was geen brug dus ik mocht altijd op grond liggend schuren.Liefst buiten anders krijgen we stof in de cabine.
Was mooie ervaring, maar was direkt genezen, niks voor mij dat schuren.Toen ik klaar was met de studie ben ik aan de slag gegaan als vertegenwoordiger in cosmetica en durex ,met leaseauto ( zonder reklame hoor) .

Ben vroeger op werkbezoek geweest bij Ford ( denk Fiat hetzelfde systeem) in België om nieuwe spuiterij te bewonderen ,de hele carrosserie werd ondergedompeld in baden met roestwerende transparante vloeistof ( soort verzinken) en daarna de primer.
Ben bang met kaalschuren dat je die roestwerende lagen ook verwijdert.Verwacht van spuiterij dat ze dan extra roestwering opnieuw aanbrengen.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door Premiumliner »

Moet ik denken aan die sketch van Gerard Cox destijds. Was vertegenwoordiger in tabaksartikelen en reed in een bedrijfsauto met een sigaar op het dak. Wou dat niet meer en ging werken bij een firma in sexartikelen. Kreeg daar ook weer een auto van de zaak en kon zich niets voorstellen bij wat ze dan op het dak van z'n auto konden plaatsen. :-B

Sorry! Helemaal off-topic :oops:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door appellover »

Gaat weer de verkeerde kant op ,Luc zal wel ingrijpen.Sorry Luc.
Back to topic.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gsm »

Ik ben nog bezig om meerdere offertes te krijgen maar heb op één na nog geen reactie´s gehad.
Één had geen gelegenheid omdat de bus niet in zijn spuitcabine past, schuren kan die wel doen en de schatting is dat het rond de €2000 gaat kosten. Als ik later langs ga dan geeft die een definitieve prijs net zoals de garage die ik eerder melde.
Dubieus is of als de één het schuurt en de andere het spuit of er dan geen problemen ontstaan, denk aan garantie maar ook is het schuren wel goed gedaan volgens de spuiter.
Wordt vervolgt.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door appellover »

Zal het kort houden:
Metallic is duurder door de extra transparante toplaag.
Is alleen met spuiten bij te werken.Wel mooier resultaat,een zilvergrijs.
Wit of bijna wit is sterk,goedkoper en beter bestand tegen hitte.
Meestal Ral 9010,maar ik vind Perlweiss Ral 1013 mooier.
Ben ook bang dat bij garantie de partijen elkaar de schuld geven.

Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door roma »

Ik had deze foto's al eens eerder op het forum geplaatst, wellicht kan je er je voordeel mee doen:

Hier de bladderende lak boven de voorruit:
Afbeelding

En hier de oplossing met matte stickerfolie, dat in vele kleuren verkrijgbaar is. De randen van het bladdergedeelte zijn eerst wat gladder geschuurd en daar ging het stickerfolie over heen. Het zit inmiddels al van 2017. Materiaalkosten: iets van 20 / 25 Euro.:
Afbeelding
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door appellover »

Kan het op de foto niet goed zien,maar is dit blanke laklaag op metallic?Dat is weer ander hoofdstuk.

Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door roma »

Blanke laklaag laat los van metallic.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door appellover »

Dat is weer ander probleem en meestal alleen op de “liggende” horizontale delen ,komt veel voor hier in Spanje,daarom zie je veel witte auto’s.
Zomers bloedheet,onweersbui erop en te groot spanningsverschil.
Heeft niks met de primer te maken en is alleen plaatselijk en dan is de folie een prima oplossing.
Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gjvonk »

Hoe zuur ik het ook zou vinden, maar als de lak van mijn buscamper gaat bladderen, ga ik toch een professionele spuiter zoeken. Ook al kost het € 4.000, voor dat geld heb ik n.l. nog geen vergelijkbare camper

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk


Buscamper fan
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gsm »

Als ik in de buurt van de €4000 kom dan ga ik praten met die persoon maar nu staat de teller op €6000
Of €2000 + €2500 is €4500 en dan door 2 personen gedaan en dat houd mij tegen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door henk en lila »

Ik laat het bij mij voorlopig lekker zitten. Ik zit meestal achter het stuur en dan zie ik het niet. Zeker niet voor 4000 euro.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Welke behandeling bij verf afbladderen?



Bericht door gsm »

Ik begrijp dat en het is ieder zijn keuze maar wij willen het wel en het mag ook wat kosten maar wel voor een redelijke prijs al is dat ook weer persoonlijk. :cheers:
En het is niet alleen het bladderen maar ook de kleur effen wit wat we niet zo geweldig vinden dus 2 vliegen in één klap :D
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie