Vraag Flojet druk waterpomp

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Magic Camper
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 9:16

Vraag Flojet druk waterpomp



Bericht door Magic Camper »

Goedendag,
Ik heb een (voor mij) nieuwe camper gekocht (zelfbouw 2002) met een 300 liter tank schoonwater en daarop aangesloten een nieuwe Flojet druk waterpomp.

In mijn vorige camper liet ik de pomp altijd gewoon aanstaan als ik aan de walstroom stond...
Kan dat met deze Flojet ook?
In de camper zit een schakelaar waarmee ik de pomp handmatig aan kan zetten als ik zou willen douchen, toilet wil doorspoelen of de keukenkraan wil gebruiken, maar dat zou inhouden dat ik voor elk beetje water de pomp aan zou zetten.

Kan hij stuk gaan als ik hem gewoon aanzet als ik op een camping of camperplaats sta?

M.v.g.
Rob
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Vraag Flojet druk waterpomp



Bericht door Janpinz »

Als de pomp blijft draaien lijkt me dat niet goed.
Als je bedoeld: stroom is ingeschakeld voor als je water wil tappen...geen probleem.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Vraag Flojet druk waterpomp



Bericht door appellover »

Staat bij mij altijd aan,waarom zou je dat uitschakelen als je met de camper op stap bent.
Is wel makkelijk toen ik nieuwe cartouche in de kraan moest bouwen.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Vraag Flojet druk waterpomp



Bericht door rijschoollucassen »

Pomp hoort vanzelf af te slaan, dus kan de stroom er gewoon op blijven. Als hij niet afslaat, en dat kan met lege leidingen best even duren, is je drukschakelaar stuk.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Vraag Flojet druk waterpomp



Bericht door iSonic »

Of je hebt een lek...
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Vraag Flojet druk waterpomp



Bericht door myway »

rijschoollucassen schreef:Pomp hoort vanzelf af te slaan, dus kan de stroom er gewoon op blijven. Als hij niet afslaat, en dat kan met lege leidingen best even duren, is je drukschakelaar stuk.

Jaap

Met lege leidingen, dan zal de tank ook leeg zijn en kan de pomp niet afslaan, hij kan dan geen druk opbouwen.
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Vraag Flojet druk waterpomp



Bericht door isoplus »

Je kunt hem dus gewoon aanzetten en aan laten staan mits de tank gevuld is met voldoende water.
Deze pompen kunnen(beperkt) drooglopen maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het ding laat lopen terwijl er geen druk opgebouwd kan worden.
Wellicht handig om de pomp uit te schakelen als je de camper verlaat, mocht er ergens iets gaan lekken dan start de pomp(immers de druk valt weg) en krijg je 300 liter water in je camper.
Ik heb dat al eens gezien bij een Amerikaanse camper en daar ging het om 500 liter, daar wordt je niet vrolijk van.
Plaats reactie