Citroen C25: meerdere problemen...
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
er zit tussen blok en kop aan de vliegwielkant en aan de achterkant van het blok een klein olieleidingkje, vergeet dat niet, en voor die laatste 100graden en na afkoelen die 45 graden natrekken , dan heb je een flink lang verlengstuk nodig, en een paar heel flinke armspieren
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
oh denk ik nu aan moet er nog wat afgesteld worden aan die tuimelaars ofzo voor dat ik die deksel er ook op zet en hij er toch weer af moet.
De spieren heb ik flink getraind
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
De spieren heb ik flink getraind
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
na het monteren van de tuimelaars, kleppenstellen, meer niet.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
Lol daar was ik al bang voor moet ik ff zoeken hoe dat weer moet.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 18 mei 2020, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
als cilinder no1 op tuimelen staat kun je de kleppen van cil 4 stellen , staat no 4 op tuimelen dan cil 1 stellen, staat cil 2 op tuimelen dan 3 stellen, staat 3 op tuimelen dan 2 stellen.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
tuimelen = dat de klep van de uitlaatpoort net dicht gaat en de klep van de inlaatpoort net gedrukt wordt.
Denk, zal het er even bijzetten.
cor
Denk, zal het er even bijzetten.
cor
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
klepspeling inlaatklep 0,20mm, uitlaatklep 0,30mm
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
sjonge ben de kop even aan het schoonmaken restjes pakking er af. Kom ik tot de helder conclusie dat ik geen eens weet wat de in of uitlaat klep is. lekker dom weer.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
- Peter LMC
- Berichten: 10104
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
Nou vooruit dan. Van uit links naar rechts gezien.
Uitlaat. Inlaat. Uitlaat. Inlaat. Uitlaat. Inlaat. Uitlaat. Inlaat.
Uitlaat. Inlaat. Uitlaat. Inlaat. Uitlaat. Inlaat. Uitlaat. Inlaat.
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
Lol thanks
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 18 mei 2020, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15352
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
Nog wel even de klepsteelseals vervangen hè. Niet vergeten, kun je nu goed bij. En de klepjes kunnen dan ook even netjes ingeslepen worden.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
- Peter LMC
- Berichten: 10104
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
Dit was toch een nieuwe cilinderkop
Die er pas op zat
Of was dat bij een ander forumlid.
Die er pas op zat
Of was dat bij een ander forumlid.
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
en bij monteren van de kop, zorg dat de boutgaten in het blok goed schoon zijn(met perslucht schoonblazen) , en vergeet ook de speciale onderlegringen onder de kop van de kopbouten niet, deze moeten met de tandjes op de kop(en probeer zoveel mogelijk de tandjes in de oude gaatjes te laten vallen), en smeer de schroefdraad van de kopbouten met beetje (motor)olie, en ook onder de kop van de bout goed smeren, scheelt weer wat inspanning met aantrekken vd bout , vooral bij het laatste stadium):D
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything