Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Nee, niet gelezen. Want dan moet ik een abonnement nemen. Maar wat Jort zegt is niets nieuws. Is van alle tijden. Hij formuleerde het alleen een beetje bot. Moet je altijd iedereen ten koste van alles in leven houden? Hoever gaan we met onze zorg? Is daar een grens aan? Stof tot nadenken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Het Coronavirus



Bericht door appellover »

Lijkt mijn dochter wel ( nu 51) werkt in de zorg.
Ik moest nieuwe hartklep was 71 ,nou dat kon nog ,maar boven de 80 is veel te duur ,betaal al te veel premie ,boven de 80 en dure operatie ,meneer u heeft mooi leven gehad maar aan alles komt een eind .Wees blij dat u 80 heeft gehaald.
Wacht maar tot je zelf 70 bent , zeg ik dan maar,lul je wel anders.
Toen ik 30 was vond ik 70 heel oud,nu helemaal niet meer.




Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Ja, het is wel een snelle oplossing.
Gewoon alles open en door laten gaan.
Wie bang is thuis blijven voor 4 weken.
Iedereen krijgt het die gewoon zijn gang gaat en misschien overbelasting zorg, maar dan sterven er een paar extra (die het tenslotte zelf aandurfde)
En over 4 weken wordt het rustig met besmettingen en is de 60% immuniteit wel gehaald en kan iedereen weer rustig adem halen.
Maar goed, je kunt het altijd nog krijgen als er geen vaccin is maar dat geldt ook voor zoals we nu bezig zijn.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »

Doet mij denken aan een film die ik ooit heb gezien over de eskimos. In barre tijden bleven de oudjes achter in de vrieskou om voedsel voor de nieuwe generatie uit te sparen. Dat was heel normaal en onderdeel van de cyclus.
Ook in het dierenrijk zie je dat.

Valt mij overigens op dat de 80plussers die ik spreek zeggen dat ze niet aan de beademing willen als ze Corona krijgen. Daar kan ik mij wel wat bij voorstellen gezien de restverschijnselen.
Huisartsen zijn hier al aan het rond bellen met de vraag wat men wil.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

“Misschien” kan je wel weghalen voor overbelasting van de zorg.
We focussen ons op de IC capaciteit maar wat in Italië bijvoorbeeld een belangrijke en verborgen factor is is dat de primaire zorg, de huisartsen zorg is ingestort.
Mensen gaan dus gewoon thuis dood - en komen niet in de statistieken - omdat hun klachten telefonisch afgehandeld moeten worden.
Men schat dat het werkelijk aantal doden in Bergamo waarschijnlijk meer dan 2 keer zo hoog is.
Niet omdat het hun tijd was.
Maar omdat de primaire zorg onvoldoende capaciteit - zowel mensen als materialen - heeft.

Dat kan je accepteren.
Maar dan krijg je een situatie van survival of the fittest.
En niet alleen in de hoogste leeftijdscategorie ;-)
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door MonRoe »

Mijn vader van 76 ligt sinds gistermiddag op de IC met corona, gelukkig nog niet aan de beademing, hij redt het nog met de maximale zuurstof.
Tot 5 dagen terug gaf hij aan niet naar de IC te willen, maar vrijdag toen hij met de ambulance naar het ziekenhuis was gebracht en daar eerst op een gewone afdeling lag en de vraag nogmaals aan hem werd gesteld, gaf hij aan toch naar de IC te willen en beademd te willen worden als dat nodig mocht zijn.
Hij ligt nu op de IC, zijn er gistermiddag geweest en het gaat gelukkig iets beter met hem dan gistermiddag. Hoe het verloop verder zal gaan, dat weten we niet, hij is 14 dagen terug eigenlijk al ziek thuis gekomen vanuit spanje.

Wij, als familie, zijn blij dat er in ieder geval nog een plekje vrij was voor hem op de IC. Ja hij hoort bij de mensen met COPD en hartproblemen, maar is toch wel een actief persoon, die ook mantelzorger is voor mijn moeder (die nu helemaal alleen in quarantaine thuis zit). En ook 95% kans dat mijn moeder Corona heeft.

Dus ja, wij zijn blij dat het nu nog kan, en zou ook niet graag de keus willen maken, het zal je vader of moeder maar zijn die er ligt.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Camper_01

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camper_01 »

Ben afgelopen dinsdag behandeld aan mijn prostaat (bioptie) in dagbehandeling. Verder alles goed tot vrijdag, uit bed gevallen hoge koorts 39.4 grd. Afdeling gebeld wat te doen. Melden bij de eerste hulp (ander ziekenhuis) , door de molen gegaan resultaat opname op een corona verdachte afdeling. Nu gelukkig vastgesteld dat ik niet besmet ben en lig nog steeds in het ziekenhuis. Morgen hopelijk beter nieuws. Overigens alle lof voor het vriendelijke personeel hier in Tilburg
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door Will »

Dafluc schreef:
zo 05 apr 2020, 12:28
Nee, niet gelezen. Want dan moet ik een abonnement nemen. Maar wat Jort zegt is niets nieuws. Is van alle tijden. Hij formuleerde het alleen een beetje bot. Moet je altijd iedereen ten koste van alles in leven houden? Hoever gaan we met onze zorg? Is daar een grens aan? Stof tot nadenken.
Wat mij verbaasde tijdens dat interview met Jort Kelder Op1 dat de staatssecretaris van volksgezondheid zei dat er volop geld beschikbaar is in de zorg het klots bijna bij wijze van spreken tegen de plint.
Een half jaar geleden hoorde ik nog andere geluiden en nu is er overal genoeg geld voor en Jort kelder zei terecht of er wel over nagedacht wordt als alles weer achter de rug is. Vooral omdat nu iedereen en terecht in een soort emo modus staat of er ook nog stil wordt gestaan bij de enorme crisis die er op ons afkomt als het nog langer gaat duren.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Vanaf morgen ook grenscontroles aan de grens met Duitsland. Alleen met een goede reden (werk of ziekenhuisbezoek) kom je er nog in. Of uit. Goede zet met de Pasen in aantocht lijkt me. Bron.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marcel1962 »

Die grenscontroles zijn er al ruim een week.
Er zijn plannen om de grens helemaal te sluiten, hierover beslist de Duitse regering morgen.
Je moet dan inderdaad een goede reden hebben om de grens te passeren en dat is dus niet om te gaan tanken of boodschappen doen.

Lijkt mij een verstandige beslissing met het paasweekend in aantocht!
Groet Marcel, DK1NL.
Gorfel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Gorfel »

Dafluc schreef:
zo 05 apr 2020, 12:28
Nee, niet gelezen. Want dan moet ik een abonnement nemen. Maar wat Jort zegt is niets nieuws. Is van alle tijden. Hij formuleerde het alleen een beetje bot. Moet je altijd iedereen ten koste van alles in leven houden? Hoever gaan we met onze zorg? Is daar een grens aan? Stof tot nadenken.
Je zou dan ook eens moeten nadenken Luc, over de groep mensen die zelf een waardig einde aan hun leven willen maken wanneer het hun uitkomt. Want daar wordt dan ook in de politiek weer heel moeilijk over gedaan. Maar wanneer het de maatschappij beter uitkomt om een keuze te maken over wie wel en wie niet een behandeling krijgt zou het ethisch verantwoord zijn?
Stof tot nadenken voor na corona.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31861
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Vrijwillige euthanasie
daar horen we weinig meer over
is voor velen nog een, zeker voor corona een taboe
maar word je nu ziek word je gevraagd wat je wilt,,
En verder horen we er weinig meer van ,maar het mag/kan nog steeds niet
al zijn er genoeg die het zouden willen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Het Coronavirus



Bericht door Face »

Hier in het grensgebied hoorde ik dat er nog steeds mensen over de grens hun boodschappen doen.De kleine grensovergangen zouden gewoon los zijn in elk geval tot vandaag.
Persoonlijk vind ik onverantwoord daar te gaan winkelen.
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Het Coronavirus



Bericht door kampertjes »

Mijn buurman werkt als zzp er in Duitsland van maandag tm donderdag. Had nog geen enkele controle gezien, nergens niet.
Hoor van mijn familie in Friesland (Workum) dat het tjokvol met Duitsers is, die hebben nu vakantie.
:crazy:
Plaats reactie