Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Jan, als WTK moet je toch weten; er zijn geen “goede stuurlui” :P :D :D
Dit even terzijde ;-)
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

:D
Gorfel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Gorfel »

tonic schreef:
vr 03 apr 2020, 16:01
Alle regels zijn erop gemaakt om concentraties van mensen te voorkomen. Zolang er concentraties voorkomen worden kan er best wel wat.
Daarom heet het een intelligente lock-down. Fiets ik bijna alleen in Drenthe dan kan dat. Komen er meer mensen naar die zelfde plek dan moet jezelf een intelligente beslissing nemen. Sommige mensen die lezen de regels wat anders en maken er zelf een complete lock-down van en gaan alleen naar buiten voor de boodschappen.
Volgens mij zijn de regels gemaakt om een gecontroleerde verspreiding te krijgen. Flatten the curve. Het RIVM heeft toch gewaarschuwd dat ongeveer 60% van de bevolking besmet wordt. Maar wel gecontroleerd, zodat de zorg het aankan.
Blijf zoveel mogelijk thuis, wat is daar moeilijk aan?
tonic
Berichten: 2436
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Het Coronavirus



Bericht door tonic »

Daar is niks moeilijk aan. Als mensen zoveel mogelijk thuis blijven krijg je ook geen concentraties. Dus ik snap waarom ze dat communiceren.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ze willen voorkomen dat mensen er op uit gaan trekken. Dus geen toeristenstromen. Niet van Duitsers, niet van Belgen en niet van ons. Dus nee, bewaar die paar dagen tot in het najaar en blijf thuis. Ga inderdaad daar wandelen of fietsen of whatever. Ga in de tuin zitten met een goed boek. Maar ga niet met de camper op pad. Dat is niet mijn mening maar dat is wat onze regering aan ons vraagt.
Afbeelding
tonic
Berichten: 2436
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Het Coronavirus



Bericht door tonic »

Kun jij me dan uitleggen waarom de regering de campings niet gesloten heeft?
Ik snap dat een volle camping geen goed idee is. Maar ik zie het probleem niet met een paar campers/caravans op een veldje. Toiletgebouwen dicht, restaurant dicht, dus geen contact op die plaatsen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

als het er meer dan een paar op een veldje worden, ga jij de volgende die aankomt dan vertellen dat ze teveel zijn/worden.
kan leuk worden

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op vr 03 apr 2020, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Nee, ik kan je niet vertellen waarom de campings niet allemaal dicht zijn. Al zijn er heel wat regio's die die maatregel wel hebben genomen. Het onnodig verplaatsen van caravans en campers zorgt voor onnodig contact. En daarvan zeggen ze dat je het zoveel als mogelijk moet vermijden. Dezelfde redenatie volgend kun je ook stellen of je nou in je tuin zit of op een veldje. Als dat eerste nou voorlopig een stuk veiliger is? En doe je het niet voor jezelf, dan voor anderen. O.a. de mensen die werken in de zorg. Misschien scheelt thuisblijven weer een ziekenhuisopname.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Er zijn veel parkeerplaatsen met een cafe/restaurant ,waar ook wandelgebieden beginnen
dus ook in deze dagen bezoekers komen , voor een wandeling

Na terugkomst bij de parking werd vaak een consumptie genomen
icm noodzakelijk toilet bezoek in het cafe/rest

nu zie je dus het gedrag wat de camperaar veroordeelt,, :idea:
allemaal inde bosje,s en langs een boom af plassen

Lijkt mij dat ik beter met de camper op zo,n parking ga staan
koffie uit eigen kopje , en op de eigen pot plassen

Maar dat mag nie :?: :?: of wel
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zwerfsteen »

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat sommige mensen de grenzen van wat mag of niet mag op willen zoeken.
Er wordt ons gevraagd om ons zo min mogelijk te verplaatsen, wat is er nu zo moeilijk aan deze vraag.
Groet,
Leny en Pieter
tonic
Berichten: 2436
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Het Coronavirus



Bericht door tonic »

Kroppie schreef:
vr 03 apr 2020, 17:23
als het er meer dan een paar op een veldje worden, ga jij de volgende die aankomt dan vertellen dat ze teveel zijn/worden.
kan leuk worden

jos
Dit systeem gebruiken ze ook in winkels als er teveel klanten komen kom je er niet in.
Ik ben wel met jullie eens dat er straks wel een algemeen verbod op het open zijn van campings en bungalowparken gaat komen.
Anders gaan er straks in de vakantietijd teveel mensen en heb je weer een concentratie. Maar nu in het voor seizoen kun je hier best intelligent mee omgaan. Anders was er nu al wel een algemeen verbod geweest.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Zwerfsteen schreef:
vr 03 apr 2020, 17:28
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat sommige mensen de grenzen van wat mag of niet mag op willen zoeken.
Er wordt ons gevraagd om ons zo min mogelijk te verplaatsen, wat is er nu zo moeilijk aan deze vraag.
En gelijk word gezegd dat je rustig naar buiten kan en mag gaan
dat is juist het tegenstrijdige
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zwerfsteen »

Gewoon een ommetje om de nodige vitamine D op te doen, maar je hoeft toch niet met de camper het land door te crossen.
Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat je in Spanje niet verder dan een paar 100 meter van je huis weg mag, is dat dan wat we willen?
Groet,
Leny en Pieter
Plaats reactie