Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zwerfsteen »

Zou het echt zo zijn dat de deskundigen in de landen om ons heen het zo verkeerd hebben en de Nederlandse deskundigen het bij het rechte eind hebben?
Ik heb mijn twijfels.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Het Coronavirus



Bericht door Atoz »

Voor zover ik het begrepen heb is de belangrijkste reden waarom de Belgen nu thuis zitten:
Zorgen dat de ziekenhuizen kunnen volgen om de zieken een goede behandeling te geven.

Wat blijkbaar in België nog steeds lijkt te lukken.
En wat momenteel helaas niet lukt in Italië, Spanje, .... Overvolle ziekenhuizen.

Ach dit gaat niet over gelijk en ongelijk, (terug) gezond blijven is het voornaamste.
En ondertussen worden alle aanpassingen aan de camper die ik ook maar kan/kon bedenken uitgevoerd.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2459
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Het Coronavirus



Bericht door bently »

MonRoe schreef:
za 28 mar 2020, 15:25
Het virus gaat niet meer weg, het is net als de andere griepvirussen, komt straks elk jaar weer terug. Als je weerstand opbouwt heb je er minder last van, of je slaat een jaar over. Hopelijk zit COVID19 over 2 jaar bij de griepprik in.

Ga je nu in een complete lockdown dan heb je kans dat straks, als het september is en alle virussen weer tevoorschijn komen, zoals elk jaar dat gebeurt, het COVID19 virus weer hetzelfde gaat doen als nu, tenzij de hele wereld er voor ingeënt is, maar die kans is heel klein.

Er moet dus een grote groep mensen zijn die weerstand hebben opgebouwd, dus niet meer ziek worden en het dus ook niet door kunnen geven, dat bereik je niet als je iedereen maanden binnen laat zitten.

Nu krijgt een grote groep mensen het in fases, de één wat erger dan de andere, maar we krijgen wel die groeps immuniteit.

Ik verwacht dat landen waar nu een complete lockdown is, over een paar maanden weer aan de beurt zijn.

Maar zoals al eerder gezegd, niemand weet of je het goed of fout doet, over doen gaat helaas niet.
Dat is voor zover als die "griepprik "werkt. Tot op heden heb ik die nog altijd geweigerd. Ik hoop echt dat ze tegen die COVID 19 wél een overtuigend en werkend middel vinden.
Wat die griepprik betreft : https://www.henw.org/artikelen/de-griep ... trengeling
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door MonRoe »

Zwerfsteen schreef:
za 28 mar 2020, 15:34
Zou het echt zo zijn dat de deskundigen in de landen om ons heen het zo verkeerd hebben en de Nederlandse deskundigen het bij het rechte eind hebben?
Ik heb mijn twijfels.
Pieter niemand die het weet en we zullen het ook nooit weten.
Waren het aantal doden in Nederland minder geweest als we 2 weken terug in lock down waren gegaan? Waren er in Italie meer of minder geweest als ze anders hadden gehandeld?

Misschien dat we over 2 jaar kunnen zeggen, we hadden het zo moeten doen omdat ze dan weten wat het precies is en hoe te handelen. Maar met de kennis die er nu is, weet niemand wat goed of fout is. In de toekomst zullen we meer weten en voor nu moeten we doen wat we moeten doen en dat is heel voorzichtig en zo veel mogelijk thuis blijven en afstand houden.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8664
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Op die stelling van Bijl is nogal wat kritiek gekomen. Hier een voorbeeld daarvan: https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/item ... -degelijk/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Het Coronavirus



Bericht door javanes »

Atoz schreef:
za 28 mar 2020, 15:37
Voor zover ik het begrepen heb is de belangrijkste reden waarom de Belgen nu thuis zitten:
Zorgen dat de ziekenhuizen kunnen volgen om de zieken een goede behandeling te geven.

Wat blijkbaar in België nog steeds lijkt te lukken.
En wat momenteel helaas niet lukt in Italië, Spanje, .... Overvolle ziekenhuizen.

Ach dit gaat niet over gelijk en ongelijk, (terug) gezond blijven is het voornaamste.
En ondertussen worden alle aanpassingen aan de camper die ik ook maar kan/kon bedenken uitgevoerd.
Hoewel ik grote vraagtekens zet bij de cijfers omdat er misschien anders getest wordt is België ons aan het inhalen.
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zwerfsteen »

En zo doen we het ook Monique, we zitten na onze terugreis uit Marokko nog steeds in onze zelf gekozen quarantaine en ondanks dat onze (klein) kinderen slechts op 1 of 2 honderd meter vanaf ons af wonen hebben we ze nog, op ons verzoek, niet gezien.
We denken dat dit het beste is.

We wensen jullie heel veel succes met het vinden van een plek waar jullie kunnen verblijven tussen het oude en nieuwe huis in.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22837
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Mijn dochter is ziek geweest. Behoorlijk. Alle verschijnselen van...
Nu aan de beterende hand, maar niet getest. Dus we nemen maar aan dat het Corona was. Maar we weten het niet, dus ook niet of ze nu immuun is. Werkt wel in een ziekenhuis, administratie...

Die cijfers, daar kun je mee goochelen.
RIVM komt nu op het idee om het aantal overledenen op datum van overlijden te melden ipv datum melding. Een stapje in de goede richting.
Als ze dat nu ook doen met ziekenhuis opnames, IC-opnames en genezen verklaringen...

Tot die tijd kunnen we de cijfers alleen maar "ruim" nemen.

-is mijn mening
-nog niet info op RIVM site bestudeerd...
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27451
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

https://www.reuters.com/article/uk-heal ... KKBN21F0PC

Even een stukje feel good nieuws ertussendoor ;-)
Het straatarme Albanië helpt Italië.
(Wat hen in het verleden ook al diverse keren uit de shit heeft geholpen)

Moet je nu in zelf-quarantaine Paul?
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Het Coronavirus



Bericht door veetee »

Marco Polo schreef:
za 28 mar 2020, 19:07
Moet je nu in zelf-quarantaine Paul?
Volgens de RIVM richtlijnen wel.
Als je kucht, hoest en/of verkouden bent, gold al: blijf thuis. Krijg je daar ook koorts bij, dan moet iedereen in het huishouden thuisblijven.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

Ik lees nergens dat Paul kucht of verkouden is en ook niet of hij koorts heeft.
Ook niet hoelang geleden Paul en zijn dochter contact gehad hebben.
Dus die zelf-quarantaine weet ik zo net nog niet.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Het Coronavirus



Bericht door veetee »

@Cee Pee, ik nam aan, wellicht abuisievelijk, dat dochter thuis (zelfde huishouden) woonde. Dan wel, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Het Coronavirus



Bericht door Premiumliner »

@ Monique: het Coronavirus is GEEN griepvirus!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5665
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperic »

Mits je de juiste nuance daarin aanbrengt, en dat doet ze wel degelijk, kun je het tot op zekere hoogte daar wel mee vergelijken.
Je moet het zéker niet bagatelliseren en wel serieus nemen, maar het ook niet overdrijven :wink:
Cee Pee schreef:
vr 27 mar 2020, 10:09
Welk land de juiste aanpak had blijkt pas als alles achter de rug is.
Maar het is natuurlijk altijd makkelijk om op de buren te mopperen als die het anders doen als jij.
En ik blijf erbij dat verreweg de meeste doden die nu het laatste kleine zetje kregen anders ook binnen afzienbare tijd zouden komen te overlijden aan de diverse kwalen die er al waren.
Je krijgt er een heel vertekend beeld bij maar iedere februari/maart is er een verhoogd sterftecijfer vanwege de griepgolf en verlaagde weerstand na de winterperiode.
Is slechts een mening :thumbup: , maar die ik wel deel :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie