Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Het Coronavirus



Bericht door KTManiac »

Ik noem alleen een voorbeeld en probeer daarmee juist aan te geven dat niet alles tot achter de komma gedefinieerd hoeft te zijn mits je je gezonde verstand gebruikt.
Daarover beschikt niet iedereen gezien de beelden van volle stranden en parken dus is 't goed dat er nu gehandhaafd kan worden.

Boodschap van het kabinet is me volkomen duidelijk.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

hwendt schreef:
ma 23 mar 2020, 15:52

.
Als leraren anoniem hun verhaal willen doen omdat ze bang zijn ontslagen te worden dan is er iets mis. In deze periode van een internationale ramp dan moet iedereen zijn mening kunnen geven. Zeker de directe betrokkenen.

:cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
Hugo, dat jij en ik in organisaties werken waar we tot op redelijke hoogte onze mening konden/kunnen uiten wil niet zeggen dat het overal zo is. In de cao OV staat letterlijk dat je niet negatief over je werkgever uit mag laten. Kan reden voor ontslag zijn. Wat denk je van uitzendkrachten, oproepkrachten e.d. bevalt het je niet dag wegwezen. Je mag je daar over verbazen maar is de realiteit voor velen in Nederland tegenwoordig. Ja en Paultje zoals hij genoemd werd in de Rotterdamse haven, die word benoemd in allerlei raden en commissies. Ook hij bijt niet in de hand die hem voed. Vrijheid is een beperkt begrip wat alleen opgaat als je zo rijk bent dat je van niemand of niets afhankelijk bent of echt helemaal niets hebt om te verliezen.


Gr. Aad die het helemaal met je eens is!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik denk dat het verstandig is om de besluitvorming in deze af te wachten. Het is niet de heer Rosemöller die beslist of de examens doorgaan of niet. Hij is ook niet de werkgever van de leraren. Kan hen dus ook niet ontslaan. Verder helemaal met Hugo eens dat het triest is dat mensen bang worden gemaakt. Dreigen met ontslag is laag. Goed dat dit naar buiten komt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Het Coronavirus



Bericht door javanes »

Jan en Simonne schreef:
ma 23 mar 2020, 19:41
"Campings mogen open blijven"
Ik snap daar dus echt niets van.
De campings en vakantieparken sluiten in Zeeland binnenkort.
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/campin ... ~a91ad494/
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

AadenAnke schreef:
ma 23 mar 2020, 20:58
hwendt schreef:
ma 23 mar 2020, 15:52

.
Als leraren anoniem hun verhaal willen doen omdat ze bang zijn ontslagen te worden dan is er iets mis. In deze periode van een internationale ramp dan moet iedereen zijn mening kunnen geven. Zeker de directe betrokkenen.

:cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
Hugo, dat jij en ik in organisaties werken waar we tot op redelijke hoogte onze mening konden/kunnen uiten wil niet zeggen dat het overal zo is. In de cao OV staat letterlijk dat je niet negatief over je werkgever uit mag laten. Kan reden voor ontslag zijn. Wat denk je van uitzendkrachten, oproepkrachten e.d. bevalt het je niet dag wegwezen. Je mag je daar over verbazen maar is de realiteit voor velen in Nederland tegenwoordig. Ja en Paultje zoals hij genoemd werd in de Rotterdamse haven, die word benoemd in allerlei raden en commissies. Ook hij bijt niet in de hand die hem voed. Vrijheid is een beperkt begrip wat alleen opgaat als je zo rijk bent dat je van niemand of niets afhankelijk bent of echt helemaal niets hebt om te verliezen.


Gr. Aad die het helemaal met je eens is!
Dat is de spijker op zijn kop Aad. Vandaar dat ik het hier neer zet. Dan is het in ieder geval weer eens gemeld en beschreven hoe het nog steeds toegaat in sommige sectoren. Maar dat komt allemaal weer goed, maar duurt weer even.

:cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :clap: :clap:
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Het Coronavirus



Bericht door EasyBee »

En hoe (snel) verspreidt zo'n virus zich nou? https://www.youtube.com/watch?v=I5-dI74 ... e=emb_logo
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Mickel Moen »

266DAE0F-F674-4C8B-8299-7BAF2908720C.jpeg
266DAE0F-F674-4C8B-8299-7BAF2908720C.jpeg (100.32 KiB) 376 keer bekeken
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door Will »

Jan en Simonne schreef:
ma 23 mar 2020, 19:41
Zo jammer, dat het weer zo onduidelijk is.
"Ga alleen de deur uit als het echt noodzakelijk is"
"Campings mogen open blijven"
Ik snap daar dus echt niets van.
Ik denk dat het kabinet niets liever wil als een lockdown alleen het wordt een catastrofe voor het land.
Wij als gepensioneerde hebben makkelijk lullen de AOW en pensioen komt maandelijks binnen.
Bedenkt wel als al die bedrijven en overheden inderdaad moeten sluiten zeg maar tot 1 juni of langer dan is het leed niet meer te overzien.
Het personeel dat weer een onzekere toekomst tegemoet moet gaan dat moet je niet willen met alle problemen van dien.
En wie gaat dat allemaal weer betalen ja de overheid en wie zijn dat juist dat zijn wij.
Het gezond verstand moet zegevieren en daarom vind ik een boete voor particulieren van 1000.- meer op zijn plaats.
Zonder te discrimineren zou een toespraak in diversen talen ook wel meehelpen en dat bedoel ik echt op een goede manier.
Natuurlijk het is verschrikkelijk voor al die patienten en gelukkig komen de meeste er weer bovenop maar ik zou niet in de schoenen willen staan van dit kabinet.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Jammer dat er geen bron bij staat Mickel.
Maar de VO-raad wil het centraal examen schrappen: Bron.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Het Coronavirus



Bericht door Karelkaywa »

Going schreef:
ma 23 mar 2020, 20:15
Op Camping Bakkum worden al staanplaatsen volop opgebouwd. Ik ben benieuwd of het na vanavond doorgaat.
Camping gaat 1 april open.
Van de website https://www.campingbakkum.nl/

UPDATE 19 maart 2020 15:15u
We hebben besloten om de camping tot en met 6 april 2020 gesloten te houden.


De update is van 19 maart, misschien dat n.a.v. het laatste nieuws de volgende update wat anders gaat vertellen.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Mickel Moen »

Dafluc schreef:
di 24 mar 2020, 0:12
Jammer dat er geen bron bij staat Mickel.
Maar de VO-raad wil het centraal examen schrappen: Bron.
Inderdaad had ik de bron er even bij moeten zetten: NOS liveblog gisteren 20:41
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marcel1962 »

@janmetdoka, het valt mij toch ook op dat de grootste groep mensen die Tudderen bezoekt om inkopen te doen nog steeds Nederlanders zijn. Je hebt wel gelijk, het is nog nooit zo rustig geweest hier! :-B
Groet Marcel, DK1NL.
Plaats reactie