Citroen C25: meerdere problemen...
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
eindelijk de goede merketekens gevonden. En inderdaad cilinder 1 is aan de vliegwiel kant.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
Nog steeds die verwarring!?
Vliegwiel zit aan de achterkant, meestal in combi met de koppeling. In het vliegwiel-of koppelingshuis.
Vroeger waren daar de nodige merktekens op aangebracht, voor nú weet ik dat niet.
Voorop de motor, bij cilinder 1, zit de snarenpoelie, of krukaspoelie, die overigens vaak best zwaar is en als zodanig ook helpt.
Vliegwiel zit aan de achterkant, meestal in combi met de koppeling. In het vliegwiel-of koppelingshuis.
Vroeger waren daar de nodige merktekens op aangebracht, voor nú weet ik dat niet.
Voorop de motor, bij cilinder 1, zit de snarenpoelie, of krukaspoelie, die overigens vaak best zwaar is en als zodanig ook helpt.
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
bij de motor van een peugeot j5 of citroen c25 2,5 D of TD zit cilinder 1 aan de vliegwielkant in tegenstelling tot andere motoren, deze zijn afwijkend van andere motoren, dus maak iemand niet onzeker als je niet precies weet hoe dingen zitten.
algemene dingen gaan bij deze motoren niet op .
jos
algemene dingen gaan bij deze motoren niet op .
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
Mijn nederige excuses!
Shows how much I know..
Shows how much I know..
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
geen probleem hoor
is bij die franse motoren denk ik een overblijfsel uit de tijd van de types als de renault 4, 6, 16, e.d, daarin zat de bak voor de motor in de motorruimte, en daardoor was de cilinder aan de vliegwielzijde de 1e welke je zag als de motorkap open ging, een andere verklaring heb ik niet
maar is wel een ding om op te letten bij de oude types franse auto,s.
jos
is bij die franse motoren denk ik een overblijfsel uit de tijd van de types als de renault 4, 6, 16, e.d, daarin zat de bak voor de motor in de motorruimte, en daardoor was de cilinder aan de vliegwielzijde de 1e welke je zag als de motorkap open ging, een andere verklaring heb ik niet
maar is wel een ding om op te letten bij de oude types franse auto,s.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
Idd, herinner ik mij wel..had t kunnen weten
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
Een heugelijke mededeling de riemen zitten er op. Nu weer verder met opbouwen.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
gefeliciteerd, en voor de zekerheid de motor even mininimaal 2omwentelingen met de hand doordraaien, gaat dat zonder haperingen/geluiden/blokkeerpunten?, dan is het vrijwel zeker goed.
petje af , en succes met de rest .
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
tip
probeer, of je het blok rond kunt draaien zonder dat er ergens iets blokkert. Als dat lukt, dan gaat er niets kapot tijdens een eerste startpoging.
cor
sorry jos, vrijwel tegelijk.
probeer, of je het blok rond kunt draaien zonder dat er ergens iets blokkert. Als dat lukt, dan gaat er niets kapot tijdens een eerste startpoging.
cor
sorry jos, vrijwel tegelijk.
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
waarom sorry, kom we doen een
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
We wachten nog even de eerste startpoging af, maar ik heb respect voor je doorzettingsvermogen, chapeau!
Als de motor met de hand niet vrij rondgaat eerst kijken wat de oorzaak is, tijdens het tornen moet je wel de compressie overwinnen. Dat is een langzaam oplopende weerstand bij die cilinder waarvan de in- en uitlaatkleppen dicht staan tijdens de compressieslag.
Je kunt dat dus zien aan de stand van de kleppen, zodra je een plotselinge mechanische weerstand voelt is het aan te raden eerst de oorzaak op te zoeken.
Pas de startmotor gebruiken als de motor vrij rondtornt.
Zodra de motor loopt even de oliedruk controleren en kijken of de kleppenbeweging smering krijgt..
Als de motor met de hand niet vrij rondgaat eerst kijken wat de oorzaak is, tijdens het tornen moet je wel de compressie overwinnen. Dat is een langzaam oplopende weerstand bij die cilinder waarvan de in- en uitlaatkleppen dicht staan tijdens de compressieslag.
Je kunt dat dus zien aan de stand van de kleppen, zodra je een plotselinge mechanische weerstand voelt is het aan te raden eerst de oorzaak op te zoeken.
Pas de startmotor gebruiken als de motor vrij rondtornt.
Zodra de motor loopt even de oliedruk controleren en kijken of de kleppenbeweging smering krijgt..
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
ik vermoed dat de cilinderkop er nog niet eens opzit, en dan is aan de stand van de zuigers en de stootstangen/bussen ook goed te zien of e.e.a. klopt.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Citroen C25 start niet meer: lijkt lucht in het brandstof systeem
Nou morgen de kop er weer op.
dit moet ik in de gaten houden
aantrekkoppel kopbouten
1e maal 4kgm
2e maal 100gr draaien
3e maal 100gr draaien
warm draaien en na minimaal 3 uur afkoelen nogmaals 45 gr draaien. Dit kan natuurlijk pas als ik hem gestart krijg.
volgorde kruiselings van binnen naar buiten
als de kop er op zit stoterstangen, tuimelaars en toe behoren er weer op.
zijn er misschien nog dingen waar ik rekening mee moet houden.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
dit moet ik in de gaten houden
aantrekkoppel kopbouten
1e maal 4kgm
2e maal 100gr draaien
3e maal 100gr draaien
warm draaien en na minimaal 3 uur afkoelen nogmaals 45 gr draaien. Dit kan natuurlijk pas als ik hem gestart krijg.
volgorde kruiselings van binnen naar buiten
als de kop er op zit stoterstangen, tuimelaars en toe behoren er weer op.
zijn er misschien nog dingen waar ik rekening mee moet houden.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk