Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Geertjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 04 mar 2020, 20:37

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door Geertjuh »

Bedankt, ga het van de week proberen, ik krijg hier de Fransen niet veel uitgelegd, de een zegd sleutel vervangen, de ander opnieuw inlezen etc. Maar lees ook dat het antenne kan zijn of startondetbreker etc. Als ik in najaar in nl ben kan ik er dan ook nog mee langs komen?

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 12 mar 2020, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door Het-Licht »

Als je de codekaart hebt dan zou je dmv Multiecuscan op een laptop en een interface de sleutel opnieuw kunnen inleren...

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door Zijspan »

Bij onze 28 jtd comonrail van 2006 is er ook een beginnend probleem met de start blokkering.
Die beveiliging zou er van ons wel compleet af mogen, ben zelf niet erg handig in dat soort software karweitjes.
En wat ik dan lees hier dat er flinke bedragen aan herstel en afsleep kosten worden gerekend en nog weinig resultaat mag het er van mij zeker wel af.
Wat voor mogelijkheden zijn er om van die start beveiliging af te komen, en waar in Nederland vind je die?
Wij wonen in de Zeeuwse provincie, zijn er hier die dat kunstje kunnen uitvoeren? Zodat wij verlost zijn van de start beveiliging.
Heeft er iemand hier goede ervaring? met een die dat kan?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door Het-Licht »

Je kan Squadra Tuning (www.squadra-tuning.nl) kunnen proberen, doet ook motortuning van campers, of Schepers (www.schepers-autotechniek.com).
Foofer
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 20:32

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door Foofer »

[quote=G
Laatst gewijzigd door Foofer op wo 18 mar 2020, 1:12, 1 keer totaal gewijzigd.
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door kareltje cola »

startcode verwijderen kunnen wel enkele firma's,enkel dan blijft er continu het motorstoringlampje branden (omdat de ecu een draaiende motor ziet terwijl het eigenlijk niet mag)
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door knutselaartje »

In 2017 op weg naar Scandinavië heeft een garagebedrijf in noord Duitsland (op weg naar Wishhaven aan de Elbe) het aanbouw-deel aan de brandstofpomp verwijderd met een soort beitel. Daarna draadje door verbonden en het leed was geleden. Bij ons vertrek ging het starten al niet één twee drie, en toen naar de Fiat dealer in Assen gereden, waar men zo vriendelijk was het ook te proberen. Maar na diverse goede starts waren we dus maar op weg gegaan. Op het moment dat we gingen tanken daar in noord Duitsland liet ons karretje het weer afweten. De monteur van de bijbehorende werkplaats heeft dus toen ons snel kunnen helpen. :-B
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door Het-Licht »

kareltje cola schreef:
vr 13 mar 2020, 21:09
startcode verwijderen kunnen wel enkele firma's,enkel dan blijft er continu het motorstoringlampje branden (omdat de ecu een draaiende motor ziet terwijl het eigenlijk niet mag)
Een goede programmeur zorgt dat niet gebeurt. Ik kan het zelf ook bij diverse injectie systemen, nooit een brandend lampje.
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door kareltje cola »

Al bij diverse tuningfirma's gedaan en voor gehoord en bij allen is het hetzelfde (lampje kan wel inwendig dicht maken en dergelijke maar als je dan een echte motorstoring hebt is dit ook niet zichtbaar.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door Kroppie »

heb bij mijn personenauto fiat panda, het chippy uit de sleutel gehaald en met een klodder kit op de antenne om het contactslot geplakt, daarna nooit storing meer gehad.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Het-Licht
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 17:52

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door Het-Licht »

Het spijt me, maar dat is echt onzin!
Als ze je dat vertellen ben je niet bij een goede geweest! Je kan bij elke ecu de startblokkering uitprogrammeren. Maar je moet wel weten hoe. Kan je meteen de knoeier van de pro onderscheiden...

Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk

kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door kareltje cola »

de startblokering verwijderen is geen probleem,enkel dat het lampje bij deze types blijft branden.voor de types vanaf 2006 is het geen probleem met het lampje dat blijft branden,en het gebeurd zeker de gekende programeurs/tuners en niet bij een of andere ali in de kelder...

enkel de ship zelf uit de sleutel pakken en in de leesring plaatsen doen we ook wel dagelijks maar dit is dan bv als het contactslot gewisselt dient te worden enzovoorts.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door pepon »

Ik heb gemerkt dat de sleutel/afstandsbediening soms slechter werkt dan de losse sleutel.
De chip zit bij de afstandsbediening sleutel verder weg van de ringantenne, denk ik.

Ik start nu ook altijd met de losse sleutel.


Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Problemen met Fiat codesleutel: wie weet de oplossing?



Bericht door Marianjacques »

Kan ook zijn dat je het chippie in de sleutel een slag moet draaien.
Ze zenden/stralen, de ene kant meer uit dan de andere.
Plaats reactie