Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Wilco911
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 19 feb 2020, 23:20

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Wilco911 »

Even voorstellen.

Ik ben Wilco, en sinds kort in bezit van een camper.

We hebben er voor gekozen om op zoek te gaan naar een camper omdat we met onze kinderen (1 en 4) wat van Europa willen gaan zien.
Het leek ons ook wat praktischer dan weer met het vliegtuig naar een vakantiebestemming te gaan en ons rot slepen met alle koffers en buggy.
Mijn vrouw heeft alle schoolvakanties en het leek ons dan ook wel leuk om iedere vakantie even weg te gaan, en soms gewoon een weekendje.
Die vrijheid, die jullie ongetwijfeld zullen herkennen, sprak ons ook zeker aan.

Na lang zoeken, en vele bezichtigingen waarbij we soms snel rechtsomkeert hebben gemaakt hebben we een voor ons geschikte camper gevonden.

De eisen waren, alkoof, stabelbed voor de kids, en toch compact.
Een makkelijke keuze zou je zeggen maar na een aantal campers gezien te hebben viel dat nog niet mee.
Veel campers gezien met zachte vloeren, hagelschade, (slecht) gerepareerde alkoven, afgeleefde interieurs, en een hoop ex-verhuur spul.
Kijk, ik ben niet in de veronderstelling dat een camper niet gepersonaliseerd moet worden, of dat er altijd iets af te werken valt, maar de basis moet goed zijn.

Uiteindelijk hebben we er 1 gevonden die in de basis goed was en die ik nu lekker aan het afmaken ben. Gewoon even de puntjes op de i zetten....

Het is een MC Louis Lagan 212 geworden (Fiat Ducato) uit 2007.
Compact met 6.05mtr lengte en voldoet aan de eisen.

Nu ben ik bezig om de vloer van de douchecabine op te knappen want die had wat haarscheuren, en een nieuwe achteruitrijcamera monteren, welke straks ook permanent aan kan tijdens het rijden, want het zicht naar achter is door het niet-centrische raam gewoon niet fantastisch.
De nieuwe vloer ligt inmiddels deels in de douchecabine en wordt binnenkort voorzien van teak houten afwerklaag zoals bij jachten. Het word geen echt hout maar een lookalike om gewicht te besparen.

Als het naar mijn zin is zal ik er nog wel een foto van plaatsen, en anders gaat het er weer uit.

Verder zal ik regelmatig op het forum aanwezig zijn want onze camperervaring is null.

Groet, Wilco
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom Wilco, en veel succes met het zetten van de puntjes op de i. Er is hier zat informatie te vinden en het is een levendig forum.
We zijn trouwens gek op foto's dus kom maar op :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Bart1976
Berichten: 1
Lid geworden op: do 27 feb 2020, 18:12

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Bart1976 »

Beste campervrienden ,
Graag wens ik me/ons even voor te stellen ;
na lang twijfelen hebben we eindelijk de knoop doorgehakt en een eigen camper aangeschaft - we verwachten hem eerstdaags ...
Onze keuze is gevallen op een Adria Coral XL Axess 670SL - Citroën 165 heavy (4t) modeljaar 2020 - deze lijkt ons de beste prijs/kwaliteit keuze voor ons gezin met 3 kinderen van 12 , 9 en 4 . Het werd dus toch een alkoof model , een eigen plekje voor de kinderen leek ons toch aangewezen - een hefbed is toch niet hetzelfde . Langsbedden gekozen daar ik zelf 192cm meet en het wat krap aanvoelde in de breedte te slapen . Onze kleinste van bijna 5 kan eventueel nog tussen ons in slapen maar kan/zal uiteindelijk in het salon terecht komen ;-) Een fietsdrager voor 4 achteraan , dakdrager met ladder en registratie op 4t maakt dat we wat geruster op weg kunnen m.b.t. gewicht . Hiervoor diende ik wel rijbewijs C te halen - een hele beproeving om aan alle vereisten te voldoen (theorie - medische keuring enz) . Het is onze bedoeling zowel grote reizen als korte tripjes te maken doorheen het hele jaar- onze eerste trip staat gepland naar Oostenrijk - Kleinwalsertahl (eerste week paasvakantie) om te gaan skiën - camping geboekt voor 5 nachten.

Intussen zijn we onze inboedel bijeen aan het zoeken en hopen dat we maar niets essentieels te vergeten ... Omdat we dus ook richting sneeuw gaan heb ik er elektrische vloerverwarming bijgenomen - geen airco maar ventilator (ook blackPanel 100W + MPPT laadregelaar)- kwestie van de prijs en gewicht wat te drukken . We zullen ook eerder noord - oost en westen trekken i.p.v. het diepe zuiden . Nu de camper 1 dezer dagen effectief klaar zal zijn heb ik wel een stappenplan indachtig - tips/bemerkingen hieromtrent zijn meer dan welkom !

- verzekering bij DVV (zelfde voorwaarden als Ruwelka) - lid maken bij Pasar = kortingen op mijn polissen aldaar
- banden meteen gaan inruilen bij dichtstbijzijnde bandencentrale = inwisselen voor 4 seizoensbanden
- pechbijstand zoeken voor +3,5t camper is niet evident - vraag gesteld bij Total of het op het geregistreerde gewicht geldt of op het effectief beladen gewicht (dit zou de goedkoopste oplossing kunnen zijn / gratis dekking bij tanken aldaar)
- isolatiescherm / verduistering cabine : geen 'fragiele' kartonnen verduistering besteld - onze jongste indachtig ... - tips ? (condens/warmte/koude)
- momenteel is het de bedoeling GPS via GSM (Waze) weer te geven op Pioneer DubbelDin AppleCarPlay - enige ongerustheid betreffende afmetingen/gewicht - camper GPS +3,5t nodig ?
- electrische huishoudtoestellen nog geen definitieve keuze gemaakt - wat vinden jullie belangrijk/onmisbaar ?
- verrassende aandachtspunten/beperkingen/tips bij campers +3,5t ?

Van zodra hij voor de deur staat post ik jullie een foto

in spanning verkerend groet ik u ,
Bart, Elke en kinderen
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Janpinz »

Welkom en veel reisplezier!
Je stelt nogal wat vragen, en bijna iedere vraag heeft wel een apart topic hierover. Beter daar per onderwerp zoeken en event. vragen .
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Precies. Welkom Bart. In het voorsteltopic stel je je voor. De vragen zijn voor elders.
Afbeelding
dick10
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 04 mar 2020, 13:37

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door dick10 »

Hallo Kamperliefhebbers,

Na 13 jaar op een motorboot gewoond te hebben, gaan we nu een camper kopen, die is waarschijnlijk eind april klaar.
We kijken er erg naar uit om leuke reizen te gaan maken, België, Frankrijk en Spanje.
Ik vind het heel leuk om jullie verhalen te lezen, daarmee kunnen we ook onze kennis mee op doen.

Groetjes Dick
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 51
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 13:38

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Ar-noob »

Na decennialang door Europa hebben gefietst is de tijd gekomen dat dit niet langer comfortabel is als we wekenlang willen rondzwerven. Daarom hebben we een omgebouwde VW-bus aangeschaft. De fietsen gaan achterop, al zijn we er nog niet achter of we meer of minder bergruimte hebben gekregen. De eerste kortere trips zijn goed bevallen, al ben ik bang dat ik de kleine, stille paadjes waar onze bepakte fietsen net op pasten wel ga missen (maar ik zie de voordelen ook wel hoor).
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Welkom.

Je hebt er gewoon een heel flexibele B&B bij. De smalle paadjes kun je nog steeds doen!
Lien en familie
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 06 mar 2020, 14:19

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Lien en familie »

hoi formummers.
Wij gaan al 11 jaar kamperen met de tent (klein, groot, poly katoen...) en hebben al een keer een buscamper gehuurd (in 2017)
Na gezinsuitbreiding (in 2018 en in 2020) hopen we binnen een jaar of 2 een camper aan te schaffen om dan samen met onze twee kleuters een half jaar te gaan rondreizen in Zuid Oost Europa (Kroatië, polen, georgië, montenegro...)

Nu zitten we in de orientatiefase. welke camper zou voldoen? Waar willen we precies heen? waar kunnen we ons aan verwachten...
groetjes,
Lien
DonMario
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 09 feb 2020, 13:21

Re: Nieuw hier? Mario



Bericht door DonMario »

Hoi allen,

Wilma en Mario,

Net een Ducato buscamper gekocht.
En nieuwschierig aan het rondkijken op het forum.

Heb gelijk al een vraag, hoe kan ik er achter komen of onze camper geschikt is om een cruisecontrol origineel in te pluggen.
want wil het graag mooi en makkelijk houden.
Fiat is van 2010 dus denk redelijk voorbereid .

Groetjes
Luctor et Emergo
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door PaulBng »

Vragen over zoiets graag in een apart topic in de rubriek Techniek, want hier krijg je geen antwoord

Welkom overigens!
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom.
PaulRush, Wilco, Bart1976 Bart, Elke en kinderen, dick10, Ar-noob, Lien en familie, Wilma en Mario.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
Jantje78
Berichten: 1
Lid geworden op: do 02 jul 2015, 17:05

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jantje78 »

Hallo allen,

Ik ben al een paar jaar lid van het forum en heb er al heel wat informatie afgehaald. Nu is het denk ik de hoogste tijd om me voor te stellenAfbeelding.

Wij, Jan en Jenita en 2 beagles, hebben een Wilk camper op ducato 290 basis. Deze hebben we in 2015 helemaal naar onze wensen opgeknapt en hebben daar een paar lange reizen mee gemaakt.

Nu zijn we toe aan meer vermogen en koppel en ik volg dus het ombouw topic op de voet. Sterker nog, ik heb al een donorbus gekocht om dezelfde ombouw te realiserenAfbeelding

Misschien dat ik hier de nodige info kan achterlaten waar andere mensen wat mee kunnen.

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor alle informatie die ik hier de afgelopen jaren al vanaf gehaald heb.

Met vriendelijke groet,

Jan
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
Jay
Berichten: 59
Lid geworden op: di 03 mar 2020, 20:30
Locatie: Overijssel

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jay »

Hallo allemaal

Aangezien ik al ontzettend veel info van dit forum heb gehaald en er nog steeds wel veel vragen zijn dacht ik dat het tijd werd me eens aan te melden

Ik ben jay en samen met mijn vriendin hebben we 2 kinderen.

op moment zijn we druk bezig met het opknappen van onze camper een fiat ducato 280.
Het betreft een 2.4d

Schilderen binnen en buiten
Wat is er gedaan of wordt nog gedaan!
Dakluiken vernieuwen
Dak in rubbercoting
Zonnepanelen omvormer en stroom opnieuw aansluiten
Keukenblok vernieuwen
2.5TD motor inbouwen
Grotere wielen
En nog zien dat ik het laadvermogen omhoog krijg.
Hoe ik hier fotos moet plaatsen zou ik absoluut niet weten anders had ik die even gepost

Nu heb ik nog best wat vragen waarvan ik de antwoorden helaas via de zoekfunctie niet kan vinden.

1 waar staat een uitleg over de ombouw naar een 2.5td ivm stroom aansluiting voorgloeien en lichtfilterhuis aansluiting enz.

2. Waar vind ik toch het merk van de opbouw?? Kan geen stickers type plaatjes of iets vinden.
Alleen op de achterbumper staat burstner maar daar kunnen ze op dit chassis nummer niets vinden (miss andere bumper aan geschroefd na de schade)

Mocht ik toch niet goed gezocht hebben mag je rustig een pb doen met een link.

Verder zullen in de toekomst wel meer vragen komen maar die zal ik dan op de juiste plaats vermelden!!
Alvast bedankt allemaal!!

Groeten Jay
Laatst gewijzigd door Jay op wo 15 jul 2020, 9:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie