Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
rondepon
Berichten: 48
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 20:27
Locatie: oosterhout

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rondepon »

kopervet gebruiken ...is tot 1350 graden te gebruiken en ik geloof niet dat een oventje zo heet wordt ;;-)
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Tweede stoelzitting verwijderd en ondanks dat beide zittingen er nog goed uitzien besloten om nieuwe schuimdelen te kopen nu we toch bezig zijn. Zal straks niet alleen mooier, maar ook nóg comfortabeler zitten als het goed is :D

Ook niet aan, maar voor de camper gedaan: afspraak gemaakt voor nieuwe taxatie. Ben benieuwd!

O ja, ook voor de camper, de 5kg stalen gasfles laten vullen op een ander adres hier in de buurt. Betaalde voor die vulling nagenoeg net zoveel als voor de 11kg vulling op het adres waar ik al bijna 5 jaar naartoe ga :crazy:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door pepon »

appellover schreef:
zo 01 mar 2020, 17:03
Houtlijm heb ik ook eerst gebruikt ,maar hechting viel tegen op dat kunststof,het is geen hout .Op hout,hechthout en mdf gebruik ik altijd houtlijm,is ook veel goedkoper en sneller droog.



Met vriendelijke groet
Ron


Zag laatst iemand die wat fijn houtstof van schuurpapier door de houtlijm mengde voor dit soort reparaties.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door appellover »

Dat gaat prima als er gerepareerd moet worden ipv bv kneedbaar hout want dat valt er weer uit na enige tijd.
Maar het probleem met dat kunststof op hout zijn de randen bij de kopse kanten ,ze zijn meestal niet afgerond dus altijd een naad.
Leg zo’n plankje maar eens nacht in het water ,direkt verdikking die je nooit meer wegkrijgt .
Mooiste zou zijn al die deurtjes en luiken van Trespa ,helaas te zwaar en te duur .
Dus ik gebruik tranparante 2 komponenten epoxy ,hecht heel goed en waterdicht ,je ziet wel klein randje in begin want het is glanzend maar na tijdje zijdeglans .
Komt doordat ik werkzaam was bij verffabriek en de testplankjes op dak werden ook de kopse kanten met houtlijm en deel met epoxy behandeld ,was duidelijk in voordeel van de epoxy.
Wat ook opvallend was waren plankjes vuren die aan nylon koordje hingen zonder enige behandeling jaren goed bleven wel grijs maar niet rot,maar heb je niet veel aan als stuk hout los hangt,zit altijd ergens aansluiting en daar begint de ellende ,vooral in de hoeken bij liggende delen en opgesloten hout .
DROOG HOUT ROT NOOIT.


Gr.
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Afstandsbediening (3-standen schakelaar) voor de Victron gemaakt. Sinds de vervanging van de oude accu's naar een nieuwe grote kon ik daar niet normaal meer bij. Nu hoeft de bank niet meer open.

3 zwevende zekeringen vervangen door één vastgezet blokje.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door seth_space »

appellover schreef:
di 03 mar 2020, 14:08
DROOG HOUT ROT NOOIT.
Gr.
Ron
Als je ziet wat huiszwam of "droogrot" kan aanrchten dan kun je die capslock beter uitzetten.
Weliswaar begint de infectie in/met een vochtige omgeving maar daarna kan de huiszwam zich op droog hout zelf in leven houden en de zaak volkomen verteren. Rampzalige gevolgen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door appellover »

Seth,begint altijd met vocht ,echt droog hout ( rv <9%) in droge omgeving gaat honderden jaren mee.


Gr.
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door seth_space »

Niet helemaal. Huiszwam kan zich verplaatsen door een stukje aangetast hout naar volledig droog hout. (zelfs via andere tussenstoffen) Huiszwam zorgt voor de eigen voeding door vocht te ontrekken aan oa de lucht.
Dus nee, zelfs volledig droog hout kan besmet worden met huiszwam. Ik snap wel waar je op doelt, maar ik heb hier thuis zelf een vloer moeten vervangen die kurkdroog verpulverde onder je handen. Nooit vochtig geweest, wel bij de buren een probleem jaren daarvoor. Doorgegeven via draden door metselwerk.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Vandaag de fiets en de aanhanger weer in de alkoof gepakt met de bedoeling om morgen te vertrekken. Maar aangezien er twee "campers" achter mij hebben geparkeerd met kwaadaardige honden en eigenaren, ben ik maar gelijk vertrokken. De achterburen kun je op bepaalde punten in Albir vinden bij de ingangen van de Aldi en/of Lidl. Een camper heeft een Roemeens kenteken en de ander is een gewone bakwagen met een Italiaans kenteken, waar mevrouw met haar hond in woont als ze niet voor een winkel zit. De politie heeft haar, afgelopen donderdag, meegenomen naar het bureau nadat ze de boel aan het terroriseren was. Helaas was ze een dag later al weer terug en de sfeer is om te snijden.

Maar het campertje is in goede staat. na 4,5 maand stilstaan was ik even bang dat de koppeling vast zou zitten. Ik had maar 10 meter uitloop om dit eventueel los te trekken omdat de zigeuners mij geblokkeerd hadden. Maar nee, de motor sloeg al aan voordat het sleuteltje was omgedraaid, dus prima in orde. Gelukkig waren beide bedelaars aan het "werk" en had ik even tijd om mijn camper tussen de bomen door naar de vrije straat te loodsen.

Nu staan we in Piles. Het is hier helemaal leeg. Nog nooit meegemaakt, maar het stormt hier wel flink. Morgen even de ruitensproeier repareren en het controle lampje van mijn knipperlicht. We blijven hier maar een paar daagjes omdat Hockey hier een heel mooi hondenveld heeft met hekken rondom.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Janpinz »

Was dat op Cap- Blanch?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Nee hoor, gewoon op straat.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Als hout niet geventileerd wordt gaat het naar de klote. Hout waar lucht bij komt maar je niet ventileer ook.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door appellover »

Er zijn veel omstandigheden waarbij het fout gaat met hout,zoals het hoofdstuk waar Seth op doelt ,termieten,schimmel,houtwurm,paalworm,bruinrot ,enz.
In de camper heb ik dat nog niet gehoord maar ........wie weet.
Zorg in de camper dat het hout en houtachtige droog blijft.



Met vriendelijke groet
Ron
Laatst gewijzigd door appellover op wo 04 mar 2020, 8:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bupozaanstad »

Gister bij vrienden in het garagebedrijf de remschijven die ik enige tijd geleden bij PD0CDD op had gehaald geplaatst dus de wagen is weer voorzien van nieuwe schijven en blokken. We kwamen er ook achter dat de buitenste ashoes aan de rechterzijde een klein scheurtje had, als dan de auto toch op de brug staat deze ook maar gelijk vervangen dus dat is ook weer in orde. Verder nog even de olie er uit laten lopen en filter vervangen en afgevuld met Valvoline 10W40 van de Action.

Hij kan er weer even tegen.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Plaats reactie