Omvormer uit China?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
FredVerhees
Berichten: 15
Lid geworden op: do 13 feb 2020, 22:02

Omvormer uit China?



Bericht door FredVerhees »

Bij de opbouw van een Ducato heb ik een inverter nodig. Als ik er hier een Nederland een koop dan kost een Xenteq met 600Watt. De prijs is 175 euro.
Als ik er een bestel via Alieexpress heb ik een inverter met veel meer vermogen voor veel minder geld.
Zeker de inverter van 6000Watt voor 43 euro lijkt me interessant.
Waarom zou ik, om puur technische overwegingen, geen inverter kopen bij Alieexpress?
Xenteq
https://www.bol.com/nl/p/xenteq-purepow ... 121247573/

Een van 10.000 Watt
https://nl.aliexpress.com/item/40003109 ... 3Qh4r&mp=1

10000Watt 4USB DC 12V to AC 220V Portable Car Power Inverter Charger Converter Adapter DC 12 to AC 220-240V Modified Sine Wave
€ 94,50
Verzending: € 7,87via AliExpress Standard Shipping

Een van 6.000 Watt
https://nl.aliexpress.com/item/40006365 ... 3Qh4r&mp=1
DC12V to 220V 6000W Peak EU socket Home/outing LED Display Modified sine wave with 4.8 A 4 USB 3 AC Sockets Car Adapter Inverter
€ 43,09
€ 53,19-19%
Verzending: € 1,95via AliExpress Standard Shipping
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Inverter uit China



Bericht door Premiumliner »

Appels en peren!
Die van bol.com is een zuivere sinus omvormer en die uit China een gemodificeerde.
60000 - 10000 watt is 10 kiloWatt . Misschien als zeer kortstondig piekvermogen maar lijkt mij stug. Helemaal als ik dat iele aansluitkabeltje voor de accu zie. 10,000 W: 12,5V = 800 Ampère! Dat is nog meer dan de startstroom van een flinke dieselmotor.
Bij kopen in china moet je trouwens rekening houden met (mogelijke) invoerheffing indien de douane je pakketje er uit haalt.
Laatst gewijzigd door Premiumliner op wo 26 feb 2020, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Inverter uit China



Bericht door Marco Polo »

Appel met 2 peertjes!?
De eerste is een zuivere sinus.
De andere 2 zijn gemodificeerde sinus omvormer.
Daar werkt niet alle apparatuur op om het even simpel te zeggen.

Edit: premium was me net voor ;-)
DJSmiley
Berichten: 4038
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Inverter uit China



Bericht door DJSmiley »

1. Bouwkwaliteit
Chinese spullen varieeren heel erg in kwaliteit. Zonder goede electronicakennis zou ik niet zomaar blind zo'n ding kopen. Je wilt niet dat ie affikt.

2. Vermogen
Je hebt het vermogen wat ie kan leveren en Chinese vermogens. Die laatste moet je altijd met een enorme korrel zout nemen. 95% van de dingen kunnen hun continuevermogen bij lange niet aan, worden te warm enz. Als je geluk hebt schakelt ie uit wegens oververhitting, maar die beveiliging kan ook in de vorm van 'er komt rook uit en als ie fikt schakelt ie ook wel een keertje uit'

3. Geluid
Zo'n Chinees heeft vaak een fan. Maar veel minder vaak geregeld, dus als die fan al draait, dan is het ook meteen een herriemaker

4. Appels en peren:
Die Xenteq is een degelijk ding met een pure sinus. Die Chinees geeft een 'modified sine wave'. Afhankelijk van je doel is dat niet perse een probleem, maar een pure sinus is veruit superieur aan een blokgolf-achtig ding. Voor gevoelige electronica kan dat een wereld van verschil maken

5. Levertijd, garantie en invoerrechten
Xenteq: Leverbaar, garantie en prijs is prijs
Zo'n China ding: Levertijd anywhere tussen 2 weken en nooit (even heel ruw genoemd). Garantie is eigenlijk 0, want het is niet rendabel om m te retourneren. Alleen bij een doa (defect exemplaar wat je ontvangt) is er soms nog wel wat te regelen via AliExpress oid, maar ook dat is een gedoe.
En omdat ze >22 euro zijn heb je kans op invoerrechten en BTW (Wat in de praktijk wel meevalt, maar als ie eruit gepikt wordt al snel 15-20 eur administratiekosten)

Ik heb (bewust) gekozen voor een omvormer 'uit NL'. Naja, volgens de NL standaarden van kwaliteitseisen. In mijn geval heb ik een Xenteq 1500W voor 100 eur op Markplaats gehaald.




Edit: Pfff iedereen is snel hier! zit nog mn verhaal te tikken en al een paar mensen me voor :)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
pwhooftman
Berichten: 1825
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Inverter uit China



Bericht door pwhooftman »

Haha, altijd lachen met die chinezen, 6000 of zelf 10000 watt claimen en dan zo'n aanstekersnoertje meeleveren.

6000 watt bij 12 volt is 500 ampere, twee keer zoveel als je startmotor. Terwijl je sigarettenaansteker is afgezekerd op ongeveer 15A, dus bij meer dan 180 watt klapt de zekering er al uit.
FredVerhees
Berichten: 15
Lid geworden op: do 13 feb 2020, 22:02

Re: Inverter uit China



Bericht door FredVerhees »

En deze? Voor 51 euro
Zuivere Sinus Omvormer Dc 12 V 24 V Naar Ac 220 V 50Hz 600W 1600W 1200W 2200W 3000W Omvormer Booster Voor Auto Omvormer Diy

https://nl.aliexpress.com/item/40003287 ... hweb201603_
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Inverter uit China?



Bericht door Bob Diesel »

Fred
als je niet excact weet wat je bestellenn wilt
maar wel goed spul info en garantie wilt
dan bestel je gewoon goed merk spul hier in NL
iets duurder , wel goed
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op wo 26 feb 2020, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Inverter uit China?



Bericht door Atoz »

Absoluut kopen!
Hoe groter het beloofde vermogen, hoe beter!

Maar als je ook maar iets van techniek kent, dan doe je het niet.
Hoe goedkoop ze ook zijn.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Inverter uit China?



Bericht door seth_space »

Zoek even op Edecoa. Kan geleverd worden vanuit duitsland met eu garantie en chinese prijzen.
Even zoeken dus..
zowel via ebay als aliexpress (germany shipping) leverbaar.
Veel mensen hebben daar prima ervaringen mee.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Omvormer uit China?



Bericht door henk en lila »

@Fred: je laatste link gaat naar een US model en zo te zien passen je stekkers dan niet zo goed.
Hoe zwaar/groot is je huishoudaccu eigenlijk?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Omvormer uit China?



Bericht door jansloos »

Kijk eens op YouTube.
Er staat 100x uitgelegd hoe en wat.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Omvormer uit China?



Bericht door blizard »

Deze aanbieder heeft goed spul
https://www.ebay.de/sch/solartronics09/ ... 7675.l2562
Hij doet ook veilingen, ik heb ooit een voor de helft van de prijs gescoord, maar rond deze tijd zoekt iedereen ernaar..
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Omvormer uit China?



Bericht door dedruivenplukker »

Ik heb deze Chinees anderhalf jaar terug besteld via Ebay.de.


omvormer.jpg
omvormer.jpg (33.39 KiB) 1389 keer bekeken

Geen douane gezeur en snel geleverd.
Het ding bevalt prima, alleen is het eigen verbruik hoger dan veel duurdere omvormers. Maar met een zonnepaneel maakt dat voor mij niet veel uit.
En voor het prijsverschil kan je een flink paneel kopen.
Een keer per geluk verkeerd om aangesloten waardoor de zekeringen in het ding sprongen.
Bij de levering zaten reserve zekeringen en die gebruikt.
De accu bescherming is ook erg laag, dus daar moet je wel op letten, net als voldoende dikke kabels gebruiken.
Zelf he ik Anderson stekkers gekocht om hem makkelijk af te kunnen koppelen.

Je moet je nog maar even inlezen 10.000 Watt is wel over the top. Tenzij je een flinke rij accu's hebt staan.
Ook kloppen zoals al geschreven de opgegeven waardes vaak niet. Meten is weten in dit geval.
De sinus heb ik niet nagekeken, maar hij doet wat die moet doen.

Hier voor ruim 10 jaar een 300W goedkoop apparaat gebruikt met gemodificeerde sinus dat ook goed functioneerde, alleen op het eind ging de fan kapot.

Succes.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Omvormer uit China?



Bericht door blizard »

Nog een link naar de eigen site van die duitser
https://www.solartronics.de/en/spannung ... r-12v/?p=1
Ze maken de omvormers in eigen beheer, en de printjes zullen ze wel uit China laten komen.
Andere optie: https://www.eco-worthy.com/collections/ ... d-inverter
Levering uit DE, ik heb er ooit een kofferpaneel besteld
Plaats reactie