Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: do 30 jan 2020, 15:41
- Locatie: Swifterbant
Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
Hallo Forum genoten,
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een camper uit 1986 met een kapotte motor.
Nu heb ik een motor met cabine gekocht hier zit de 2.5 tdi in van een boxer 2 uit 1999
Ik kom nu in de knel met de uitlaat... Van de boxer loopt de flens na de turbo horizontaal en moet dus iets naar beneden zodat ik net langs het frame kan. Ik heb er een van een peugeot 605 2.5 td opgehad maar die kwam weer tegen de carterpan aan.
Er zit een kkk turbo op met het nummer 53169706723.
Wie heeft er een oplossing?
- Bijlagen
-
- Aanzicht flens turbo
- 1A694BE7-682F-4D01-BC73-3D9733864F27.jpeg (228.5 KiB) 903 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Hobbymarwei op di 25 feb 2020, 7:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze Fiat ducato hobby uit 1986 is een echte hobby...
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: do 30 jan 2020, 15:41
- Locatie: Swifterbant
Re: Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
Hier in het dorp zit ook een bedrijf.
Die had het over 1000€ het gaat mij alleen om het stuk achter de turbo. Zie foto (De bocht /flens) ik heb geen idee hoe dit precies heet weet ik niet. De uitlaat heb ik al en desnoods las ik die passend.
Die had het over 1000€ het gaat mij alleen om het stuk achter de turbo. Zie foto (De bocht /flens) ik heb geen idee hoe dit precies heet weet ik niet. De uitlaat heb ik al en desnoods las ik die passend.
- Bijlagen
-
- 4D547AEB-AC54-4454-B710-47768034A0FD.jpeg (181.12 KiB) 716 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Hobbymarwei op di 25 feb 2020, 13:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Onze Fiat ducato hobby uit 1986 is een echte hobby...
- Peter LMC
- Berichten: 10098
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
En wat is dat voor een ding
Wat bedoel je daarmee
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: do 30 jan 2020, 15:41
- Locatie: Swifterbant
Re: Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
Sorry Peter,
Niet goed gelezen voordat ik hem geplaatst had
Niet goed gelezen voordat ik hem geplaatst had
Onze Fiat ducato hobby uit 1986 is een echte hobby...
Re: Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
tja ,kan gebeuren , maar wat is er nu bedoeld met "nichtje"
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- neanderthaler
- Berichten: 405
- Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
- Locatie: noorholland ongeveer
Re: Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
Hobbymarwei
ik probeer even mee te denken hoeveel ruimte heb je achter de flens van de turbo naar ik zag de foto's das niet veel in de cm
idee maak een contra flens die erop gebouwd kan worden met een uitlaat bocht schuin naar beneden desnoods iets uit de de balk halen
en daar een kommetje ( uitholling ) op nieuw inlassen voor de sterkte en voor ruimte van de gemodificeerde bocht
foto even als voorbeeld als naar jouw flens beetje hier en daar smoeselsen
ik probeer even mee te denken hoeveel ruimte heb je achter de flens van de turbo naar ik zag de foto's das niet veel in de cm
idee maak een contra flens die erop gebouwd kan worden met een uitlaat bocht schuin naar beneden desnoods iets uit de de balk halen
en daar een kommetje ( uitholling ) op nieuw inlassen voor de sterkte en voor ruimte van de gemodificeerde bocht
foto even als voorbeeld als naar jouw flens beetje hier en daar smoeselsen
- Bijlagen
-
- DSCN1544.jpg (157.34 KiB) 633 keer bekeken
-
- 50581030-0A9F-465A-A9DB-B161239BFC5D.jpg (110.89 KiB) 633 keer bekeken
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: do 30 jan 2020, 15:41
- Locatie: Swifterbant
Re: Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
Hoi, top!!
Bedankt voor het meedenken!
Ik heb helaas nog geen 8 cm tot de balk.
Ik moet ongeveer n 14 cm naar beneden.
Kan ik ook n stuk tussen het spruitstuk en turbo lassen?
Als bv daar al n 6-7 cm kan zetten (zie foto)en tussen de motorsteunen 2 cm en dan nog n stukje uit de balk. Dan ben ik er wel.
Bedankt voor het meedenken!
Ik heb helaas nog geen 8 cm tot de balk.
Ik moet ongeveer n 14 cm naar beneden.
Kan ik ook n stuk tussen het spruitstuk en turbo lassen?
Als bv daar al n 6-7 cm kan zetten (zie foto)en tussen de motorsteunen 2 cm en dan nog n stukje uit de balk. Dan ben ik er wel.
- Bijlagen
-
- BCCB8E0D-3B52-4BC8-BF75-B113DD0D875F.jpeg (223.24 KiB) 611 keer bekeken
Onze Fiat ducato hobby uit 1986 is een echte hobby...
- neanderthaler
- Berichten: 405
- Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
- Locatie: noorholland ongeveer
Re: Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
Kan ik ook n stuk tussen het spruitstuk en turbo lassen? dat weet ik niet
gietijzer schijnt zeer lastig te lassen zijn met temperen of zoiets en toevoeging las materialen .
en 8 cm is wel weinig hou rekening kantelen van de motor met optrekken en gas loslaten .
alleen de pijp schat ik al op 55 mm doorsnede dan nog je hitte schild uitlaat en turbo dat ding word op die plek bloed heet je zult dus ruimte moeten maken her en der
of bedoel datje tussen het spruitstuk en turbo een verlenging maakt van staal met een dubbele flens zodat je naar beneden komt dat zou mooi wezen
gietijzer schijnt zeer lastig te lassen zijn met temperen of zoiets en toevoeging las materialen .
en 8 cm is wel weinig hou rekening kantelen van de motor met optrekken en gas loslaten .
alleen de pijp schat ik al op 55 mm doorsnede dan nog je hitte schild uitlaat en turbo dat ding word op die plek bloed heet je zult dus ruimte moeten maken her en der
of bedoel datje tussen het spruitstuk en turbo een verlenging maakt van staal met een dubbele flens zodat je naar beneden komt dat zou mooi wezen
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: do 30 jan 2020, 15:41
- Locatie: Swifterbant
Re: Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
Klopt id. Echt n stuk ertussen maken.
Alleen kom ik dan weg met de intercooler en inlaat slang.
Ik ga vrijdagmiddag nog even bij iemand kijken.
Die heeft het over n turbo van een 2.8 die zou dan wel passen. Ik ben echt benieuwd...
Ben erg blij dat er een forum is en je zo je vraagstukken kun opzoeken of vragen!! Toppie
Alleen kom ik dan weg met de intercooler en inlaat slang.
Ik ga vrijdagmiddag nog even bij iemand kijken.
Die heeft het over n turbo van een 2.8 die zou dan wel passen. Ik ben echt benieuwd...
Ben erg blij dat er een forum is en je zo je vraagstukken kun opzoeken of vragen!! Toppie
Onze Fiat ducato hobby uit 1986 is een echte hobby...
- neanderthaler
- Berichten: 405
- Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
- Locatie: noorholland ongeveer
Re: Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
Zoek en kijk ook eens voor fiat ducato 2.5 engine swap of iets soortgelijks en alle zoektermen intikken komt best is wat leuks uit ook via afbeeldingen
Dat had ik ook gedaan bij bij engine swap daar was ik mee geholpen succses
https://talbotoc.com/engine-exhaust-fue ... stems-f32/
https://talbotoc.com/search.php?keyword ... mit=Search
https://www.youtube.com/results?search_ ... ngine+swap
Dat had ik ook gedaan bij bij engine swap daar was ik mee geholpen succses
https://talbotoc.com/engine-exhaust-fue ... stems-f32/
https://talbotoc.com/search.php?keyword ... mit=Search
https://www.youtube.com/results?search_ ... ngine+swap
- dethleffsi6810
- Berichten: 248
- Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
- Locatie: brabant-valkenswaard
Re: Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
maar begrijp ik het goed dat je een ducato hebt ,en nu een peugeot boxer motor wil inbouwen.?.
Theo
Theo
Theo
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: do 30 jan 2020, 15:41
- Locatie: Swifterbant
Re: Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
Hoi Theo,
Dat klopt inderdaad.
Dat klopt inderdaad.
Onze Fiat ducato hobby uit 1986 is een echte hobby...
- Bas vd laar
- Berichten: 6228
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Hobby/Fiat Ducato 2.5D (1986) motorwissel naar 2.5TDi (1999)
Het lastige is dus dat die motoren omgedraaid zitten, bij een Fiat zit het uitlaatspruitstuk aan de achterzijde en bij een Peugeot aan de voorzijde.
Een Fiat motor was makkelijker geweest.
Je kunt ook een stuk van de balk wegslijpen en deze weer verstevigen met plaatstaal.
Een Fiat motor was makkelijker geweest.
Je kunt ook een stuk van de balk wegslijpen en deze weer verstevigen met plaatstaal.