Wat is beter: LPG of propaan?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door Marco Polo »

1992?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door Cee Pee »

appellover schreef:
do 20 feb 2020, 18:03
Het vreemde met autorijden vond ik dat richtingaanwijzers niet gebruikt worden ,moest met armen uit de ramen richting aangeven ,toeteren en zwaaien.
Doet me denken aan Curaçao daar was dat ook heel gewoon en remmen was arm op en neer.
Alleen werd het link als het regende want dan gingen de raampjes dicht. :mrgreen:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door appellover »

Klopt Marco ,1992 ,zij trouwden en wij waren dag later 25 jaar getrouwd.
Was een gigantische krater in de snelweg ,stond een hekje omheen ,verkeer reed er gewoon langs.
Ze woonden in Mondello aan strand ,badplaats van Palermo.




Gr.
Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hmm, even off topic, maar wel inhakend:

Eind jaren 70 gingen hier in Spanje ook wel de armen uit de ramen, naar links wijzend of over het dak naar rechts, kan ik mij herinneren.
Als ik lieg, dan in commissie, maar men vertelde mij destijds dat het te maken had met de zon en slecht zichtbare clignoteur.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door 309T16 »

Janpinz schreef:
do 20 feb 2020, 17:35
Oké, snap ik..maar de manier waarop er weer gereageerd werd.... :bang:
Ach ja. Proberen naast je neer te leggen. Gaat mij makkelijker af dan 10 jaar geleden :wink:

Over Italië. Heb er in 1991/1992 een klein jaar continu gewerkt. Vnl. in Rome. Pracht cultuur maar ook veel negatieve dingen ja.
Ons hotel, waarvan de ingang op een ochtend niet gebruikt kon worden. Dit omdat de glazen wanden doorzeefd waren met kogels. Waarschuwing dat er toch echt betaald moest worden aan de maffia.

Kan mij nog herinneren, dat er veel carabinieri met machinepistolen stonden op strategische punten. Ging een keer aan eentje de weg vragen in Rome. Was samen met Milanese collega's op stap. Die gingen op tilt hierover.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door appellover »

In Italië gooien ze geen vuurwerk naar de politie ,kans dat je dat niet overleefd, zo wel,wordt je voor lange tijd verwijderd.



Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door 309T16 »

Dat klinkt eigenlijk alleen maar positief :-B
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door Karelkaywa »

Wat is het toch een leuk en leerzaam forum :-B Stel ik als topicstarter de vraag "Wat is beter: LPG of propaan" krijg ik naast antwoorden waar ik wat aan heb een heleboel andere informatie. Bijvoorbeeld overzichten waar je propaan kan tanken, rekenvoorbeelden, wel of niet noodzakelijke keuringseisen, een verhandeling over het kraakproces van ruwe olie, afbeelding van een gedeeltelijk opgeblazen camper, de verschillen van calorische waarden van propaan en butaan, de smeltpunten van water en zout water, iets over fysische chemie, Italiaanse boetes van duizenden euro's, goede en slechte Italianen, het verschil tussen Italianen en Sicilianen, richting aangeven op Curaçao en nog veel meer.

En wat in mijn topic gebeurd zie ik in bijna alle topics gebeuren. Net als echte camperaars niet een rechte weg rijden maar bij iedere zijweg de bocht om en kijken waar we terecht komen. Op zich vindt ik dat vaak heel vermakelijk maar kan me voorstellen dat het voor topicstarters, vooral die nog niet zolang aan het forum deelnemen, frustrerend kan zijn.

Maar goed, ik heb antwoord op mijn vraag gekregen en mijn conclusie is dat ik in de zomer gewoon LPG blijf tanken en 's winters, als ik naar gebieden ga met kans op vorst, het zuiver propaan wordt. Momenteel reizen we door Noord Spanje op weg naar Portugal. Zuiver propaan in de tank maar nauwelijks vorst. Met LPG was ik er ook wel gekomen. Allen bedankt voor de reacties en ik blijf van dit forum genieten
:cheers:
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door PaulBng »

En dit is dan een afsluitende reactie waar, neem ik aan, velen met mij blij van worden!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door Cee Pee »

Heerlijk toch zo'n forum.👍
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door 309T16 »

Mooie reactie :thumbup:
Gebruikersavatar
kosozu
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 30 dec 2009, 17:38
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door kosozu »

Wat zijn er toch verschrikkelijk veel camperaars, die zich stierlijk vervelen en serieuze vragen in een topic volledig omzeep helpen.
Op deze wijze wordt ook dit forum niet meer series genomen.
Beheerders kunnen jullie hier wat aan doen door b.v. personen te waarschuwen of te blokkeren?
Voor mij een reden nauwelijks wat met dit forum te doen, wat jammer is.
Vriendelijke groet,
Koos Sohns


Live your Dream! Be a Columbus.
Zie mijn website met vele foto's en reisverslagen www.sohns.nu

Wij rijden in een Carthago Compactline I-138 (2015)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door Cee Pee »

Je mag lezen wat je wil en de rest sla je gewoon over.
Of zoals een lid in zijn onderschrift heeft staan " Het forum is als een lopend buffet, je pakt eruit wat je hebben wil".
Het forumgebruik bestaat niet alleen uit lezen😉, de berichten zullen wel door de leden geplaatst moeten worden anders is het heel snel gebeurd met het forum.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat is beter: LPG of propaan?



Bericht door veetee »

Ik vind die zijsprongetjes juist wel leuk, soms kom je dingen tegen die je anders niet gelezen zou hebben. En zoals gezegd, stoor je er niet aan, maar sla het over en lees en reageer op wat je wel leuk en of interessant vindt.
Plaats reactie