Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Een tot 130pk gechipte versie... goed advies!de Jonckheer schreef: ↑wo 12 feb 2020, 8:58En dus kun je met een gerust hart een 100 pk 2.2 kopen want die heeft geen problemen.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
De 2.2 multijet 100pk (enkel leverbaar in de ducato 2006-2011) zijn identiek dezelfde "probleem motors" en zijn ook gelijk de 120pk versie die in de peugeot/citroen zit en alsook in de ford transit types.een keertje de verstuivers eruit halen voor deze te testen en de koperen dichtingen te vernieuwen en vooral op tijd onderhoud krijg je er geen problemen mee.
De 110pk,130pk en 150 pk versie (enkel in de peugeot/citroen types) zijn na 2011 en euro 5 maar deze hebben dan weer last van slechte oliepompen en lagering problemen (ook alles met onderhoud te maken) enzovoorts...
De 110pk,130pk en 150 pk versie (enkel in de peugeot/citroen types) zijn na 2011 en euro 5 maar deze hebben dan weer last van slechte oliepompen en lagering problemen (ook alles met onderhoud te maken) enzovoorts...
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Het motor vermogen (in kw) af fabriek staat aangegeven, dat is leidend. Een gechipt ding zou ik sowieso nooit kopen maar dat is een andere discussie.Ruud-572 schreef: ↑wo 12 feb 2020, 12:15Een tot 130pk gechipte versie... goed advies!de Jonckheer schreef: ↑wo 12 feb 2020, 8:58En dus kun je met een gerust hart een 100 pk 2.2 kopen want die heeft geen problemen.
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Spreek je dan specifiek over de 100 pk motor? Ik had nieuwe verstuivers, goed een jaar verder ging mijn motor stuk... (130 pk)kareltje cola schreef: ↑wo 12 feb 2020, 15:32De 2.2 multijet 100pk (enkel leverbaar in de ducato 2006-2011) zijn identiek dezelfde "probleem motors" en zijn ook gelijk de 120pk versie die in de peugeot/citroen zit en alsook in de ford transit types.een keertje de verstuivers eruit halen voor deze te testen en de koperen dichtingen te vernieuwen en vooral op tijd onderhoud krijg je er geen problemen mee.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Jensma schreef: ↑ma 10 feb 2020, 20:57Dankjewel! Weer iets wijzer gewordende Jonckheer schreef: ↑ma 10 feb 2020, 20:32Al is het dezelfde motor dan nog is de 100 pk versie niet de probleem versie. Alleen vanaf de 130 pk versie hadden sommige motoren een probleem.
Het betreft de 100 pk versie, wel gechiptuned naar 130 pk.
Gaat het hier niet om advies aan TS?de Jonckheer schreef: ↑wo 12 feb 2020, 16:25Het motor vermogen (in kw) af fabriek staat aangegeven, dat is leidend. Een gechipt ding zou ik sowieso nooit kopen maar dat is een andere discussie.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Voor wat het waard is: Ruud is ervaringsdeskundig met de probleem motor 2,2 Tdci. Dat is natuurlijk heel erg vervelend voor hem, dat kan en zal niemand ontkennen.
Er zijn hier echter ook meer dan genoeg ervaringsdeskundigen met andere merken campers met eveneens een 2,2 motor uit dezelfde motorenfabriek, maar zonder ooit dezelfde problemen ervaren te hebben. Om dus alle Jumpers en Boxers en latere Fords met een vergelijkbare 2,2 liter motor met hetzelfde vooroordeel te benaderen is in mijn optiek niet terecht.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Er zijn hier echter ook meer dan genoeg ervaringsdeskundigen met andere merken campers met eveneens een 2,2 motor uit dezelfde motorenfabriek, maar zonder ooit dezelfde problemen ervaren te hebben. Om dus alle Jumpers en Boxers en latere Fords met een vergelijkbare 2,2 liter motor met hetzelfde vooroordeel te benaderen is in mijn optiek niet terecht.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
En wie zegt dat dan?
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
En toen was het stil... voor de verandering
Zelfde motoren uit dezelfde fabriek, maar in een ander fabrikaat voertuig. Ik heb er geen ervaring mee, en ik ken ook geen negatieve verhalen. Maar zullen die echt anders zijn, oftewel moet je het risico nemen?
Over latere motoren hoor ik niemand iets negatiefs roepen, dus dat lijkt mij onzin. Wellicht is er verwarring omdat ik (en veel mede gedupeerden) nooit meer een Ford zullen kopen, maar dat is toch iets wezenlijks anders. Mijn waarschuwing blijft beperkt tot de betreffende probleemmotoren!
Zelfde motoren uit dezelfde fabriek, maar in een ander fabrikaat voertuig. Ik heb er geen ervaring mee, en ik ken ook geen negatieve verhalen. Maar zullen die echt anders zijn, oftewel moet je het risico nemen?
Over latere motoren hoor ik niemand iets negatiefs roepen, dus dat lijkt mij onzin. Wellicht is er verwarring omdat ik (en veel mede gedupeerden) nooit meer een Ford zullen kopen, maar dat is toch iets wezenlijks anders. Mijn waarschuwing blijft beperkt tot de betreffende probleemmotoren!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Ok, om de stilte dan maar weer eens te doorbreken een nadenkertje:
1) Hoeveel Ford Puma 2.2Tdci motoren zijn er door Ford geproduceerd tussen in de periode van 6 januari 2006 tot 17 oktober 2010?
2) In welke merken bestel -en personen auto's zijn zij gemonteerd?
3) In welke typen bestel -en personen auto's zijn zij gemonteerd?
1) Hoeveel Ford Puma 2.2Tdci motoren zijn er door Ford geproduceerd tussen in de periode van 6 januari 2006 tot 17 oktober 2010?
2) In welke merken bestel -en personen auto's zijn zij gemonteerd?
3) In welke typen bestel -en personen auto's zijn zij gemonteerd?
Paul.
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Doe ik er nog een nadenkertje bij: klik.
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
was net zo lekker stil.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
De link van Luc had ik ook gevonden/gelezen. Dan gaat het niet meer over de bj. 2006-2010.
Wat vaak genoemd word o.a. door de NKC en hier op het forum. In dit topic komt travelscout ook met andere bj.
Heb geen Ford (zal er ook nooit komen)
Vind het een interessant onderwerp. Vervelend voor de gedupeerden. Valt ondanks alle moeite van een aantal forumleden niet mee om een helder beeld te krijgen. Zoals b.v. de bouwjaren.
Wat vaak genoemd word o.a. door de NKC en hier op het forum. In dit topic komt travelscout ook met andere bj.
Heb geen Ford (zal er ook nooit komen)
Vind het een interessant onderwerp. Vervelend voor de gedupeerden. Valt ondanks alle moeite van een aantal forumleden niet mee om een helder beeld te krijgen. Zoals b.v. de bouwjaren.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Is de 2.2 multi-jet motor dezelfde als de "beruchte" 2.2 TDCI van Ford?
Eh... hoezo nadenkertje? Je kunt dat toch gewoon opzoeken, als je daar behoefte aan hebt? Mij interesseert dit geheel niettravelscout schreef: ↑za 15 feb 2020, 15:22Ok, om de stilte dan maar weer eens te doorbreken een nadenkertje:
1) Hoeveel Ford Puma 2.2Tdci motoren zijn er door Ford geproduceerd tussen in de periode van 6 januari 2006 tot 17 oktober 2010?
2) In welke merken bestel -en personen auto's zijn zij gemonteerd?
3) In welke typen bestel -en personen auto's zijn zij gemonteerd?
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)