enorme boete uit Engeland

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

enorme boete uit Engeland



Bericht door Marco Polo »

TestCase schreef:
titoma schreef:Discussie zet me aan het denken, deze zomer wil ik met mijn vrouw voor t eerst met de camper weg. We willen naar Noorwegen.... zijn daar ook regeltjes zover jullie weten?
Ja, daar zijn ook regeltjes met tol bijv. Lees Noorwegen topic of plaats daar je vraag.
De firma die daar incasseert (EPC) is dezelfde die door Londen wordt ingeschakeld om de boetes te incasseren.
Alleen gaat het in het hoge noorden wel wat soepeler :-)
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Appiecamp »

Lonewolf schreef:
wo 29 jan 2020, 9:02
Ik heb mijn twijfels over deze boete.
Toch maar eens verder uitzoeken.
Zat er ook bewijs bij dat je daadwerkelijk daar hebt gereden?
Foto of zo?
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Maranopreis »

Bureau uit Zweden is raar en boete in exacte bedragen euro’s ook. Engelsen rekenen echt in ponden niet in euro’s. Uitzoeken.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door TestCase »

Niks raars, EPC is een bekend incassobureau. Wat nog wel uitgezocht kan worden is of er niet per ongeluk met een tarief voor commerciële voertuigen is gerekend.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
CeesJ
Berichten: 264
Lid geworden op: za 04 feb 2006, 21:31
Locatie: Vianen Ut

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door CeesJ »

Ik had me, een beetje uit balorigheid, in 2007 met m'n euro3 camper al aangemeld bij de LEZ London. Vorig jaar bij terugrijden vanuit Schotland, werd ik door de GPS de LEZ ingestuurd. Blijkbaar konden ze me nog terug vinden in de archieven, want ik heb niets gehoord van ze, geen boete!
Aanmelden via hun website helpt dus.
Grz. CeesJ.
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Marcel1962 »

Als je Londen wilt bezoeken ga je toch ook niet met je camper de stad in?
We hebben diverse hoofdsteden in Europa bezocht maar dit ging eigenlijk altijd per openbaar vervoer.
De camper stond dan ergens op een camping buiten de stad en hier krijg je dan ook het beste advies op welke manier een stad te bezoeken.
Openbaar vervoer kost een habbekrats en je hebt geen parkeerprobleem!
Groet Marcel, DK1NL.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8864
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door kampo »

Met een ouder voertuig nog meer...
Je moet je zorgen maken en je goed voorbereiden.
Overal en voor iedere reis.
Ook met een nieuw voertuig kan je maar beter niet naïef zijn.
Er plakken ondertussen 3 stikkers en een on board kastje op mijn vooruit
Groeten Kampo
titoma
Berichten: 44
Lid geworden op: di 12 nov 2019, 8:09

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door titoma »

TestCase schreef:
wo 29 jan 2020, 9:10
titoma schreef:Discussie zet me aan het denken, deze zomer wil ik met mijn vrouw voor t eerst met de camper weg. We willen naar Noorwegen.... zijn daar ook regeltjes zover jullie weten?

groetjes Michel
Ja, daar zijn ook regeltjes met tol bijv. Lees Noorwegen topic of plaats daar je vraag.

//Kees.
Ik ge meteen kijken.
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Lonewolf »

Ik heb bewust een camping buiten Londen gekozen om van het gedonder met emission zones af te zijn.

Hieronder even een reactie op een Trip Adviser forum.

Simply ignore, been there, done that, they cannot inforce it. Google their name and find the forums relating to it. After 3 or 4 ‘demands’ escalating the charges you’ll get an official looking Demand from a Deot recovery company......funnily enough the floor above these opportunist scam artists. Ignore that one and your home clear. Do NOT engage with them! Also when you google theres an article from around 2002 when the Sunday Guardian interviewed the then CEO. It’s simple scare mongering. Only the country that you committed an offence in can pursue you

Nu de boete per gewone brief (niet aangetekend) is verzonden raadde mijn advocaat me aan af te wachten.

Ik heb al eerder een akkefietje met EPC gehad. Daar wilden ze me een verhoging opleggen. Met een beroep op het feit dat zij slechts incasso doen en dat ze als zodanig helemaal geen recht hadden verhogingen op te leggen kwam ik eraf, want heb nooit meer iets gehoord.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door seth_space »

Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door jurgenc »

Ik zou toch oppassen om een boete of naheffing niet te betalen. Kan een nog veel duurdere grap worden. Een jaar of 10 - 15 geleden was er een Britse reportage op de (Belgische?) tv over boetes en incasso. Een auto werd door een deurwaarder aangeslagen voor een openstaande boete van meer dan 500 pond. Was oorspronkelijk een parkeerboete van enkele ponden.
Gelukkig is trip advisor een zeer betrouwbare website en zeker voor dit soort info -:( . Hou ons op de hoogte van je ervaring.
H20
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Bas vd laar »

Inderdaad niet betalen, niet bellen en niet mailen.
Uiteindelijk geven ze het op.
Het zijn oplichters.

Hieronder een hele berg reviews over de werkwijze.
Als je betaalt, sturen ze gewoon weer andere boetes, ze zijn niet bereikbaar en sturen alleen standaard mails.

Boetes kunnen ook worden geïnd door andere incassobureaus, zoals het EPC (European Parking Collection). Vaak gaat het niet om boetes wegens een verkeersovertreding, maar meestal om het niet betalen van parkeergeld of tol.
Inning van deze bedragen gaat niet via het CJIB maar via de rechtbank

Met andere woorden ( en dat had ik elders ook al gelezen ) zal dit Hongaarse bedrijf in Nederland een rechtszaak moeten starten om het bedrag te kunnen innen. En dat doen ze dus niet.

https://www.trustpilot.com/review/www.epcplc.com

https://forums.moneysavingexpert.com/sh ... 309&page=2
Laatst gewijzigd door Bas vd laar op ma 03 feb 2020, 22:13, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gitana
Berichten: 4232
Lid geworden op: za 14 okt 2006, 21:42
Locatie: het smalste deel van het zuiden

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door gitana »

Ik vraag me wel af, staat dat bijtijds aangegeven?
Ik bedoel, dat je nog een andere route kunt nemen, dus van die weg af, voordat je de zone in rijd?
Net zoiets als laatste uitrit voor de tol.
Ik mag aannemen van wel.
Maar ik kan me toch het verhaal herinneren, van iemand die het te laat zag.
Niet meer kon omkeren en dus een boete had gekregen.
Dacht dat het in Antwerpen was.
Je komt soms al ogen te kort bij die drukke steden.
Je zou net aan het inhalen zijn en ziet de waarschuwing niet.
Het autorijden word steeds ingewikkelder...... :crazy:
Eerst de route bestuderen dus.
Greetz ...Gitana. (Annie)
De VROUW die niet nieuwsgierig is, maar wel graag veel weet, dus veel vraagt.
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Dutch Traveler »

Op pagina 3 heeft forumlid Martin (0309B) al een heel nuttig antwoord gegeven, maar kennelijk leest niemand dat.

www.green-zones.eu/nl.html

Dat is een GRATIS app, daar kun je GRATIS jouw voertuig gegevens invullen, en dan kun je GRATIS simpel op jouw mobieltje kijken
waar je IN HEEL EUROPA wel en waar je IN HEEL EUROPA niet met de camper in de LEZ zones mag komen.

Nu ben je met een beetje pech 1300 euro kwijt. :crazy:
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Plaats reactie