glasvezelbehang plakken

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
oktober64
Berichten: 5
Lid geworden op: di 26 mar 2019, 10:49

glasvezelbehang plakken



Bericht door oktober64 »

Vorig jaar ben ik begonnen om de natruimte op te knappen, de vorige eigenaren waren nogal drastig heen en weer geweest met haakjes en weet ik veel wat om dingen op te hangen.

Vloer is geheel vernieuwd en is zo gemaakt dat we er niet meer in kunnen douchen, hele mooie plakfolie geplakt, het was echt super mooi, ja het was, want na een aantal weken liet het folie overal los.

Dit allemaal weer verwijderd en nu heb ik het geverfd, heb ook alle gaatjes dichtgestopt, nou dat dichtstoppen leek goed maar nu zie ik het toch overal door en daar erger ik mij mateloos aan, nu zou ik het willen beplakken met glasvezel behang, de ene zegt, wil niet en de andere zegt, perfect. Wie heeft het ook gedaan ? en is het perfect of toch niet.
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: glasvezelbehang plakken



Bericht door Saviemeke »

Je kunt ook overwegen om de vloer eerst met een impregneer epoxy te behandelen, en daaroverheen een glasvlies mat, als dat goed uitgehard is kun je de vloer aflakken met een 2k lak. Op deze wijze worden ook natte cellen in de jachtbouw gemaakt.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
oktober64
Berichten: 5
Lid geworden op: di 26 mar 2019, 10:49

Re: glasvezelbehang plakken



Bericht door oktober64 »

Bedankt voor je antwoord, maar het gaat mij niet om de vloer maar om de muren.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: glasvezelbehang plakken



Bericht door tonic »

Ik heb ooit bij mijn vorige camper alle binnenwanden (hout) beplakt met glasvezelbehang en daarna geverfd. Super strak en is altijd mooi blijven zitten.
Pandorasbox
Berichten: 30
Lid geworden op: do 09 aug 2007, 13:08
Locatie: Helmond

Re: glasvezelbehang plakken



Bericht door Pandorasbox »

ge geplastificeerd vlies behang heb ik gedaan in mijn hele camper met een goed merk lijm ,blijft perfect zitten , ook nu na 2 jaar
wees jezelf er zijn al genoeg anderen
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: glasvezelbehang plakken



Bericht door Hoofdnoorman »

Glasvezelbehang gaat prima en, met de goede lijm, heb je er geen omkijken meer naar.

Door mijn ervaring (keukencentrum van mijn broer waar ik tientallen kooien heb gebouwd voor showroomkeukens), ben ik er achter gekomen dat het grootste verschil in de kwaliteit van de lijm zat. Het glasvezel zelf kan je kopen zoals je wilt maar de lijm is erg belangrijk. In mijn camper heb ik ooit even een voorlopige reparatie gemaakt met glasvezel en daarvoor lijm gebruikt welke, weliswaar prijzig, maar niet perfect was. Deze kwam van de bouwmarkt van het merk Bison.
Zomer 2018 heb ik de gehele camper opnieuw behangen. Hiervoor een hele mooie glasweefsel onder vinyl gevonden bij Praxis. De verkoper stond er op dat ik Perfax lijm zou gebruiken. Ik heb er spijt van als haren op mijn hoofd. De lijm laat op diverse plaatsen los omdat deze, schijnbaar, niet bestand is tegen snelle temperatuur en vochtwisselingen is.

Helemaal zeker weet ik het niet, ik heb net afbeeldingen van de diverse emmers bekeken op Google en zou zweren dat wij het merk SPS gebruikten voor de keukenkooien. Eenmaal gedroogd, is het zelfs niet af te stomen maar mechanisch te verwijderen.


Bij de keukenkooien werkten wij op spaanplaat. Na de bouw eerst de platen met goede grondverf gewit. Daarna een laag lijm erg dik op de wand rollen. Het glasweefsel in de lijm drukken en rakelen. Na ongeveer een half uur nogmaals even met de rol erover en alle fijne gaatjes dicht rakelen. Wij gebruikten lijm met kleurstof er in.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: glasvezelbehang plakken



Bericht door rcraats »

Heb je er wel eens aan gedacht een restant dun vloer vinyl te kopen (er zijn mooie dessins bij) en dat vinyl met Bison Tix tegen de wanden te plakken. De hoeken kit je goed af. Geeft een heel goede waterdichte doucheruimte. Bij mijn vorige camper het ik de plastic wandjes er uit gesloopt en vervangen door 5,5mm triplex. Hierop heb ik het vinyl geplakt.
Hymer B674 SL
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: glasvezelbehang plakken



Bericht door Saviemeke »

De wanden van de natte cel in onze camper heb ik ook met vinyl beplakt met Bison tix. En de naden afgekit, nu na vier jaar ziet het er nog perfect uit.

https://wp.me/p2Ti4q-lt
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7140
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: glasvezelbehang plakken



Bericht door dedruivenplukker »

Ook hier dun vinyl, zit er al ruim dertig jaar op.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
oktober64
Berichten: 5
Lid geworden op: di 26 mar 2019, 10:49

Re: glasvezelbehang plakken



Bericht door oktober64 »

bedankt voor jullie antwoorden, ik heb toch gekozen voor glasvezel en als het goed is wordt dat deze week nog geplakt door een bevriende schilder
Plaats reactie