Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door Hoofdnoorman »

EugeneW schreef:
ma 13 jan 2020, 18:29
Google is your best friend, dus 10 minuutjes gegoogled en dit zijn de resultaten:

https://www.ziezotec.nl/xsarius-snipe-2.html

https://www.vanderslik-caravanswebshop. ... yUQAvD_BwE

https://www.cardwriter.nl/teleco-telesa ... ingle.html?
utm_source=Google+Merchant+Center&utm_medium=referral&utm_term=37576205&utm_content=Teleco+Telesat++65+cm+single&utm_campaign=EasyAds&gclid=CjwKCAiAx_DwBRAfEiwA3vwZYrXi5Ru0joVlbpSl8IQ7t4_e3eV1dGVKLIzFDsfYkKYffGuEc9pH7hoC3OMQAvD_BwE

https://www.vanderslik-caravanswebshop. ... pEQAvD_BwE

Ik denk dat als ik nog wat meer gaat zoeken nog wel meer leuke aanbiedingen tegen kom :D

Maar hier los ik mijn probleem niet mee op. Inmiddels ligt de schotel plat op dak en krijg ik hem niet meer ingeklapt of gericht op een satelliet. Iemand nog ideeën :idea:
Ga gewoon naar Rob66 en laat het voor elkaar maken. Je krijgt een bak koffie, een degelijk advies en betaald beslist niet teveel. Volgens mij geeft hij korting aan forumleden.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door travelscout »

Zo zijn er natuurlijk wel meer bedrijven die je kunnen helpen.

In ieder geval niet "gewoon" je oude teleco inruilen....
Paul.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hoofdnoorman schreef:
di 14 jan 2020, 1:40
Ga gewoon naar Rob66 en laat het voor elkaar maken. Je krijgt een bak koffie, een degelijk advies en betaald beslist niet teveel. Volgens mij geeft hij korting aan forumleden.
Zo zijn er natuurlijk wel meer bedrijven die je kunnen helpen.
In ieder geval niet "gewoon" je oude teleco inruilen....
Sorry, natuurlijk. Er zullen meerdere bedrijven zijn die je kunnen helpen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
EugeneW
Berichten: 132
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 18:02

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door EugeneW »

Ik ben maar een leek op dit gebied maar als ik simper nadenk moet die zwarte kast die er nu aanhangt toch de coordinaten doorgeven aan de motor van de schotel hoe deze moet komen te staan? Dat zou toch in de software verandert moeten kunnen worden zonder daar zo'n duur kastje tussen te moeten zetten? Het signaal blijft gewoon gelijk alleen moet hij op een andere satelliet gericht worden toch?
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door Rob66 »

Helaas, het werkt niet zoals je denkt.
In de blackbox wordt een frequentie, soms twee of meerdere geprogrammeerd, die uniek is voor die satelliet die je wilt ontvangen. De schotel blijft dus net zo lang draaien totdat hij dat signaal "ziet" en blijft dan stilstaan.
Als er op de satelliet een wijziging is dan ziet de schotel de satelliet niet en blijft ronddraaien.

Er zijn systemen met een ingebouwde GPS. Deze weet waar hij zich bevindt en zal de schotel direct naar juiste elevatie gaan en de LNB in de juiste stand zetten (skew) maar voor de juiste azimuth zal hij toch rond moeten draaien totdat hij de juiste satelliet ziet.

Zendt de betreffende satelliet alleen HD/Mpeg4/Dvb-s2 signalen uit en je hebt een SD/Mpeg2/Dvb-s blackbox, helaas, je kan programmeren wat je wil maar gaat niet werken. Zie het als een blu-ray dvd in een oude dvd speler. Hij ziet hem niet.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
EugeneW
Berichten: 132
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 18:02

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door EugeneW »

Duidelijk verhaal Rob hier kan ik iets mee :bow: . Betekent dus dat ik of een investering moet doen van minimaal 800,- of het anders moet regelen :-? Gisteren ben ik al bezig geweest met Ziggo en Vodafone om ons abonnement op te waarderen, tegenwoordig heb je Vodafone together, in combinatie met ons Ziggo abonnement zou je dan 160Gb dataverkeer krijgen voor een meerprijs van nog geen 2 euro, daar kan je iets mee :clap: Ik heb ze een mail gestuurd of dit wel zo is dus dat is nog even afwachten. Internet TV verbruikt ongeveer 10mB per minuut dus dat is 10x60=600mB per uur, is goed voor meer dan 266 uur TV per maand, dat is bijna 9 uur per dag, dat verbruik je nooit op een camping dus zou ruim voldoende moeten zijn :D
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door travelscout »

Heb je er al eens op gezocht hier rechts boven?
Paul.
EugeneW
Berichten: 132
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 18:02

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door EugeneW »

Bedoel je de zoekfunctie op deze site.....ja natuurlijk maar de techniek gaat tegenwoordig zo snel.... en de abonnementen veranderen ook met de dag 8-)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door appellover »

Let op dat in de eu(,buiten NL ),meestal een limiet is.
Mijn ervaring is dat tv kijken ongeveer 1GB per uur gebruikt.
Bereik is ook vaak probleem ,geen 3G of 4G of helemaal geen bereik,geen sevice.




Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door travelscout »

Eigenlijk ligt er het allemaal een beetje aan, wat je van plan ben met je camper te gaan doen, dus:

- Kijk je meer dan een half uur tv per avond?
- wil je kijken in HD of niet.
- Ga je vaak naar landen als ES of NO etc?
- Ga je voor CD?
- Is de diameter van je huidige schotel groot genoeg?
- wil je een automatisch instellende LNB?
- heb je al een GSM abbo met veel data en een snelle verbinding of nog niet?
- ga je straks voor GSM- 5G?
- vind je het vervelend als er af en toe even een pauze optreed tijdens een tv uitzending of niet?
- vind je het leuk om zelf wat te monteren (hoe handig ben je)?
- heb je wat tijd en geduld om zelf te knutselen of niet?
- en vooral: hoeveel haast heb je (ga je in de winter ook op pad)?

Maar zelfs als je overal nee op antwoord, zou ik voorlopig toch nog steeds gaan voor een blackbox+bedieningspaneel.
Vooral omdat daarmee de installatie waarde vast blijft (de investering loont).
Paul.
Joquint
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 12:16

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door Joquint »

Ik heb totaal geen verstand van schotels, satelliet ontvangers etc.....
Wij verkochten afgelopen november onze "eenvoudige" alkoof en kochten een mooie fiat camperbus ervoor terug.
Hier zit van alles op en aan wat wij niet gewend zijn.
Onder andere ook een automatische schotel en tv installatie! geheel nieuw voor ons...maar goed als het erop zit wil je het ook gebruiken!
Ik ben naar een schotel zaak in Roermond gereden en heb de goede man gevraagd om eens te komen kijken om te zien wat ik ermee kan.
Hij had het zo geschoten...de ontvanger was niet meer van vandaag, hij heeft ter plekke het hele zooitje up to date gemaakt (nieuwe ontvanger) en ik heb een Joyne abonnement bij hem afgesloten. Alles gelijk werkend te zien. helemaal top! super service.
Dit heeft incl Joyne kaartje (ci ding) 190 euro gekost.

Wat ik nou wil vertellen is, ga gewoon eens bij een zaak langs waar ze er verstand van hebben en maak dan je keuze.
EugeneW
Berichten: 132
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 18:02

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door EugeneW »

Dan bieden ze in Roermond een fantastische service :thumbup: misschien ga ik nog eens bij mij in Tilburg eens kijken.

Als ik nu even de kosten bij elkaar ga tellen is de eenmalige investering voor een Satelliet DVB-S2 ontvanger van een tientje
of 6-7. Inschrijfkosten Joyne Euro 30,-. Daar komt een abonnement bij van zeg een half jaar JOYNE Travel Lite 6 maanden
is Euro 90,-. Natuurlijk wil ik Max Verstappen zien dus komt er nog een half jaar Euro 15,- per maand, dus Euro 90,- bij.

Totale eenmalige kosten Euro 100,-

Jaarlijkse kosten Euro 180,-

Deze week schriftelijk te horen gekregen dat mijn stelling aangaande Vodafone Together klopt, dus overstappen levert een 160 Gb databundel op voor nog geen Euro 2,- meer per maand (totaal dus Euro 24,- per jaar). Dekking in Europa zou in principe geen probleem moeten zijn, en anders is een GSM versterker altijd nog te gebruiken. En aangezien wij een Ziggo abonnement hebben met gratis Sport erbij kunnen we Max ook gewoon volgen. Vooralsnog ga ik dus voor TV kijken via mijn GSM data bundel.
Als er mensen zijn die mij anderszins kunnen overtuigen hou ik mij natuurlijk open voor geweldige ideeën :idea:
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door appellover »

In buitenland is dubbele data max. 20GB .
Ook hier weer fup.
Maar ook met 100GB kun je veel tv kijken.

Met vriendelijke groet
Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Teleco Magicsat 2000A nog te gebruiken voor Canal Digitaal of Joyne?



Bericht door travelscout »

Mooi Eugene!

Maar als je voor Vodafone gaat en je oude schotel aan mij verkoopt kost het uiteindelijk niets...
Paul.
Plaats reactie