Nieuw lid en vraag over taxatie

Algemene campervragen en -opmerkingen.
HansHans
Berichten: 21
Lid geworden op: za 04 jan 2020, 22:57

Nieuw lid en vraag over taxatie



Bericht door HansHans »

Goedenavond. Even voorstellen. Zojuist lid geworden. kamperen met een camper is volledig nieuw voor mij. Altijd minimaal gekampeerd Maar ben inmiddels 70 en vond het tijd om nu eens gemotoriseerd te gaan kamperen. VW westfalia gekocht Het is een schoonheid van 29 jaar Als je dat niet weet zie je het niet. Ik realiseer me dat ik er een hobby heb bijgekregen. Geen probleem ik ben aardig handig.
Mijn eerste vraag is: (er zullen er nog vele volgen) Kan iemand mij adviseren wbt een taxatie.Het is een oudje maar heb er toch 11 mille voor betaald. Zoals je zult weten kan ik hem anders niet verzekeren tegen diefstal. Ik zie dat er grote prijsverschillen zijn bij een taxatie. Heeft iemand ervaring daarmee?
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Nieuw lid



Bericht door zwaailicht »

Veel plezier!
Misschien wat foto voor je vw .....



Herseninfarct maar ik probeer te lezen en spreken
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Nieuw lid en vraag over taxatie



Bericht door FrankJC »

gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Nieuw lid en vraag over taxatie



Bericht door gsm »

Als eerste welkom op dit geweldige forum en veel plezier met de VW camper :thumbup:
Volgens mij is het wel mogelijk om tegen diefstal te verzekeren alleen zonder taxatie krijg je de dagwaarde uitgekeerd
Wij hebben hem laten taxeren door Hugo van Oosterwijk uit Akkersloot en die komt thuis voor de deur taxeren.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw lid en vraag over taxatie



Bericht door B1gcheese »

Welkom Hans! Bij de sommige (camper-)verzekeraars geldt dat je de eerste 3 jaar na aankoop nog niet hoeft te taxeren, dan wordt de aanschafwaarde verzekerd. Dat kan alleen als je een aankoopfactuur hebt om die waarde aan te tonen. Een andere optie is dat de vorige eigenaar een nog geldige taxatie mee levert, die kan dan gebruikt worden. Zo hebben wij dat gedaan na aanschaf van onze eerste tweedehands camper bij een particulier, onze verzekeraar nam die taxatie voor de resterende jaren over.

Is geen van beiden een optie (geen aankoopfactuur en geen geldige taxatie bij je camper) dan zul je een taxatie moeten laten uitvoeren. Informeer bij je verzekeraar welke taxateur je in de arm kunt nemen. Die taxatie stelt overigens weinig voor, hij loopt een rondje om de camper, kijkt naar de algehele staat en maakt wat foto's. Verder wordt gekeken naar gemonteerde accessoires en eventuele vochtproblemen en dat was het wel.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw lid en vraag over taxatie



Bericht door doov »

Ligt er aan bij welke verzekeraar.
Ik had mijn campert laten taxeren door een taxateur die de ANWB wel accepteert maar CAmperverzekerd niet.
Ondanks de inschrijving van de beste man in het een of ander register.
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Nieuw lid en vraag over taxatie



Bericht door pwhooftman »

Ik adviseer je om even bij de verzekering te informeren of zij toevallig nog eisen hebben m.b.t. welke taxateur je inschakelt of welke erkenningen die moet hebben.

edit Doov was me voor :-)
Gebruikersavatar
Vmax-Idioot
Berichten: 650
Lid geworden op: di 23 jul 2013, 9:49
Locatie: Kerkrade

Re: Nieuw lid en vraag over taxatie



Bericht door Vmax-Idioot »

Een taxatie zou ik in ieder geval wel laten uitvoeren.
De kosten variëren nogal, maar vaak krijg je via de verzekeraar wel een speciaal tarief.
Vraag na bij je verzekeraar, welke taxateur hun voorkeur geniet (meestal accepteren zij dan ook alleen taxaties van deze taxateurs)
1995 Laika Ecovip 6 op Iveco Turbo Daily 35-12
--------------------------------------------------
Afbeelding
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Nieuw lid en vraag over taxatie



Bericht door gsm »

Ik vraag me dan wel af of dat een goede taxatie is of juist voor de verzekeringsmaatschappij.
Zoals gezegd heb ik het bij Hugo van Oosterwijk laten doen en dat is een beëdigde taxateur, waarom zou een beëdigde taxateur niet geaccepteerd worden door een verzekeringsmaatschappij ? Dan ga ik al twijfelen of die maatschappij wel vertrouwd is.
De taxatie thuis voor de deur koste mij €135
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Nieuw lid en vraag over taxatie



Bericht door Kees_S »

Verzeker je bij de NKC en ga met hen daarover in overleg. Wij kregen drie jaar aanschafwaarde op de Duitse nota en aangevulde bedragen voor de kosten van invoer, de BPM en de dakairco die wij in NL lieten plaatsen. Na afloop van deze drie jaar gaf de NKC ons de keuze voor doorgaan met dagwaarde of vijf jaar vast op taxatiewaarde. Zij sturen dan een taxateur en die kostte 125,- euro. En wat schetst mijn verbazing, in die jaar had ik NUL afschrijving. De komende vijf jaar dus nog steeds verzekerd voor de aanschafwaarde :cheers:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw lid en vraag over taxatie



Bericht door doov »

Dan weet je nu ook wat ongeveer de marge is voor de NL handelaar die zijn meuk ook uit Duisland haalt.
5 jaar afschrijving !
De vis wordt duur betaald.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Nieuw lid en vraag over taxatie



Bericht door Kees_S »

Ja, en dat kun je dus simpel zelf verdienen :mrgreen:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw lid en vraag over taxatie



Bericht door B1gcheese »

Mwah de taxatiewaarde ligt altijd een stuk hoger dan de daadwerkelijke waarde hoor, dus reken je niet rijk. Ook bij onze vorige camper werd hij na 5 jaar gataxeerd voor het bedrag waarvoor wij hem hadden aangeschaft destijds. Hoe hoger de taxatie uitvalt hoe hoger de premie. Verzekeraars kunnen echt wel rekenen :-B

De enige winst die je eruit zou kunnen halen is als de camper in vlammen op gaat na die vijf jaar. Maar daar zit niemand op te wachten.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Nieuw lid en vraag over taxatie



Bericht door Kees_S »

B1gcheese schreef:
vr 17 jan 2020, 9:50
De enige winst die je eruit zou kunnen halen is als de camper in vlammen op gaat na die vijf jaar. Maar daar zit niemand op te wachten.
Dan heb ik acht jaar gereden zonder afschrijving :clap:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Plaats reactie